کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

هر تغییر اساسی‌ای در زندگی نیاز به تفکر و آمادگی دارد. با در نظر داشتن اهمیت و ضرورت ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به افراد کمک کند تا انتظارات خود، اهدافشان در زندگی و آنچه ممکن است در هنگام به اشتراک گذاشتن زندگی مشترکشان دخیل باشد را کشف کنند. مشاوره پیش از ازدواج ممکن است شامل شناسایی عناصر خاصی باشد که رابطه زوجین برای شکوفایی و موفقیت به آنها نیاز دارد و به آنها کمک می‌کند بیاموزند چگونه تفاوت‌های طرف مقابل را پذیرفته و مدیریت کنند. همچنین جلسات مشاوره پیش از ازدواج شامل انجام تست‌ مشاوره قبل از ازدواج است که عناصر متفاوتی را در زوجین بررسی کرده و روند مشاوره را تسریع می‌بخشد. مطالعات نشان می‌دهد زوج‌هایی که به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می‌کنند 30 درصد بیشتر از زوج‌هایی که به مشاوره مراجعه نمی‌کنند، موفقیت دارند. این امر خود نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدوج است.

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است

با همکاری مشترک با مشاور، زوجین می‌توانند نگرش خود را نسبت به موضوعات مختلف در نظر بگیرند، از جمله:

دلایل اهمیت مشاوره قبل از ازدواج:

دلایل اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

بهترین زمان برای مشاوره ازدواج

هیچ قانون ثابت و رسمی در مورد زمان شروع مشاوره قبل از ازدواج و اینکه مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است، وجود ندارد. مانند هر نوع درمانی، برای این نوع مشاوره زوجین، یک رویکرد یکسان برای همه اتخاذ نمی‌شود. مشاوره قبل از ازدواج می تواند از چند هفته تا شش ماه پیش از ازدواج یا حتی زودتر آغاز شود. عوامل زیادی در شناخت زمان مناسب برای مشاوره قبل از ازدواج نقش دارند. داشتن یک ایده روشن از اهداف خود برای مشاوره قبل از ازدواج می تواند به تعیین مدت زمان مشاوره قبل از ازدواج کمک کند. اگر تعدادی مشکل دارید که باید حل کنید، ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

بهترین زمان برای مشاوره ازدواج

در مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

سوالات مشاوره قبل از ازدواج ممکن است به فراخور موقعیت و مشکلات احتمالی هر زوجی متفاوت باشد، اما مهم‌ترین سوال‌هایی که برای ازدواج باید پرسید از این قرار است :

البته اینکه مشاوره ازدواج چه سوال‌هایی می‌پرسد به تناسب شرایط و موقعیت هر زوجی متفاوت بوده و به صلاحدید مشاور مربوطه انتخاب می‌شود.

در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟

مشاوره قبل از ازدواج فرصتی برای بحث در مورد چندین جنبه مهم ازدواج فراهم می کند، از جمله:

امور مالی: پول می تواند یک موضوع استرس زا و بحث برانگیز برای زوج های متاهل باشد، بنابراین تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت مالی از قبل می تواند به جلوگیری از مشکلات بعدی کمک کند.

باورها، ارزش‌ها و مذهب: به اشتراک گذاشتن باورها، ارزش‌ها و احساسات مذهبی‌تان با شریک زندگی‌تان می‌تواند به تقویت درک و احترام کمک کند. شما همچنین می توانید در مورد پیامدهای این جنبه ها در زندگی روزمره خود صحبت کنید.

نقش‌ها در ازدواج: مهم است که درباره نقش‌هایی که از خود و شریک زندگی‌تان انتظار دارید در ازدواج‌تان بازی کنید تا بعداً از درگیری‌ها جلوگیری کنید، بحث کنید.

فعالیت‌ها و زمان صرف شده با هم: شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید درباره نحوه برنامه‌ریزی برای گذراندن وقت با هم و اینکه از انجام چه فعالیت‌هایی با هم لذت می‌برید، صحبت کنید.

بچه‌ها: زوج‌ها گاهی بعد از ازدواج متوجه می‌شوند که در مورد بچه‌دار شدن یا عدم تمایلشان با هم موافق نیستند. از قبل تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید بچه داشته باشید یا نه و چگونه می خواهید آنها را بزرگ کنید مهم است.

روابط خانوادگی: مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما این فرصت را بدهد که در مورد روابط خود با خانواده خود و همچنین هرگونه نگرانی در مورد خانواده شریک زندگی خود صادق باشید.

با درک ضرورت مشاوره قبل از ازدواج، اهمیت وجود مرکز مشاوره ازدواج بیش از پیش معین می‌شود. مراجعه به این مراکز و شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بنیان خانواده‌ها را مستحکم‌تر کرده و به این ترتیب جامعه‌ای سالم‌تر و شادتر خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *