کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

بسیاری از جوانان در شرف ازدواج چون در تصمیم نهایی و انتخاب خود دچار تردید هستند، استفاده از نظرات و ایده‌های یک کارشناس مشاوره را راهگشا می‌دانند. به همین منظور مراجعه به یک مرکز مشاوره ازدواج برای کسب اطمینان از قرار گرفتن در مسیر درست زندگی مشترک و انتخاب همسر آینده را یک ضرورت می‌دانند. اما سوالی که همواره برای آنها مطرح می‌شود درباره تعداد جلسات مشاوره ازدواج است و اینکه چقدر باید در این زمینه وقت بگذارند. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا موضوع تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج و سوالات قبل از ازدواج را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

مشاوره قبل از ازدواج که از طریق موسسات معتبر ارائه می‌شود. به عنوان نوعی روش درمانی، زوجین را برای پذیرش تجربه‌های تلخ و شیرین ازدواج و بعد از آن آماده می‌کند. تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج بستگی به زوجین دارد و اینکه چقدر بخواهند درباره ارزش‌ها، سنت‌ها، اهداف یکدیگر در ازدواج و توانمندسازی در رفع اختلافات و غیره آگاهی کسب کنند و به درک واقعی برسند.

 

بیشتر بخوانید: آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

 

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟

اما به طور کلی تعداد جلسات مشاوره ازدواج به صورت استاندارد 6 جلسه هفتگی است که تعداد ساعات مشاوره قبل از ازدواج در هر جلسه 60 دقیقه است که به طور میانگین 6 ساعت مشاوره را شامل می‌شود. بر این اساس زوجین به عنوان درمانگر ازدواج تعیین می‌کنند که به چند جلسه برای مشاوره نیاز دارند. از آنجاییکه بهترین روش مشاوره، گفت‌وگو با زوجین است و باید سوالات قبل از ازدواج نیز مطرح شود، با این اوصاف حداقل 5 جلسه مشاوره پیش از ازدواج برای این افراد توصیه می‌شود.

مشاوره قبل از ازدواج به چه موضوعاتی می‌پردازد؟

حال که اطلاعات کاربردی در زمینه تعداد جلسات مشاوره ازدواج به دست آوردید، بهتر است در مورد اینکه اصلاً در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود، صحبت کنیم. در این رابطه موارد زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

سنجش آمادگی ازدواج

یکی از موضوعات مهم برای تشکیل زندگی میزان آمادگی افراد برای ازدواج است. این آمادگی به عواملی همچون سن، رشد تکاملی و آمادگی روحی و جسمی افراد بستگی دارد که همه این موارد در تعداد جلسات مشاوره ازدواج مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تست روانشناسی ازدواج می تواند به شما برای این موضوع کمک کند.

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ مهارت زندگی

اصل مشاوره پیش از ازدواج کسب مهارت زندگی است. چون در زندگی همواره مسائل پیش‌بینی نشده‌ای رخ می‌دهد که تنها باید با تکیه به توانایی فردی می‌توان با آن مسائل مقابله و مشکلات را مدیریت کرد. پس یک مشاور ازدواج می‌تواند مهارت‌هایی را به طرفین یادآوری کند که استفاده از آنها در زندگی مشترک یک زوج مناسب است.

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ مهارت زندگی

مدیریت مسائل مالی

یکی از مهمترین مسائل در زندگی مشترک مدیریت مالی و پذیرفتن مسئولیت مالی است. در مشاوره پیش از ازدواج، راهکارهایی را برای پرداخت بدهی، هزینه‌های مالی، مسئولیت مالی و انتظارات شغلی و حقوق برای زوجین بیان می‌شود.

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ شناخت زوجین

هر یک از زوجین در یک خانواده با عقاید، اصول، فرهنگ و تربیت متفاوتی بزرگ شده است. بنابراین یک مشاور ازدواج کمک می‌کند که بدون خجالت، تعارف و سانسور، اطلاعات بیشتری درباره واقعیت‌های وجودی هر یک بیان شود تا شناخت درستی نسبت به یکدیگر پیدا کنند تا در آینده وارد اختلافات و مناشقه‌های سنگین نشوند. تست های روانشناسی ازدواج برای این است که شما شناخت بهتری نسبت به شرایط روحی، جسمی و حتی جنسی هم پیدا کنید تا کمتر به مشاوره درمانی برای حل مشکلات آینده مانند مشاوره جنسی یا مشاوره خانواده برای دعواهای زوجین نیاز پیدا کنید. 

ارتباطات خانوادگی و اجتماعی

یکی از موضوعاتی که بسیاری از زویجن با آنها درگیر هستند، بحث ارتباطات خانوادگی و دوستانه است. صله‌رحم و دیدار خانواده طرفین در زندگی مشترک نباید فراموش شود. ارتباط با دوستان و آشنایان نیز بخش مهمی از زندگی را تشکیل می‌دهند که قبل از ازدواج باید با همسر آینده خود درباره آنها صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک های رایج برای مشاوره پیش از ازدواج

 

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ باورها و ارزش‌ها

هر زوجی برای تشکیل خانواده بر باورها و ارزش‌های خاصی پایبند است. از جمله آنها می‌توان اعتقادات، باورهای دینی، فرهنگی و غیره اشاره کرد که تعداد جلسات مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند که باورهای خود را سریع و آسان شناسایی کنید.

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ باورها و ارزش‌ها

تعداد جلسات مشاوره ازدواج؛ چه آزمون‌هایی از افراد گرفته می‌شود؟

وقتی که یک زوجین برای مشاوره پیش از ازدواج مراجعه‌ می‌کنند، در تعیین تعداد جلسات مشاوره ازدواج برای آنها مشخص می‌کنند که در یک جلسه به چه پرسشنامه‌ای باید پاسخ دهند. در این میان اولین دغدغه ذهنی که در طرفین ایجاد می‌شود این است که سوالات مشاوره قبل از ازدواج چندتاست و چه محوریتی دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که اغلب تعداد سوالات مشاوره ازدواج 20 مورد است. این سوالات بیشتر با محوریتی طراحی شده است که به واسطه ارزیابی پاسخ‌های زوجین، مشاور ازدواج بتواند تفسیرهایی را برای زندگی آینده آنها بیان کند. در غیر این صورت، نه تنها ازدواج موفقی نخواهید داشت، بلکه ممکن است خیلی زود به مشاوره طلاق یا مشاوره خیانت همسر هم نیاز پیدا کنید زیرا انتخاب درستی نداشته اید. 

گفتنی یکی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین آزمون‌های مشاوره پیش از ازدواج، آزمون نئو است که پنج عامل تأثیرگذار بر شخصیت افراد را مورد سنجش قرار می‌دهد.

جمع‌بندی مبحث تعداد جلسات مشاوره ازدواج

در این مطلب سعی کردیم شما را با تعداد جلسات مشاوره ازدواج و تعداد سوالات و موضوعاتی که ممکن است در مشاوره پیش از ازدواج با شما و همسر آینده‌تان مطرح کنند، توضیحاتی را ارائه دادیم. امیدواریم با توجه به تکنیک‌های که در این جلسات کسب می‌کنید یک زندگی ایده‌آل را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *