کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

اختلال کج خلقی

اختلال کج خلقی همچون دیگر اختلالات روانی اگر برای مدت طولانی و ادامه‌دار زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد نیاز به پیگیری و درمان جدی خواهد داشت.

همان‌طور که از نامش پیداست زمانی که خلق و خوی انسان بالا و پایین می­شود و موجب بروز رفتارهای متفاوت می­شود و اگر به مدت طولانی خلق و خوی منفی و تنش‌زا داشته باشیم حاکی از آن است دچار این اختلال شده و نیاز به درمان داریم.

نوسانات شدید احساسی که باعث می­شود فرد رفتارهای خشونت‌آمیز و عصبانی از خود نشان دهد که در این میان‌بر روند عادی زندگی افراد و ارتباط با دیگران تأثیر دارد که می­تواند موجب از بین رفتن کیفیت مطلوب زندگی شود.

در برخی شرایط اگر فرد اختلال کج خلقی را جدی نگیرد و برای درمانش اقدامی نکند ممکن است دچار اختلال‌های دیگری از جمله افسردگی و اختلال دوقطبی شود که درمان آن‌ها بدون شک نیازمند وقت و انرژی بیشتری خواهد بود.

اختلال کج خلقی

در افراد گوناگون عوامل متعددی می­تواند در ایجاد این اختلال مؤثر واقع شود اما به‌طور کلی ژنتیک، عوامل محیطی و روانی در کنار موقعیت اجتماعی تأثیرگذار هستند.

 

در عواملی که به آن‌ها اشاره شد گاهی مواجه‌شدن افراد با برخی اتفاقات غیرمنتظره زندگی می­تواند سبب ایجاد این اختلال شود.

افراد اگر توانایی و قدرت لازم برای کنترل و مدیریت احساسات و هیجانات غیرمنتظره را نداشته باشند بدون شک دچار آسیب خواهند شد.

کج‌خلقی با کاهش میل به زندگی و امیدوار بودن می­تواند یک اختلال افسردگی شدید را در پی داشته باشد.

 کج‌خلقی نوعی اختلال است که قطعاً فرد مبتلا پیامدهای منفی آن را در کار، تحصیل و عملکرد اجتماعی خود خواهد دید و این روند در طولانی‌مدت آسیب‌های جدی وارد می­کند.

از این‌رو بسیار ضروری است که به‌محض متوجه شدن علائم اولیه از مشورت و کمک روانشناسان متخصص غافل نشویم.