کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

مشاوره قبل از ازدواج شکلی از زوج درمانی است که می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا برای ازدواج و مسیر پر پیج و خم آن آماده شوید.

هدف مشاوره ازدواج چیست؟

این نوع از مشاوره و زوج درمانی در نظر گرفته شده است که به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا در مورد موضوعات مهم و مورد بحث، از مسائل مالی گرفته تا کودکان، صحبت کنید و اقدام به حل این مشکلات کنید. مشاوره ازدواج همچنین می تواند به شناسایی درگیری‌ها و تعارضات بالقوه بین زوجین کمک کند و شما و شریک زندگی‍تان را به ابزارهایی برای هدایت موفقیت آمیز آنها، مجهز کند. هدف از مشاوره قبل از ازدواج، کمک به شما برای ایجاد یک پایه قوی برای ازدواج و در نهایت زیستن در خانواده‌ای شاد و سالم است.

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج از زوج‌ها حمایت می کند تا پیش از تعهد بلندمدت ازدواج، پایه‌ای سالم و مستحکم برای آن ایجاد کنند. مشاوره ازدواج به عنوان زیر شاخه‌ای از علم روانشناسی، به زوج‌ها کمک می کند تا زمینه‌های تعارض در رابطه را شناسایی کرده و ابزارهای مؤثری برای رسیدگی به آن زمینه‌ها را فراهم می‌ کند تا از تبدیل شدن آنها به مسائل جدی جلوگیری کند.

مشاوره یا درمان پیش از ازدواج با ایجاد انتظارات واقع بینانه از طریق بهبود ارتباطات و حل تعارض و اختلافات پیش آمده بین زوجین، به شرکا کمک می کند تا ازدواج سالم‌تری داشته باشند؛ همچنین به موضوعاتی مانند امور مالی، محبت و تمایلات جنسی، نقاط قوت و مسائل اصلی خانواده، باورهای معنوی و مذهبی و همچنین ارزش‌های دو طرف می پردازد. این مکالمات و آگاهی در زمان مشاوره قبل از ازدواج، شرکا را آماده می کند تا در صورت بروز مشکلات، نگرش مثبتی نسبت به مسائل پیدا کنند و هر دو برای حل مسائل تلاش کنند.

مشاوره قبل از ازدواج را می توان به صورت حضوری با مشاور و چه از طریق دوره‌های آنلاین انجام داد. در این جلسات است که که زوجین در سطح عمیق‌تری در مورد استراتژی‌های ارتباط سالم و همچنین مسائلی که ممکن است بعداً در ازدواجشان پیش بیاید، درگیر شده و با مشورت و کمک متخصص راه  درستی برای حل تعارضات و اختلافات خود پیدا می کنند.

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط مجله روانشناسی خانواده منتشر شده است، مشاوره قبل از ازدواج با سطوح بالاتر رضایت زناشویی و در  سطوح پایین‌تر خود تعارضات مخربی که منجر به شکست و جدایی دو نفر می ‌شود را هدف قرار می دهد و روی آن کار می کند تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد. این مطالعه همچنین نشان داد که مشاوره پیش از ازدواج، شانس طلاق را تا 31 درصد کاهش می دهد.

آیا مشاوره قبل از ازدواج لازم است

مشاوره قبل از ازدواج برای زوج‌هایی که روابط پیچیده‌ای دارند و اختلافات کوچک و بزرگی را تجربه می کنند به شدت پیشنهاد می‌شود، زیرا ابزارهایی برای رسیدگی به افکار و نگرانی‌های پیرامون رابطه را برای آنها فراهم می‌کند. زوج‌ها همچنین در صورت بروز مشکلات در طول ازدواج، می توانند از مشاوره ازدواج سود ببرند و زندگی خود را نجات دهند.

همانطور که پیشتر هم گفتیم هدف از مشاوره قبل از ازدواج بهبود روابط شما با شریک زندگی و کمک به شما در ایجاد یک پایه قوی برای ازدواج است. مشاوره پیش از ازدواج همچنین به شما و شریک زندگیتان اجازه می دهد تا قبل از تبدیل شدن به دشمنی برای همدیگر، در مورد جنبه‌های مهم رابطه خود با همدیگر تصمیم گرفته و در مورد آنها اقدام کنید. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد که زوج‌هایی که در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می‌کنند، سطوح بالاتری از رضایت را در رابطه خود تجربه می‌کنند و می توان با توجه به این داده‌ها و آمارها به جرات گفت  مشوره پیش از ازدواج برای تمام زوجینی که در شرف ازدواج هستند امری لازم و ضروری است.

تست های مشاوره پیش از ازدواج

انواع مختلفی از زوج درمانی وجود دارد، و بسیاری از آنها را می توان به طور عمومی برای زوج‌ها در هر مرحله از رابطه، از جمله مشاوره قبل از ازدواج، به کار برد.

تست های مشاوره پیش از ازدواج

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های مشاوره پیش از ازدواج، انجام تست مشاوره قبل از ازدواج است. در مراحل اولیه مشاوره قبل از ازدواج، ممکن است شما و همسرتان به صورت جداگانه و با هم مورد ارزیابی قرار بگیرید. در طول دوره مشاوره، هر دوی شما تشویق می شوید تا تجربیات و رویدادهای زندگی را به اشتراک بگذارید، که می تواند به روشن کردن انتظارات و انگیزه‌های شما در رابطه کمک کند.

مشاوره قبل از ازدواج اغلب از شما و شریک زندگیتان می خواهد که تست مشاوره ازدواج و پرسشنامه‌ای را جداگانه پر کنید تا مشخص شود که چه احساسی نسبت به یکدیگر دارید و چه انتظاراتی از رابطه خود دارید. این پرسشنامه‌ها می تواند به مشاور شما کمک کند تا نقاط قوت، ضعف، زمینه‌های سازگاری و زمینه‌های بالقوه مشکل شما را شناسایی کند.

مشاور شما همچنین پویایی بین شما و همسرتان را در طول جلسات مشاوره ارزیابی کرده و از این بینش‌ها برای هدایت دوره درمان و زوج درمانی استفاده می کند.

در آخر

عشق و فداکاری اغلب برای ادامه و قوی نگه داشتن یک رابطه کافی نیست. ما گاهی اوقات به توصیه‌های شخص ثالثی نیاز داریم که بی طرف باشد؛ به همین دلیل است که اکثر مردم در رابطه با ازدواج به توصیه‌های یک مشاور پیش از ازدواج اعتماد می کنند زیرا نه تنها وظیفه آنها این است که بهترین توصیه‌های خود را به شما ارائه دهند، بلکه به طور کاملا بی طرف پای صحبت شما نشسته و شما را راهنمایی می کنند. بنابراین، اگر مدام این سوال که برای مشاوره ازدواج کجا برم؟ را از خود می پرسید بهتر است هرچه سریعتر اقدام کرده و از همکاران ما در مرکز مشاوره بینش نوین کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *