کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

تفاوت شخصیت درونگرا و برونگرا در چیست؟ چگونه می توان شخصیت درونگرا و برونگرا را از یکدیگر تفکیک کرد؟ بر اساس ویژگی‌های انسانی، دو نوع شخصیت وجود دارد. شخصیت درون‌گرا و برون‌گرا.

چگونه شخصیت برون گرا و درونگرا را تشخیص دهیم؟

شخصیت درونگرا و برونگرا چیست؟

زمانی که فردی منزوی است و به مراتب از بودن در جمع خودداری می کند درون گرا است. برعکس، تیپ شخصیتی زمانی برونگرا می شود که فرد اجتماعی، خونگرم و در عین حال پرحرف باشد و به سرعت دوست پیدا کند.

تعریف شخصیت درونگرا

وقتی که فرد جذب خود ذهنیِ خود می شود، درونگرا نامیده می شود. درونگراها از آنجایی که درگیر افکار و احساسات خود هستند، طبیعتاً از بقیه جدا می شوند. به همین دلیل آنها به فضای شخصی زیادی نیاز دارند. همچنین این افراد زمانی که تنها هستند احساس آرامش و انرژی بیشتری می کنند. بنابراین می توانید فعالیت های انفرادی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن به موسیقی و غیره را انجام دهید. آنها بودن در دنیای واقعی خودشان، احساسات، خیالات و غیره را به تعامل اجتماعی را ترجیح می دهند. بسیاری بر این باورند که افراد درونگرا خجالتی و ضداجتماعی هستند. آنها شنونده فعالی هستند و دوستان بسیار کمی پیدا می کنند، اما دوستی آنها با افراد ریشه عمیقی دارد.

تعریف شخصیت برونگرا

برون گرا به نوعی از رفتار انسانی اطلاق می شود که فرد دوست دارد توسط آن احاطه شده و با آن تعامل داشته باشد. آنها از نظر اجتماعی دارای اعتماد به نفس و صریح هستند. ماهیت یک هویت برونگرا این است که آنها از تعامل انسانی لذت می برند.

برونگراها به جای احساسات و افکار درونی، روی حقایق عملی تمرکز می کنند، بنابراین از تنهایی خسته می شوند. پس تمایل دارند بیشتر اجتماعی، عملی، غیررسمی و مشتاق باشند. علاوه بر این، مهارت های ارتباطی آنها بسیار عالی است. افراد با این تیپ شخصیتی از اجتماعات اجتماعی لذت می برند و دوست دارند مرکز جذب باشند.

تعریف شخصیت برونگرا

تفاوت ازدواج در افراد درونگرا و برونگرا

ازدواج شخصیت برونگرا و درونگرا تفاوت های اساسی با یکدیگر دارد. مشاوره پیش از ازدواج برای پیدا کردن چنین شخصیت هایی مهم است. برای اینکه شناخت بیشتری نسبت به زوج خود پیدا کنید، چنین مشاوره هایی به شما کمک خواهد کرد. گاهی اوقات برداشتن اولین قدم برای شخصیت درونگراها دشوار به نظر می رسد. احتمال گفتن چیزی که ممکن است اشتباه گرفته شود برای آنها ترسناک است. بنابراین گوش دادن و مشاهده دیگران برای آنها راحت تر است. اما برعکس، افراد برونگرا ابتدا خود سر صحبت را باز کرده و از حرف زدن نمی ترسند و چه بسا اشتباهات خود را در هنگام ادای کلمات اصلاح می کنند.

برای شخصیت برونگرا آسان نیست که دل خود را به روی دیگران باز کنند. در مقابل افراد برونگرا احساسات خود را در دوران زندگی با شما به زبان می آورند که ممکن است شامل هر موضوع و البته به شکل صادقانه ای باشد.

افراد درونگرا که نمی توانند حرف های بیهوده بزنند و با انتخاب جمله به همسر خود کمک می کنند. افراد برونگرا از آنجایی که ذهن پر حرفی دارند، منتظر نمی مانند تا کسی جمله ی آنها را تمام کند.

از جمله تفاوت های دیگر ازدواج شخصیت برونگرا و درونگرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درونگراها به راحتی در مورد خود صحبت نمی کنند. اما افراد برونگرا بعد بر اتمام جملات خود، نظر شما را را نیز جویا می شوند. برای درونگراها بودن با کسی یک خطر است، اما برای برونگراها یک تجربه هیجان انگیز است.

آنها دوست دارند در حریم شخصی خود بمانند، در مقابل برونگراها شما را برای خرید به مرکز شهر می برند.

درونگراها دوست دارند در خانه وقت خود را با کتاب ها یا سرگرمی های خود بگذرانند. اما شخصیت افراد برونگرا، آنها را وادار به رفتن به کلوپ ها و کافه های شبانه می کند.

افراد درونگرا معمولا تمایل به ازدواج با افراد برونگرا و افراد برونگرا تمایل به ازدواج با افراد درونگرا دارند. ممکن است در مواجهه با فرد برونگرا از سردی او در رابطه زناشویی متعجب شوید یا آزار ببینید. برای حل این موضوع می توان از مشاوره جنسی کمک گرفت. 

تفاوت ازدواج در افراد درونگرا و برونگرا

خصوصیات افراد برونگرا

بسیاری از مردم سوال می کنند که چگونه شخصیت برونگرا داشته باشیم؟ در ابتدا بدانیم فردی صریح که از بودن در کنار مردم و صحبت کردن با مردم لذت می برد، فردی برونگرا است.

برونگراها دوستانه، پرحرف و حساس هستند. آنها نظر خود را بیان کرده و سعی می کنند با صحبت کردن دلیل چیزی را پیدا کنند. انرژی برونگراها از طریق تعاملات اجتماعی تخلیه می شود.

برونگراها با خانواده، دوستان و غیره دوست هستند و با آنها معاشرت می کنند. زیرا می توانند با برقراری ارتباط کلامی با دیگران، هر موقعیتی را مدیریت کنند. برونگراها افراد فعال اجتماعی با لیست دوستان بسیار طولانی هستند.

برونگراها به راحتی تغییر را می پذیرند. آنها آشکارا درباره خود با افرادی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند ارتباط برقرار می کنند.

درونگرایی بیماری است؟

درونگرایی چیست؟ آیا از علائم افسردگی است؟ در موارد درون گرایی موارد زیر در افراد بیشتر رخ می دهد. موقعیت های تلخ و خجالت مداوم، عدم اشتراک گذاری اقلام ناسازگاری در دوره های مدرسه و روابط دانش آموز و معلم، ناتوانی در بیان صحیح و ابراز خود، سکوت مداوم، نگاه کردن به اطراف با چشمان خالی و همچنین وجود برخی از ضررها، تصادفات، مشکلات مالی از جمله موقعیت هایی هستند که باعث درون گرایی و در نتیجه افسردگی می شوند. با وجود تکنیک های مشاوره قبل از ازدواج که تمام مشاوران و روانکاوان به کار می برند، تمام خطوط شخصیتی پیدا شده و مشکلات عیان می شوند. در صورتی که مشکل حاد باشد، می توانید سریعا برای درمان و رفع آن اقدام کنید. 

درونگرایی موذیانه تر از سایر اختلالات رفتاری است که ممکن است خطرات جدی ایجاد کند. درونگرایی بسته به واقعیت های تجربه شده و فراز و نشیب های زندگی اجتماعی ممکن است به موقعیتی مرتبط باشد. در این حالت سالم ترین الگو؛ مشاهده ی رفتار فرد درونگرا است.

رعایت نکردن تیپ شخصیتی در درون گرایی و برون گرایی می تواند منجر به مشکلات و تعارضات یا حتی خیانت شود. در این صورت به مشاوره طلاق و مشاوره خیانت همسر، نیاز خواهید داشت. 

درونگرایی بیماری است؟

تست شخصیت درونگرا و برونگرا

اگر تصویری از شکل های رنگی و گوناگون را در جلوی شما قرار بدهیم و از شما بخواهیم تا شی مشخصی را در تصویر بیابید:

 

بیشتر بخوانید:

 

به طور کلی بدانیم

افراد نوع درونگرا:

افراد نوع برونگرا:

 

با شناخت طرفین از یکدیگر، ازدواج راحت تر و بی نقص تر خواهد شد. در مرکز مشاوره بینش نوین، مشاوران و روانشناسان مرکز برای گرفتن تصمیم درست به شما کمک خواهند کرد. به یاد داشته باشید، حل مشکلات قبل از ازدواج، راحت تر و کم دردسرتر از حل آن بعد از ازدواج است. بنابراین، مشاوره قبل از ازدواج را از یاد نبرید و آن را جدی بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *