کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

مشاوره پیش از ازدواج

خوشبختی محصول جانبی یک زندگی خوب است. یک رابطه خوب، در جهان شما تغییر مثبت ایجاد می‌کند. وقتی تمام زندگی خود را به طرف مقابلتان بسپارید، دوست دارید ازدواجتان تا حد امکان موفق باشد. مشاوره قبل ازدواج با بهبود ارتباطات و به اشتراک گذاشتن ابزارها برای کمک به حل تعارض، زوج‌ها را برای همکاری‌های طولانی مدت آماده می‌کند. هدف نهایی مشاوره، ساختن یک سیستم درست دو نفره است که هم مشکلات را به شکل پویایی شناسایی می‌کند و هم قادر است در هنگام بحران‌ها و تعارضات راه حلی ارائه کند. این سیستم از راهی غیر از گفتگو و ابراز انتظارات و نگرانی‌ها و تلاش برای درک متقابل حاصل نمی‌شود. اولین قدم را برای ساختن سیستم دونفره خودتان بردارید.  مشاوره قبل از ازدواج چیست و چرا زوجین باید چنین مشاوره‌ای را انجام دهند؟ در ادامه با ما در کلینیک و مرکز مشاوره بینش نوین همراه باشید تا با چیستی، چگونگی و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری آشنا شویم.

مشاوره پیش از ازدواج

چرا کلینیک تخصصی روانشناسی بینش نوین

کلینیک تخصصی روان شناسی و مشاوره بینش نوین در حوزه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی از اضطراب فردی، سکس تراپی تا رشد شغلی

مشاوره تلفنی

امکان رزرو نوبت و مشاوره تلفنی و آنلاین

مشاوره حضوری

رزرو نوبت تلفنی و انجام مشاوره حضوری در کلینیک

19 سال سابقه

شروع کار از سال 1383 شمسی در تهران

مشاوره پیش از ازدواج چه کمکی به ما می‌کند؟

خوشبختی محصول جانبی یک زندگی خوب است. یک رابطه خوب، در جهان شما تغییر مثبت ایجاد می‌کند. وقتی تمام زندگی خود را به طرف مقابلتان بسپارید، دوست دارید ازدواجتان تا حد امکان موفق باشد. مشاوره قبل ازدواج با بهبود ارتباطات و به اشتراک گذاشتن ابزارها برای کمک به حل تعارض، زوج‌ها را برای همکاری‌های طولانی مدت آماده می‌کند. هدف نهایی مشاوره، ساختن یک سیستم درست دو نفره است که هم مشکلات را به شکل پویایی شناسایی می‌کند و هم قادر است در هنگام بحران‌ها و تعارضات راه حلی ارائه کند. این سیستم از راهی غیر از گفتگو و ابراز انتظارات و نگرانی‌ها و تلاش برای درک متقابل حاصل نمی‌شود. اولین قدم را برای ساختن سیستم دونفره خودتان بردارید.  مشاوره قبل از ازدواج چیست و چرا زوجین باید چنین مشاوره‌ای را انجام دهند؟ در ادامه با ما در کلینیک و مرکز مشاوره بینش نوین همراه باشید تا با چیستی، چگونگی و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری آشنا شویم.

مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج چیست و چه اهمیتی در رابطه زوجین دارد؟

مشاوره پیش از ازدواج راهی است برای کمک به زوج‌ها برای آمادگی بیشتر برای ازدواج. مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به شما و همسرتان اطمینان دهد که رابطه‌ای قوی و سالم دارید و به شما شانس بیشتری برای ازدواجی پایدار و رضایت‌بخش می‌دهد. این نوع مشاوره همچنین می‌تواند به شما در شناسایی نقاط ضعفی که ممکن است در دوران ازدواج به مشکل تبدیل شوند کمک کند. مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری اغلب توسط مشاوران ازدواج و خانواده آموزش دیده ارائه می‌شود.

مشاوره قبل ازدواج به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه با طرف مقابلتان در مورد مسائلی که از نگرانی‌های شماست صحبت کنید. برخی از این موارد ممکن است در مورد سؤالاتی باشد که داشتن پاسخ برای آن‌ها مهم است و برخی دیگر ممکن است برای موضوعات پیش پا افتاده‌تر باشند. به عنوان مثال؛ اگر امور مالی شما به دلیل اینکه هنوز همسرتان دانشجوی پزشکی است، با چالش‌هایی روبه‌روست، ممکن است مهم باشد که در مورد اهداف شغلی و سوالات مرتبط با آن صحبت کنید. آیا همسر دانشجوی شما می‌خواهد مطب خود را داشته باشد، در بیمارستان کار کند یا در یک گروه تخصصی؟ در حالی که ممکن است کم و بیش در مورد این موضوع صحبت کرده باشید، شرکت در جلسه مشاوره خانواده یا مشاوره پیش از ازدواج، برای پرسیدن سوالات بیشتر و دقیق‌تر به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید آینده شما با او چگونه خواهد بود و چگونه می‌توانید در مورد مسائلی که بعدا خودشان را نشان می‌دهند گفتگو کنید.

 

در مشاوره پیش از ازدواج از نگرانی‌هایتان در آینده بگویید

داشتن مشاوره زندگی زناشویی مفید از یک مشاور پیش از ازدواج برای کمک به درک نحوه مدیریت سوالات مرتبط با هرگونه اختلافی که ممکن است در ازدواج ایجاد شود، مفید است. صحبت کردن با مشاور خود در مورد اینکه چگونه می‌خواهید به اختلافات در ازدواج رسیدگی کنید راهی عالی است. شما در واقع با مشاوره پیش از ازدواج پایه‌ای برای نحوه رسیدگی به اختلاف نظرها ایجاد کرده‌اید.

مشاوره پیش از ازدواج برای چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به زوج ها کمک کند تا روابط خود را قبل از ازدواج بهبود بخشند. شما تشویق می‌شوید که در مورد موضوعات مرتبط با ازدواج صحبت کنید، موضوعاتی مانند:

  • امور مالی
  • ارتباط بین زوج‌ها
  • ارزش، نگرش و باورها
  • نقش‌ها در ازدواج
  • محبت و رابطه جنسی
  • میل به بچه دار شدن
  • روابط خانوادگی
  • تصمیم گیری
  • مقابله با خشم
  • میزان شناخت یکدیگر

مشاوره پیش از ازدواج راهی برای کار کردن روی ازدواج شما قبل از شروع آن است! یک مشاور قبل از ازدواج اغلب به عنوان تسهیل‌کننده برای مکالماتی عمل می‌کند که قبل از ازدواج مهم است. آن‌ها از شما سوالات مربوط به قبل از ازدواج می‌پرسند و به شما کمک می‌کنند تا در مورد موضوعات مهم به اجماع یا تفاهم برسید. این گفتگوهای قبل از ازدواج برای ایجاد زمینه برای مشاوره ازدواج در آینده بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید قبل از ازدواج از آن آگاهی داشته باشید

 

در مشاوره پیش از ازدواج چه بگوییم؟

طبق پروتکل مشاوره پیش از ازدواج معمولاً از هر یک از شما خواسته می‌شود که به طور جداگانه به یک پرسشنامه کتبی پاسخ دهید تا مشخص شود در مورد خود، یکدیگر و رابطه خود چه احساسی دارید. پرسشنامه یا در واقع تست مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری همچنین می‌توانند به شناسایی نقاط قوت، ضعف و زمینه‌های بالقوه مشکل – مانند نیاز به بهبود مهارت‌های شنیداری- کمک کنند. شما و مشاورتان باهم نتایج خود را تفسیر کرده و در مورد زمینه‌های ناراحتی یا اختلاف نظر مشترک بحث خواهید کرد. برای کمک به غلبه بر چالش‌ها، با شریک زندگی خود اهدافی تعیین خواهید کرد. اغلب اوقات، زوج‌ها تفاوت‌های کوچک زیادی دارند که رابطه آن‌ها را قوی‌تر می‌کند، با این حال، تفاوت‌های بزرگ اغلب برای بحث در مشاوره قبل از ازدواج خوب است. استفاده از مشاوره ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا با هم رشد کنند و به روش‌هایی که اغلب مفید هستند، درباره یکدیگر بیاموزند. مشاوره قبل ازدواج ابزاری عالی برای استفاده در زمان خوب و بد است!

علاوه بر این، مشاور شما ممکن است از شما و شریک زندگیتان سوالاتی بپرسد تا دیدگاه های منحصر به فرد شما را در مورد ازدواجتان بیابد و انتظارات و خواسته‌های شما را برای ازدواجتان روشن کند. مشاور ازدواج خوب در تهران را می‌توانید در مرکز بینش نوین ببینید و با او صحبت کنید. اما قبل از این، مهم است که بدانید 7 اصل مهم قبل از مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

۷ بحث حیاتی قبل از ازدواج

قبل از ازدواج همچنین می‌توانید سوالاتی را از همسر آینده خود بپرسید.

۱. معنای تعهد ازدواج

چرا می‌خواهید با هم ازدواج کنید؟ اعتقاد خود را در مورد ازدواج بیان کنید و بگویید که به نظرتان چگونه به زندگی شما کمک می‌کند. فکر می‌کنید کدام رفتارها در ازدواج شما ممنوع است و در مورد اینکه چگونه مایل به مراقبت و احترام به تعهد خود هستید بحث کنید.

۲. اهداف و آرزوهای فردی و ترکیبی شما

در مورد اهداف زندگی که برای شما مهم است بحث کنید. استراتژی‌های خود را برای کوتاه‌مدت و بلندمدت به وضوح ترسیم کنید. اهداف شغلی، اجتماعی و خانوادگی بیشتر به چه معناست؟ آنچه را که هر دوی شما فکر می‌کنید برنامه‌ریزی و فداکاری برای رسیدن به آن‌ها ضروری است را در نظر بگیرید.

۳. انتظارات از رابطه

اغلب زوج‌ها متوجه نمی‌شوند که تصورات و انتظارات آن‌ها در مورد رضایت کلی زناشویی چقدر متفاوت است. در مورد چگونگی حمایت کردن و حمایت شدن صحبت کنید. با هم بودن و تنهایی چقدر شما را راحت می‌کند؟ آیا مایلید به توافقات مربوط به زمان اختصاص داده شده برای کار، تفریح ​​و صمیمیت احترام بگذارید؟ سرگرمی‌های شخصی، دوستی‌ها و زمان خانوادگی چقدر در زندگی روزمره شما مهم خواهد بود؟

۴. ایده‌های شما در مورد تنظیم خانواده یا ترکیب خانواده

اینکه چگونه و چه زمانی تشکیل خانواده می‌دهید، بحث مهمی قبل از ازدواج است. مطمئن شوید که در مورد تمایل خود به داشتن و تربیت فرزندان همسو هستید. دوست دارید چند فرزند داشته باشید؟ چگونه با چالش‌های احتمالی در تحقق آن مقابله خواهید کرد؟ چگونه با فرزندپروری رفتار خواهید کرد؟ آیا تا زمانی که هر دو آماده باشید اقدامات پیشگیرانه انجام خواهید داد؟ در مورد فلسفه‌ها، ارزش ها و اقدامات انضباطی تربیت کودک که برای شما مهم هستند، آشکارا بحث کنید.

۵. تصورات و انتظارات شما در مورد مسائل مالی

سیستمی برای بررسی مالی و پاسخگویی ایجاد کنید. درباره تاریخچه پول خود صادقانه صحبت کنید و شرایط فعلی را آشکارا به اشتراک بگذارید. به تفاوت حقوق بین خود و احساساتتان در مورد آن توجه کنید. همچنین، با رشد خانواده به انتظارات خود در مورد نان‌آور و سبک زندگی نگاه کنید. به طور جدی نحوه مدیریت صورتحساب‌ها، بدهی‌های شخصی و ترکیبی، اعتبارات، مالیات‌ها و پس انداز را در نظر بگیرید.

۶. زندگی در خانه و نظم زندگی

در مورد اینکه چگونه زندگی مشترک خود را تصور می‌کنید بحث کنید. آیا در نزدیکی خانواده زندگی خواهید کرد یا امیدوارید در جای دیگری زندگی کنید؟ بحث کنید که آیا مالکیت خانه یا زندگی در مکان‌های اجتماعی-اقتصادی خاصی برای شما مهم است یا خیر. آیا هدف شما بازآفرینی سبک زندگی در دوران کودکی است یا ساختن یک زندگی کاملاً متفاوت در خانه؟ همچنین در نظر بگیرید که چگونه ممکن است انتظار داشته باشید که نیازهای والدین سالخورده شما در زندگی مشترک شما نقش داشته باشد.

۷. برنامه شما برای حل ثمربخش تعارض‌ها

ادغام زندگی شما بدون شک در ابتدا و در طول زندگی مشترک شما منجر به تعارضاتی خواهد شد. بسیار مهم است که قبل از اینکه نیت بد یا تحقیر به وجود بیاید متعهد به رسیدگی به اختلافات و روابط خود باشید. بحث کنید که چگونه با تحمل بیشتر، جدل کمتری خواهید داشت.

دوران کودکی در دیدگاه شما نسبت به نقش زن و شوهر در زندگی موثر است

چرا قبل از ازدواج باید به سراغ مشاور برویم؟

دیدن یک مشاور دارای مجوز برای صحبت و حل و فصل مسائل ازدواج شما هرگز ایده بدی نیست، بنابراین شروع زودهنگام، بهترین کاری است که می‌توانید برای صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی کنید. ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، زمانی مشخص می‌شود که بعد از شروع زندگی مشترک، احساس پشیمانی کنید و از انتخابتان ناامید شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید جلسات مرکز مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرید و به نزد مشاور ازدواج خوب در تهران یا دیگر شهرهای ایران، بروید. اینکه مشاوره پیش از ازدواج چیست و چه کاری برای شما انجام می‌دهد را در بالاتر توضیح دادیم. اما ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، برای جلوگیری از شکست در زندگی مشترک و طلاق عاطفی یا جدایی زوجین، اهمیت دارد. 

مشاوره ازدواج ابزاری عالی برای زوجین است که در هر مقطعی می‌توانند به سراغش بروند. یک مشاور خوب این فرصت را به شما می‌دهد که آزادانه و بی‌پرده در فضایی بی طرف و آرام راجع به سوالات و ابهامات ذهنی، انتظارات و اختلافات خودتان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

تنها آمادگی لازم برای مشاوره قبل ازدواج، یافتن یک مشاور ازدواج و خانواده دارای مجوز و باتجربه است. عزیزان و دوستان ممکن است توصیه‌هایی داشته باشند؛ بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای یافتن یک مشاور خوب کمک بگیرید. قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر خاص، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. برای این کار سعی کنید سوالات زیر را از مشاور احتمالی بپرسید:

  1. تحصیلات: از سوابق تحصیلی، آموزشی و مجوز فعالیتش بپرسید.
  2. تجربه: از تجربیات مشاور پیش از ازدواج سوال کنید.
  3. طرح درمان: از مدت زمان هر جلسه و تعداد جلسات احتمالی و فاکتورهای تعیین آن‌ها بپرسید.
  4. هزینه: از هزینه احتمالی بپرسید و مطمئن شوید که ارزشش را دارد.

هنگامی که به زمان شروع مشاوره قبل از ازدواج فکر می کنید، اغلب پاسخ این است که هر چه زودتر بهتر، حتی برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند به مشاوره قبل از نامزدی هم بروند.

در بدترین حالت، مشاوره پیش از ازدواج را حداقل ۳ ماه قبل از عروسی شروع کنید تا هرگونه فشاری از بین برود. وقتی صحبت از مشاوره به میان می‌آید، چیزی به نام شروع خیلی زود وجود ندارد. هرچقدر زمان بیشتری برای مشاوره بگذارید از روبه‌رو شدن با مسائل پیچیده‌تر در مراجعات دیرهنگام‌تر اجتناب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ اشتباه در رابطه عاطفی که زوج ها مرتکب می‌شوند

مراحل مشاوره پیش از ازدواج

در مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، مسیر مشخصی برای دریافت مشاوره ازدواج رایگان و غیررایگان وجود دارد. شما می‌توانید نوبت دهی خود را از طریق تلفنی و آنلاین انجام دهید و از خدمات کارگاه مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، استفاده کنید. مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، تمامی راهکارها و مسیرهای انتخاب درست در زندگی را پیش روی شما می‌گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت در مشاوره قبل از ازدواج باعث بهبود مهارت‌های بین فردی و کیفیت کلی روابط می‌شود. اگرچه هر مشاور یا روانشناس قبل از ازدواج به روش منحصر به فرد خود به فرآیند مشاوره برخورد می‌کند، اما تقریباً در تمام جلسات مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری، عناصر مشترکی وجود دارد. به صورت کلی مراحل مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند در 3 قدم کلی زیر باشد:

قدم اول:

آمادگی هر فرد به تنهایی برای ازدواج بررسی می‌شود. در این بخش موارد زیادی مانند استقلال فردی، هویت فردی، وضعیت مالی و در نهایت ساختار شخصیتی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شاید نیاز باشد قبل از آغاز فرآیند ازدواج، هر کدام از طرفین چند جلسه‌ای را به صورت فردی با روانشناس برگزار کنند.

قدم دوم:

شاید این بخش مهم‌ترین مرحله باشد. مشاوره ویژگی‌های شخصیتی هر فرد را با دیگری مقایسه می‌کند، و به هر دو طرف کمک می‌کند بیشتر با یکدیگر آشنا شوند. این قسمت مشاوره از آن جهت بسیار اهمیت دارد که همه ما تا حدودی به خاطر ترس‌های درونی، بخش‌هایی از خود را پنهان می‌کنیم. مشاور ازدواج به ما کمک می‌کند با عبور از آن ترس‌ها، آسیب‌پذیری‌های خود را به اشتراک بگذاریم، تا شناخت عمیق‌تری حاصل شود. فراموش نکنید ما برای اینکه بتوانیم تصمیم مناسبی برای آینده خود بگیریم، به شناخت عمیق و دقیقی نیاز داریم.

قدم آخر:

آموزش برخی از مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زوجی این آموزش‌ها کمک می‌کند بدانید چگونه در هنگام اضطراب و عصبانیت شدید، ارتباط برقرار کنید و حرف‌هایتان را بزنید. به یاد داشته باشید که بعد از ازدواج، همسر شما نزدیک‌ترین فرد زندگی شما خواهد شد و طبیعی است که انتظار دارد در مورد هر مسئله‌ای با او حرف بزنید. خیلی از ما ممکن است این مهارت‌ها را بلد نباشیم و نیاز باشد کسی آن‌ها را به ما آموزش دهد. مشاوره پیش از ازدواج، ارتباط باز و مستقیم را تشویق می‌کند و به هر یک از شما فرصتی برای صحبت می‌دهد. مشاور، قبل از ازدواج شما فرآیندهای ارتباطی شما را مشاهده می‌کند و پیشنهاداتی را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد.

از ۷ قانون دوستی که به بهتر شدن رابطه عاطفی کمک می‌کند، چه می‌دانید؟

چرا قبل از ازدواج باید به سراغ مشاور برویم؟

دیدن یک مشاور دارای مجوز برای صحبت و حل و فصل مسائل ازدواج شما هرگز ایده بدی نیست، بنابراین شروع زودهنگام، بهترین کاری است که می‌توانید برای صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی کنید. ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، زمانی مشخص می‌شود که بعد از شروع زندگی مشترک، احساس پشیمانی کنید و از انتخابتان ناامید شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید جلسات مرکز مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرید و به نزد مشاور ازدواج خوب در تهران یا دیگر شهرهای ایران، بروید. اینکه مشاوره پیش از ازدواج چیست و چه کاری برای شما انجام می‌دهد را در بالاتر توضیح دادیم. اما ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، برای جلوگیری از شکست در زندگی مشترک و طلاق عاطفی یا جدایی زوجین، اهمیت دارد. 

مشاوره ازدواج ابزاری عالی برای زوجین است که در هر مقطعی می‌توانند به سراغش بروند. یک مشاور خوب این فرصت را به شما می‌دهد که آزادانه و بی‌پرده در فضایی بی طرف و آرام راجع به سوالات و ابهامات ذهنی، انتظارات و اختلافات خودتان صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

تنها آمادگی لازم برای مشاوره قبل ازدواج، یافتن یک مشاور ازدواج و خانواده دارای مجوز و باتجربه است. عزیزان و دوستان ممکن است توصیه‌هایی داشته باشند؛ بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای یافتن یک مشاور خوب کمک بگیرید. قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر خاص، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. برای این کار سعی کنید سوالات زیر را از مشاور احتمالی بپرسید:

  1. تحصیلات: از سوابق تحصیلی، آموزشی و مجوز فعالیتش بپرسید.
  2. تجربه: از تجربیات مشاور پیش از ازدواج سوال کنید.
  3. طرح درمان: از مدت زمان هر جلسه و تعداد جلسات احتمالی و فاکتورهای تعیین آن‌ها بپرسید.
  4. هزینه: از هزینه احتمالی بپرسید و مطمئن شوید که ارزشش را دارد.

هنگامی که به زمان شروع مشاوره قبل از ازدواج فکر می کنید، اغلب پاسخ این است که هر چه زودتر بهتر، حتی برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند به مشاوره قبل از نامزدی هم بروند.

در بدترین حالت، مشاوره پیش از ازدواج را حداقل ۳ ماه قبل از عروسی شروع کنید تا هرگونه فشاری از بین برود. وقتی صحبت از مشاوره به میان می‌آید، چیزی به نام شروع خیلی زود وجود ندارد. هرچقدر زمان بیشتری برای مشاوره بگذارید از روبه‌رو شدن با مسائل پیچیده‌تر در مراجعات دیرهنگام‌تر اجتناب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ اشتباه در رابطه عاطفی که زوج ها مرتکب می‌شوند

مراحل مشاوره پیش از ازدواج

در مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، مسیر مشخصی برای دریافت مشاوره ازدواج رایگان و غیررایگان وجود دارد. شما می‌توانید نوبت دهی خود را از طریق تلفنی و آنلاین انجام دهید و از خدمات کارگاه مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، استفاده کنید. مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، تمامی راهکارها و مسیرهای انتخاب درست در زندگی را پیش روی شما می‌گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت در مشاوره قبل از ازدواج باعث بهبود مهارت‌های بین فردی و کیفیت کلی روابط می‌شود. اگرچه هر مشاور یا روانشناس قبل از ازدواج به روش منحصر به فرد خود به فرآیند مشاوره برخورد می‌کند، اما تقریباً در تمام جلسات مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری، عناصر مشترکی وجود دارد. به صورت کلی مراحل مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند در 3 قدم کلی زیر باشد:

قدم اول:

آمادگی هر فرد به تنهایی برای ازدواج بررسی می‌شود. در این بخش موارد زیادی مانند استقلال فردی، هویت فردی، وضعیت مالی و در نهایت ساختار شخصیتی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شاید نیاز باشد قبل از آغاز فرآیند ازدواج، هر کدام از طرفین چند جلسه‌ای را به صورت فردی با روانشناس برگزار کنند.

قدم دوم:

شاید این بخش مهم‌ترین مرحله باشد. مشاوره ویژگی‌های شخصیتی هر فرد را با دیگری مقایسه می‌کند، و به هر دو طرف کمک می‌کند بیشتر با یکدیگر آشنا شوند. این قسمت مشاوره از آن جهت بسیار اهمیت دارد که همه ما تا حدودی به خاطر ترس‌های درونی، بخش‌هایی از خود را پنهان می‌کنیم. مشاور ازدواج به ما کمک می‌کند با عبور از آن ترس‌ها، آسیب‌پذیری‌های خود را به اشتراک بگذاریم، تا شناخت عمیق‌تری حاصل شود. فراموش نکنید ما برای اینکه بتوانیم تصمیم مناسبی برای آینده خود بگیریم، به شناخت عمیق و دقیقی نیاز داریم.

قدم آخر:

آموزش برخی از مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زوجی این آموزش‌ها کمک می‌کند بدانید چگونه در هنگام اضطراب و عصبانیت شدید، ارتباط برقرار کنید و حرف‌هایتان را بزنید. به یاد داشته باشید که بعد از ازدواج، همسر شما نزدیک‌ترین فرد زندگی شما خواهد شد و طبیعی است که انتظار دارد در مورد هر مسئله‌ای با او حرف بزنید. خیلی از ما ممکن است این مهارت‌ها را بلد نباشیم و نیاز باشد کسی آن‌ها را به ما آموزش دهد. مشاوره پیش از ازدواج، ارتباط باز و مستقیم را تشویق می‌کند و به هر یک از شما فرصتی برای صحبت می‌دهد. مشاور، قبل از ازدواج شما فرآیندهای ارتباطی شما را مشاهده می‌کند و پیشنهاداتی را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد.

از ۷ قانون دوستی که به بهتر شدن رابطه عاطفی کمک می‌کند، چه می‌دانید؟

انتظارات والدین می‌تواند ازدواج شما را تحت تاثیر قراردهند

مشاوره قبل از ازدواج یک هدیه عروسی دائمی است که خودتان به خودتان می‌دهید. به یاد داشته باشید، آماده شدن برای ازدواج مهم‌تر از برگزاری یک مهمانی برای جشن نامزدی است. برای ایجاد یک پایه محکم برای رابطه خود وقت بگذارید. چرا که مشاوره قبل از ازدواج راهی عاقلانه و پیشگیرانه برای تضمین عشق شماست.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

تحقیقات نشان می‌دهد، زوج‌هایی که مشاوره قبل از ازدواج انجام می‌دهند 30% بیشتر از آن‌هایی هستند که این کار را انجام نمی‌دهند از ازدواجشان رضایت دارند؟ به عبارت دیگر، آن‌ها زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. ضرورت مشاوره پیش از ازدواج هم از همین نقطه مشخص می‌شود. وقتی می‌توانید با مشاور ازدواج خوب در تهران، مشاوره ازدواج آنلاین، مشاوره ازدواج رایگان و کارگاه مشاوره پیش از ازدواج، به سوی یک زندگی مشترک کم دردسر و بی آلایش بروید، چرا این کار را نکنید؟ انواع و اقسام روش‌های مشاوره پیش روی شما قرار دارد و از هر مسیری که راحت‌تر باشید، می‌توانید در مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین، خدمات خود را دریافت کنید. پس تنها به مسیرتان در زندگی مشترک و آینده فکر کنید. 

در واقع، مشاوره ازدواج و روانشناسی قبل از ازدواج، فقط برای بعد از ازدواج یا زمانی که رابطه شما با مشکل مواجه می‌شود نیست. راهی است برای تقویت رابطه خود قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی چون زندگی پیچیده است. بسیاری از مشاوره‌های قبل از ازدواج که توسط یک مشاور حرفه‌ای ارائه می‌شوند شامل یادگیری نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. مشاوره پیش از ازدواج همچنین تفاوت‌های عقاید را آشکار می‌کند و به زوج اجازه می‌دهد راه‌هایی برای مقابله با این تفاوت‌ها پیدا کنند و یاد بگیرند که چگونه سازش کنند. به عبارت دیگر، به زوج می آموزد که چگونه بحث کنند و همچنان به یکدیگر احترام بگذارند. مهم نیست که رابطه شما در حال حاضر چقدر قوی و خوب است، هیچ راهی برای شما وجود ندارد که بدانید شما و شریک زندگیتان چگونه به چالش‌های زندگی مانند از دست دادن شغل یا تصادف رانندگی واکنش نشان می‌دهید، مگر اینکه در این موقعیت ها قرار بگیرید یا از قبل در مورد آن صحبت کنید. مشاوره قبل از ازدواج پایه و اساس «صحبت کردن با یکدیگر» را به روش‌های سازنده قبل از اینکه نیاز به مقابله با مسائل پیچیده تر داشته باشد، ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره پیش از ازدواج 

روابط خوب و قوی زمانی غروب می‌کنند. شما باید برای آن روز آماده شوید

تکنیک های رایج برای مشاوره پیش از ازدواج

مشاور پیش از ازدواج یک هدف دارد: پرسیدن هرگونه سوال مرتبط با ازدواج و دریافت پاسخ آن‌ها یا کمک به حل تعارضات در مورد یک موضوع خاص. سوالات مشاوره پیش از ازدواج، برای حل بهتر و هرچه بیشتر مشکلات و موانع پیش روی زوجین برای شروع زندگی مشترک است. در مرکز مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین هم تمرکز مشاوران بر ارائه راهکارهای بهتر و دقیق‌تر برای شناخت یکدیگر است تا کمترین اختلاف را در آینده، پیدا کنید. 

هر مشاور قبل از ازدواج در رویکرد خود به روشی منحصر به فرد عمل می‌کند، اما برخی از تکنیک های مشاوره قبل از ازدواج عبارتند از:

  1. ایجاد فرصتی برای هر یک از شما برای بیان نظر خود و شنیده شدن توسط یکدیگر: یک مشاور قبل از ازدواج آموزش دیده است تا ارتباط صادقانه و باز بین زوجین را تشویق کند، تشخیص دهد که چه چیزی ممکن است نادیده گرفته شده باشد و مسائل دشوار را ترسیم کند. یک مشاور قبل از ازدواج همچنین می‌تواند ایده‌های شما را «ترجمه» کند و مطمئن شود که آن‌ها به وضوح توسط شریک زندگی شما درک می‌شوند.
  1. الگوبرداری از مهارت‌های ارتباطی خوب: این مهارت‌ها شامل گوش دادن فعال است که به معنی صرف کردن زمان برای گوش دادن واقعی و اطمینان از درک پیام، قبل از پاسخ دادن است. این مهارتی است که نیاز به تمرین دارد و به طور خودکار به دست نمی‌آید. یک مشاور قبل از ازدواج نحوه تعامل شما را به عنوان یک زوج مشاهده می‌کند و در مورد مهارت‌های ارتباطی شما بازخورد می‌دهد. مشاوران ازدواج همچنین این مهارت‌ها را در طول جلسه الگوبرداری می‌کنند و اغلب زمانی را اختصاص می‌دهند تا به طور خاص آن‌ها را به شما آموزش دهند. ممکن است «تکالیف» رسمی یا غیر رسمی برای کمک به توسعه بیشتر این مهارت‌ها در بین جلسات پیشنهاد شود. مشاور یا روانشناس قبل از ازدواج نیز ممکن است از تکنیک‌هایی مانند ایفای نقش برای کمک به یادگیری مهارت‌های ارتباطی بهتر، استفاده کند.
  1. نوشتن از امیدها، انتظارات و آرزوهای خود برای زندگی زناشویی به طور مستقل: در این تکنیک از زوج‌ها درخواست می‌شود تا درباره مسائلی که ممکن است ازدواجشان با آن‌ها مواجه شود یا نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشند، فکر کنند و سپس آن‌ها را در جلسه مطرح کنند تا بتوان آن‌ها را در نظر گرفت و به آن‌ها رسیدگی کرد. یک مشاور قبل از ازدواج می‌تواند به زوجین در مورد مشکلات موجود کمک کند و همچنین مشکلات بالقوه و راه‌هایی که ممکن است در آینده نیاز به حل داشته باشد را شناسایی کند.

به منظور شروع مشاوره قبل از ازدواج تحقیق کنید تا یک درمانگر ازدواج و خانواده پیدا کنید که برای شما و شریک زندگی شما کارساز باشد. مشاوره زندگی مشترک یک امر شخصی است، بنابراین مطمئن شوید که هر دوی شما با مشاوره ازدواج راحت هستید، زیرا به احتمال زیاد برخی از موضوعات مانند زندگی جنسی زوجین هم مورد بحث قرار خواهد گرفت.

خواندن مطالب زیر هم می‌تواند به شما برای دریافت مشاوره بهتر و دقیق‌تر کمک کند:

 

 

سوالات مشاوره پیش از ازدواج در چه زمینه‌هایی است؟

یک مشاور قبل از ازدواج می‌خواهد در مورد موارد زیر بحث کند:

  • شخصیت درونگرا و برونگرا
  • زندگی جنسی و تمایلات جنسی شما (به همان اندازه که در بحث با یک مشاور قبل از ازدواج راحت هستید)
  • اهداف شغلی
  • اهداف فردی و ترکیبی
  • سابقه خانوادگی و شرایط سلامت روان
  • فرزندآوری
  • سوالات مرتبط با پول
  • زندگی خصوصی و مکان زندگی
  • اعضای خانواده که ممکن است از ازدواج حمایت نکنند
  • سوالات یا نگرانی‌های مربوط به دین و مذهب (به خصوص اگر هر دوی شما تربیت متفاوتی داشته باشید)
  • هر گونه سوال مرتبط اضافی که ممکن است در ازدواج مشکل ساز باشد

بسته به اینکه چه تعداد از این موضوعات باید مورد بحث قرار گیرد، یک مشاور قبل از ازدواج به گفتگو با زوج‌ها ادامه می‌دهد تا زمانی که آن‌ها احساس کنند که آماده ازدواج هستند. برخی از سوالات بسیار رایج مشاوره قبل از ازدواج شامل معنویات، پول و حل تعارض است. مثلا:

  • چقدر مذهبی هستید؟
  • دوست دارید چگونه پول خرج یا پس انداز کنید؟
  • هنگامی که درگیری ایجاد می شود، چگونه آن‌ها را حل می‌کنید؟
  • اگر اکنون آن‌ها را سرسری حل کنید، چگونه می‌توانید برای حل بهتر تعارض همکاری کنید؟

زمانی که صحبت از آماده سازی ازدواج می‌شود، مشاوره پیش از ازدواج برای تسهیل گفتگوهایی که قبل از ازدواج مهم است، بسیار کارساز است. در مشاوره ازدواج می‌توانید با پرسیدن سوالات مهم قبل از ازدواج که در تصمیم گیری برای ازدواج موثر است، با چشم بازتری تصمیم بگیرید تا به یک ازدواج موفق و یک زندگی زناشویی کامل برسید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ ویژگی یک رابطه زناشویی خوب از زبان روانشناسان

مشاوره قبل از ازدواج اجباری است؟

مشاوره قبل ازدواج حضوری و غیرحضوری ضروری نیست، با این حال، درست مانند مشاوره فردی، می‌تواند برای حل مسائل روزمره زندگی بسیار مفید باشد. ضرورت مشاوره پیش از ازدواج را نیاز دو طرف و میزان اهمیتشان به زندگی مشترک، مشخص می‌کند. مشاوره پیش از ازدواج اغلب برای داشتن یک ازدواج موفق‌تر توصیه می‌شود. به کمک مشاوره ازدواج آنلاین، مشاوره ازدواج رایگان و مشاوره ازدواج تلفنی، می‌توانید سوالات خود را درباره زندگی مشترک و میزان تفاهم با زوج خود از مشاور پبرسید. قطعا مشاوره پیش از ازدواج حضوری و غیرحضوری می‌تواند تاثیر مثبتی روی کاهش تعارضات و اختلافات آینده زندگی مشترکتان داشته باشد. 

حدود ۴۴% از زوج‌ها به مشاوره ازدواج رایگان و غیررایگان مراجعه می‌کنند. خدمات مشاوره به منظور تسهیل گفتگو درباره مسائلی که قبل از ازدواج باید مورد بحث قرار گیرند، در دسترس هستند؛ بنابراین بسیاری از زوج‌ها ترجیح می‌دهند از آن بهره ببرند. سوالات مشاوره پیش از ازدواج دربرگیرنده مهم‌ترین مباحثی است که باید قبل از شروع زندگی مشترک، روشن و مشخص شود. کارگاه مشاوره پیش از ازدواج هم برای تعامل بیشتر دو طرف با مشاور برگزار می‌شود که ممکن است رایگان یا با پرداخت هزینه باشد. 

بیشتر بخوانید: ۱۰ قدم برای داشتن یک ازدواج موفق

چه کسانی بیشتر از همه به مشاوره پیش از ازدواج نیاز دارند؟

هدف از مشاوره پیش از ازدواج بیشتر پیشگیری از اتفاقات ناگوار احتمالی آینده و کسب آمادگی برای آن‌هاست. مشاوره ازدواج فقط مختص زوج‌های دارای اختلاف نیست. با این حال، ممکن است دو نفر احساس کنند که اختلافات آن‌ها بیش از حد معمول و از کنترل آن‌ها خارج شده است. در این صورت مشاوره ازدواج آنلاین یا حضوری با فراهم کردن محیطی آرام و با حضور یک مشاور که به صحبت‌های هر دو طرف با دقت گوش می‌کند، می‌تواند راهی برای دید بهتر و حل مشکلات و تعارضات و یا حتی تصمیم گیری برای صرف نظر از ازدواج باشد.

از طرف دیگر، کشانی که دارای باورهای غلط در ازدواج هستند، باید از خدمات مشاور ازدواج استفاده کنند. باورهای غلط در ازدواج ممکن است خود را خیلی دیر نشان دهد. در آن هنگام، شاید راهی به جز طلاق و جدایی نباشد. به همین دلیل، بهتر است اگر مشکلی در این بین وجود دارد، قبل از هر چیزی آن را کشف و رفع نمایید. صحبت با مشاور باعث می‌شود که به آگاهی های قبل از ازدواج، نگاه بهتری داشته باشید. حتی در صورتی که دیدی نسبت به زندگی مشترک نداشته باشید، مشاوره به شما کمک خواهد کرد.

تمام کاری که شما در طول مشاوره ازدواج انجام می‌دهید صحبت بی پرده و شفاف سازی است و مشاور به شما کمک می‌کند بتوانید یاد بگیرید که چطور این صحبت‌ها را بدون ناراحت کردن همسر و با حفظ احترام، در خلوت دو نفره انجام دهید. فراموش نکنید که ازدواج موفق نیاز به تلاش و صرف وقت دارد.

همه چیزهایی که باید درباره پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج بدانید

برای ازدواج، تنها علاقه پسر به دختر کافی نیست. وجود پرسشنامه‌های روانشناسی و روانکاوی دوطرف، کمک می‌کند تا قصد و دلیل ازدواج برای هر یک از زوجین مشخص شود. به محض اینکه اولین قرار ملاقات خود را رزرو کنید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که کمی اطلاعات زمینه‌ای در مورد رابطه خود و هر گونه مسائل یا معضلات خاصی که رابطه شما با آن مواجه است ارائه دهید. غالباً در شرایط مشاوره قبل از ازدواج، زوجین در مورد هیچ موضوع خاصی با هم تضاد ندارند و فقط می‌خواهند به شکلی ساختاریافته گفتگو کنند تا انتظارات خود از ازدواج و سبک زندگی را قبل از ازدواج مطرح کنند.

فرآیند جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر در مورد رابطه و تاریخچه شما در اولین جلسه و زمانی که با مشاور خود ملاقات می‌کنید آغاز می‌شود. اگرچه همه مشاوران، شرح حال فشرده یا مفصلی نمی‌گیرند، اما احتمالاً برای اینکه مشاور یا روانشناس به شما در فرآیند مشاوره پیش از ازدواج کمک کند، نیاز به سابقه اولیه است. او ممکن است از شما و شریک زندگی‌تان در مورد روابط گذشته از جمله ازدواج‌های گذشته، داشتن یا نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج، احساس شما در مورد ازدواج و اینکه آیا مسائل خاصی دارید که می‌خواهید به آن‌ها رسیدگی کنید، بپرسد. گاهی اوقات از شما خواسته می‌شود که یک پرسشنامه کتبی را تکمیل کنید که ممکن است شامل سوالاتی در مورد روابط گذشته، باورها و ارزش‌های اساسی و سایر موضوعات مرتبط باشد. 

هدف از پرسشنامه‌ها گفتگوی بیشتر بین زوج‌ها است

پرسشنامه پیش از ازدواج و سوالات مشاوره پیش از ازدواج چه هستند؟

معمولاً از پرسشنامه پیش از ازدواج برای کمک به فرآیند مشاوره استفاده می‌شود. این پرسشنامه‌ها برای این طراحی نشده‌اند که به شما بگویند که آیا باید ازدواج کنید یا نه، بلکه برای کمک به درک و مقابله با تفاوت‌ها در انتظارات، پیشینه‌های خانوادگی و ویژگی‌های شخصیتی‌تان طراحی شده‌اند. سوالات مطرح شده در پرسشنامه‌ها آسان و طوری طراحی شده‌اند که هرکدام از زوج‌ها بعد از پاسخ دادن به ان‌ها به صورت فردی و بعد از آن با گفتگو با یکدیگر به شناخت بهتری از هم در ۸ زمینه کلیدی می‌رسند. مثلا می‌توانید از مشاور بپرسید که بهترین سن برای ازدواج چه سنی است. نمونه‌هایی از سوالات مشاوره پیش از ازدواج را در ادامه می‌بینید:

۱. ارتباط

  • آیا هر دوی شما درباره اهمیت ارتباط مناسب نظر یکسانی دارید؟
  • آیا از چگونگی ارتباطتان با یکدیگر رضایت دارید؟
  • آیا به نظرتان زمان کافی برای ارتباط داشته‌اید؟
  • شخصیت طرف مقابلتان را توصیف کنید (برای اینکار می‌توان از آزمون شخصیت چند وجهی کمک گرفت)
  • آیا به راحتی می‌توانید راجع به مسائلی که ذهنتان را مشغول کرده با طرف مقابلتان صحبت کنید؟ آیا منظور شما را متوجه می‌شود؟
  • آیا برای پرسیدن خواسته‌های او احساس راحتی می‌کنید؟

۲. حل تعارض و دعواها

  • آیا از عدم توافق با یکدیگر ناراضی هستید؟
  • آیا طرف مقابلتان عصبانیتش را به شما نشان می‌دهد؟
  • آیا در زمانی عصبانیت به او می‌گویید عصبانی هستید؟
  • آیا هرکدام از شما می‌توانید عصبانیتتان را کنترل کنید؟
  • آیا در دعواها اشتباهات گذشته را دوباره عنوان می‌کنید؟
  • آیا زمانی که در جمعی هستید از هم انتقاد می‌کنید؟

۳. مسائل پولی و اقتصادی

  • وضعیت اقتصادی شما چطور است؟
  • آیا از درآمد شریک زندگیتان آگاهید؟
  • دیدگاه شما درباره مسائل اقتصادی چیست؟
  • آیا به طرف مقابلتان در زمینه مالی اعتماد دارید؟
  • آیا هر دو نفر شما شاغل هستید؟ برای داشتن شغل توافق دارید؟

۴. روابط جنسی

  • روابط جنسی شما کنترل شده است؟
  • آیا روش و میزان ابراز عاطفه طرف مقابلتان را می‌پسندید؟
  • آیا از وفاداری او مطمئن هستید؟
  • آیا صحبت کردن از مسائل جنسی برای شما راحت است؟

۵. فرزندان

  • آیا در مورد شیوه تربیت فرزندان احتمالی‌تان توافق دارید؟
  • چه ارزش‌ها و اعتقاداتی برای تربیت فرزندتان دارید؟
  • چطور فرزندتان را تشویق یا تنبیه خواهید کرد؟
  • آیا در مورد زمان بچه دار شدن صحبت کرده‌اید؟

۶. اعتقادات مذهبی

  • مذهب و دین شما یکسان است؟
  • آیا افرادی هستید که به اعتقادات مذهبی خود پایبند هستید؟
  • نظر شما در مورد ازدواج و طلاق دائم چیست؟
  • دیدگاه شما نسبت به یک ازدواج موفق چیست؟

۷. خانواده، دوستان و آشنایان

  • آیا خانواده همدیگر را تایید می‌کنید؟ آن‌ها با ازدواج شما موافق هستند؟
  • خانواده‌های یکدیگر را درک می‌کنید؟
  • ارتباط شما با خانواده‌های یکدیگر چطور است؟
  • از میزان ارتباط با خانواده همسر آینده‌تان رضایت دارید؟
  • دوست مشترک دارید؟ ارتباطتان را دوستانتان چطور است؟

۸. مسائل عاطفی

  • فکر می‌کنید خلق و خوی شما چه تاثیری روی مسایل عاطفی بین شما و همسرتان خواهد داشت؟
  • آیا شما حالات روحی خاصی دارید که فکر می‌کنید همسرتان باید بداند؟
  • نظر شما در مورد طلاق عاطفی چیست؟
  • در روابطتان چقدر انعطاف به خرج می‌دهید؟
  • چقدر یه یکدیگر حمایت عاطفی می‌دهید؟
  • اگر زمانی عاشق شوید چطور می‌فهمید که یک احساس زودگذر نیست؟

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره ازدواج می‌تواند از یک جلسه تا ۱۲ جلسه یا بیشتر باشد. زوج‌ها و مشاور به طور متوسط هفته‌ای یک بار ملاقات می‌کنند. طول مشاوره پیش از ازدواج به شدت به شما و شریک زندگیتان و همچنین مدت نامزدی شما بستگی دارد. اگر با مشکلات زیادی روبرو هستید، یا اگر هر دو با بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کنید، به احتمال زیاد به شما توصیه می‌شود که بیشتر از زوج‌هایی که کمتر با این مسائل مواجه هستند، در مشاوره بمانید. ایده خوبی است که با مشاور خود در مورد مدت زمان مشاوره قبل از ازدواج و سایر سوالات مرتبط صحبت کنید تا تصور بهتری از مدت زمان انجام آن داشته باشید.

مشاوره قبل ازدواج چه کمکی به زوجین می‌کند؟

برای آنکه مشاوره ازدواج شما به خوبی پیش برود لازم است ذهنیت دو نفر در شفاف‌ترین و صادقانه‌ترین حالت ممکن با خودشان و بعد از آن با همسر آینده باشد. شاید بتوان گفت که یکی از برجسته‌ترین کمک‌های مشاوره ازدواج اول از همه به زوج‌ها به صورت فردی و بعد به رابطه است. اولین چیزی که ممکن است یک مشاور از زوجین بپرسد، این است که چرا آن‌ها تصمیم به ازدواج گرفته‌اند که پاسخ به آن اغلب دشوار است. برای پاسخ دادن به این سوال، زوج‌ها نیاز به تفکر درون‌گرایانه دارند.

برای توضیح بیشتر تصور کنید که مشاور از شما بپرسد چگونه می‌خواهید به نامزدتان کمک کنید تا پیشرفت کند یا بهتر از این باشد؟ این سوال برای انتقاد از شریک زندگی شما نیست، بلکه در مورد حمایت و کمک به رشد یکدیگر است، اینکه چگونه به آن پاسخ می‌دهید می‌تواند چیزهای زیادی در مورد آینده مشترک شما بگوید. اگر شما یا شریک زندگیتان به سرعت به عیب‌هایی اشاره می‌کنید که می‌توان آن‌ها را برطرف کرد، پس باید عقب‌نشینی کنید و بپرسید که آیا اگر این نقص هرگز برطرف نشود، هر دو خوشحال خواهید بود یا نه؟

مشاوره پیش از ازدواج کمک می کند که به درون خودتان با دقت بیشتری بنگرید

تمام این مسائل قبل از هرچیزی به شما کمک می‌کند که بیشتر به درون خودتان بنگرید و بدون سانسور و ترس بتوانید خواسته‌ها، نظرات و علایق خودتان را بیان کنید.

مشاوره قبل از ازدواج چه تاثیری دارد؟

علاوه بر اینکه مشاوره پیش از ازدواج به شرکای زندگی کمک می‌کند تا توانایی خود را در برقراری ارتباط بهبود بخشند، انتظارات واقع بینانه را برای ازدواج تعیین کنند و مهارت‌های حل تعارض را توسعه دهند؛ به زوج‌ها کمک می‌کند تا «نگرش مثبتی در مورد کمک گرفتن» در مسیر ایجاد کنند.

به خاطر داشته باشید که ارزش‌ها، نظرات و تاریخچه خود را وارد یک رابطه می‌کنید و ممکن است همیشه با شریک زندگی شما مطابقت نداشته باشد. به عنوان مثال، سیستم‌های خانوادگی و اعتقادات مذهبی بسیار متفاوت است. بسیاری از زوج‌ها تربیت‌های متفاوتی را با الگوهای متفاوت برای رابطه و ازدواج تجربه کرده‌اند. بسیاری از مردم با این اعتقاد که ازدواج نیازهای اجتماعی، مالی، جنسی و عاطفی آن‌ها را برآورده می‌کند، به ازدواج فکر می‌کنند. اما همیشه اینطور نیست. با بحث در مورد تفاوت‌ها و انتظارات قبل از ازدواج، شما و شریک زندگی‌تان بهتر می‌توانید یکدیگر را در طول ازدواج درک کرده و از هم حمایت کنید.

موارد زیر برخی از قابل توجه‌ترین دلایلی است که چرا یک زوج باید به مشاوره قبل از ازدواج فکر کنند:

  • بهبود مهارت‌های ارتباطی
  • یادگیری مقابله با چالش‌ها
  • برنامه‌ریزی برای آینده
  • دانستن بیشتر درباره یکدیگر
  • افزایش رضایت از ازدواج

 

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین

در صورتی که شما، همسر یا نامزدتان برنامه شلوغی دارید، می‌توانید به یک سایت مشاوره پیش از ازدواج بروید و وقت رزرو کنید. رزرو نوبت مشاوره ازدواج آنلاین، از هر کجای ایران قابل انجام است. بنابراین حتی اگ در تهران نیستید هم می‌توانید از صحبت با مشاور ازدواج آنلاین بینش نوین، استفاده کنید. 

در مرکز مشاوره بینش نوین، انواع خدمات مشاوره ازدواج آنلاین ارائه داده می‌شود. فراموش نکنید که مهم‌تر از همه این است که شما و همسر آینده‌تان حتما مشاوره قبل ازدواج، چه آنلاین و چه حضوری را دریافت کنید. صحبت با مشاور ازدواج آنلاین، تلفنی یا حضوری، به شما کمک می‌کند تا به شناخت بهتری از یکدیگر برسید. علاوه بر آن، برای اینکه انتخاب درست و تصمیمی عاقلانه بگیرید، به مشاوره نیاز دارید. 

بیشتر بخوانید: خدمات مرکز مشاوره

مشاور ازدواج خوب در تهران

برای دریافت خدمات مشاور ازدواج خوب در تهران، می‌توانید به مرکز بینش نوین مراجعه کنید. هنگام ازدواج و بستن پیوند زناشویی، نباید تنها به گرفتن مشاوره ازدواج رایگان و عمومی در مراکز مختلف بسنده کنید. مشاور ازدواج آنلاین، تلفنی و حضوری در مراکز تخصصی، به شما کمک می‌کند تا نیازها و مسئولیت‌های خود را در ازدواج، بهتر بشناسید. در مشاوره‌های عمومی ازدواج، تنها به بررسی برخی از نیازها و حقوق زن و مرد می‌پردازد. در این مراکز، اصولاً وقت کافی برای دادن مشاوره به همه افراد و زوجین وجود ندارد. 

در سایت مشاوره پیش از ازدواج بینش نوین می‌توانید مقالات کاربردی درباره سوالات و چالش‌های احتمالی و معمول روابط بخوانید و در صورت لزوم تلفنتان را بردارید و با مرکز ما تماس بگیرید. ما پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

مشاوره ازدواج در شمال تهران

دغدغه مراجعه به مشاور و مشورت به مشاوران و متخصصان حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی امری بسیار عادی است. مشاوره ازدواج در شمال تهران به عنوان خدمتی حیاتی و مهم برای شروع و حتی ادامه رابطه بسیار پرطرفدار است.

اگر شما هم بدنبال یک مرکز شماوره خوب در شمال تهران هستید می توانید به مرکز مشاوره بینش نوین تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، ابتدای خیابان صبر، پلاک 1، واحد 10، طبقه 3 مراجعه نمایید.

مشاوره پیش از ازدواج در غرب تهران

اگر شما ساکن غرب تهران هستید، برای مشاوره پیش از ازدواج در محدوده شهرک غرب و سعادت آیاد بدنبال یک مرکز مشاوره خوب هستید، مرکز مشاوره بینش نوین ویزیت‌های در کنار ویزیت حضوری این مکز برای جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک، ویزیتهای انلاین و تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کند. مشاوران و متخصصان بینش نوین به افراد کمک می‌کنند تا با بهبود مهارت‌های ارتباطی و حل مسائل، به یک ازدواج سالم و پایدار نزدیک‌تر شوند. این خدمات به کاهش نرخ طلاق و افزایش رضایت زناشویی در این منطقه کمک می‌کنند.

 

دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج در کلینیک بینش نوین

در مرکز مشاوره ازدواج بینش نوین، روانشناسان و متخصصان آموزش دیده و باتجربه برای کمک به زوج‌ها در تمام مراحل زندگی مشترک و قبل از آن، مشغول به فعالیت و پاسخگویی به مراجعان محترم هستند. خدمات مشاوره قبل ازدواج در تهران به صورت حضوری و آنلاین و برای عزیزان حاضر در سایر نقاط، چه داخل و چه خارج از کشور به صورت آنلاین فراهم است. در صورتی که می‌خواهید ازدواج خود را با درک عمیق‌تر از شریک زندگی خود شروع کنید، مشاوره قبل از ازدواج را در نظر بگیرید و با خیال راحت این فرآیند را به متخصصان ما بسپارید.

شماره تماس : 6-22915385

صمیمیت و شناخت عمیق‌تر به رابطه شما اطمینان بیشتری می‌دهد

سوالات پرتکرار

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

معمولا به صورت پیش‌فرض، یک دوره از ۱ تا ۱۲ جلسه طول می‌کشد. برای روند نتیجه بخش، مشاوره پیش از ازدواج به صورت هفتگی انجام می‌شود. 

چرا باید به مشاور قبل از ازدواج مراجعه کنیم؟ 

زوج‌ها می‌توانند در مشاوره پیش از ازدواج در یک فضای بی‌طرف و خنثی، آزادانه و صریح راجع به مسائلی صحبت کنند که در حالت عادی از گفتنشان صرف‌نظر کنند.

مشاوره قبل از ازدواج، با کارگاه مشاوره پیش از ازدواج فرق دارد؟

بله. مباحث کارگاه مشاوره پیش از ازدواج، بیشتر عملی و سوال و جواب محور است. هدف از برگزاری کارگاه، حل تعارضات و مشکلات نیست بلکه بیشتر به بررسی و بیان مباحث مربوط به ازدواج می‌پردازد. اما در مشاوره قبل از ازدواج، علاوه بر بررسی موارد مرتبط با ازدواج و روابط زوجین، به بررسی تعارضات، ریشه یابی مشکلات و راهنمایی کاربردی برای بهبود اختلافات هم پرداخته می‌شود.

رزرو نوبت مشاوره حضوری و تلفنی

مشاوره تلفنی از ساعت 10 صبح تا 9 شب

مشاوره حضوری

اگر مشاوره حضوری به شما بهتر کمک می کندبا کارشناسان ما با شماره تلفن های بالا برای رزرو نوبت در ارتباط باشید یا اطلاعات خود را در فرم زیر وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل نماییم.