کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

نشانه های رضایت جنسی را می توان در رابطه جنسی موجود در یک ازدواج دید که خود یکی از عوامل کلیدی در بیشتر روابط عاشقانه است. در این بین عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر رابطه و زندگی زناشویی تأثیر بگذارد. برای اینکه با نشانه های رضایت مرد از زن و انواع آن بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را در بلاگ مرکز مشاوره بینش نوین بخوانید. 

   نشانه های رضایت جنسی در همسر چیست؟

در این مقاله سعی داریم تا ضمن آشنایی بیشتر با تعریف رضایت جنسی، نشانه های آن را بشناسیم و این موضوع که رابطه جنسی تا چه میزان بیشترین تأثیر را بر احساس شادی در ازدواج دارد و اینکه چرا برخی افراد علاقه خود را از دست می دهند و چه عواملی در رضایت طولانی مدت نقش دارد؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رضایت جنسی چیست؟

رضایت جنسی به عنوان یک پاسخ عاطفی ناشی از ارزیابی ذهنی فرد از ابعاد مثبت و منفی مرتبط با رابطه جنسی تعریف می شود.به طور کلی می توان گفت این رضایت زمانی حاصل می شود که میزان رضایت همسر از میزان انتظارات او در مورد آنچه که شایسته دریافت آن است؛ فراتر رود، یا زمانی که میزان رضایت برای هر دو شریک تقریباً برابر باشد. به بیان ساده تر، نشانه های رضایت مرد از زن، احساسی است که شما نسبت به زندگی جنسی خود دارید، وقتی تمام جنبه های خوب و بد و مثبت و منفی آن را در نظر می گیرید.

در نگاه عموم مردم، احساس رضایت جنسی ممکن است بین افراد متفاوت باشد، بسته به این که چه زمینه‌ هایی از تمایلات جنسی برای هر فرد مهم ‌تر است و یا فرد چه خواسته ها و انتظاراتی از شریک زندگی خود دارد. با این حال، به طور کلی، رضایت از زندگی جنسی شامل تجربه احساسات مثبت نسبت به تمایلات جنسی خود (مانند لذت و میل) و روابط جنسی شما (مانند احساس نزدیکی و پیوند با شریک زندگی خود) است.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست؟ مواردی که به سکس تراپی نیاز دارند

از سوی دیگر شواهد نشان می‌ دهد که راضی بودن از شریک زندگی بر ثبات و رضایت رابطه زناشویی و ازدواج تأثیر مستقیمی می‌ گذارد. مطالعات متعددی از این نظریه حمایت می کنند که رضایت از رابطه و رضایت از روابط جنسی در هم تنیده اند و این رضایت جزء مهمی در ایجاد و حفظ یک رابطه شاد در ازدواج به شمار می رود. این بدین معنی است که افراد با رضایت بیشتر از رابطه، نشانه های رضایت مرد از زن بیشتری را گزارش می‌ کنند و بالعکس. در جلسات زوج درمانی، تمرکز زیادی روی افزایش رضایت جنسی زن و شوهر گذاشته می شود. 

رضایت جنسی چیست؟

نشانه رضایت زن و مرد از رابطه جنسی

رابطه جنسی به طور شگفت انگیزی در موفقیت یک ازدواج اهمیت دارد و بخش بزرگی از زندگی زوج ها را تشکیل می دهد، و این بدان معنی است که برای افراد آگاهی از این موضوع اهمیت دارد که آیا شریک زندگی آنها احساس رضایت جنسی می کنند یا خیر. رضایت جنسی می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک رابطه سالم هم باشد. 

حتما تا به حال راجع به ارتباط ارگاسم و نشانه های رضایت مرد از زن شنیده اید و ممکن است فکر کنید که ارگاسم ثابت نشانه بزرگی از سوی همسرتان است که از رابطه جنسی با شما رضایت دارد، اما متاسفانه همیشه اینطور نیست. درست مانند یک پازل، عوامل زیادی نیز در سطح رضایت زن و مرد از رابطه جنسی و نقش دارند. این علائم و نشانه های رضایت جنسی با توجه به شخصیت، روحیات فردی و از لحاظ روانشناسی در زن ها و مردها متفاوت است و به طرق مختلف خود را نشان می دهد.

اگر در یک رابطه هستید و می خواهید بدانید که آیا شریک زندگی و همسرتان از رابطه جنسی با شما رضایت دارد، در اینجا برخی از این نشانه ها وجود دارد که خواهید دید.

نشانه رضایت زن از رابطه جنسی

نشانه رضایت مرد از رابطه جنسی

اگر این نشانه ها را در خود یا همسرتان نمی بینید، به مشاوره جنسی نیاز دارید. 

اصلی ترین دلایل کاهش رضایت زناشویی

رابطه بدون رضایت زناشویی رابطه ای است که در آن هیچ فعالیت جنسی بین زوجین اتفاق نمی افتد و یا اگر هم اتفاق بیافتد برای یکی یا هر دو زوج به میران باید و شاید ارضا کننده نخواهد بود. هیچ راه دقیقی برای تعیین کمیت آنچه به عنوان یک رابطه بدون جنسی به حساب می آید و همچنین ابعاد نشانه های رضایت مرد از زن وجود ندارد، زیرا افراد مختلف انتظارات و تمایلات متفاوتی برای رابطه جنسی دارند. عدم رضایت جنسی گاهی می تواند به مشاوره طلاق و جدایی بیانجامد. اما چه عواملی در عدم احساس نشانه های رضایت مرد از زن در یک ازدواج تاثیر می گذارد؟ در ادامه با هم می خوانیم.

تعداد بی‌شماری از عواملی وجود دارد که طی تحقیقات بسیاری و با توجه به انواع تست رضایت جنسی جمع آوری شده اند، که نشان می دهند چگونه یک رابطه در طول زمان به آرامی به نارضایتی جنسی منجر شود، این عوامل شامل موارد زیر است:

اصلی ترین دلایل کاهش رضایت زناشویی

عوامل موثر بر رضایت زناشویی

رابطه بین رضایت جنسی و سازگاری زناشویی یک رابطه مستقیم و محکم است و به بسیاری از زمینه های زندگی مشترک شما مرتبط می شود.

در اینجا مواردی را برای شما مثال می زنیم که ممکن است به شناخت میزان رضایت جنسی در روابط شما کمک  شایانی کند:

رضایت جنسی بیشتر:

رضایت جنسی کمتر:

در مشاوره پیش از ازدواج می توانید رابطه بهتری با همسرتان پیدا کنید و به شناخت بهتری نسبت به هم برسید. همین نکته به ظاهر ساده، می تواند تاثیر زیادی در میزان رضایت جنسی و رابطه عمیق تر زناشویی برای شما به همراه داشته باشد.

 

تفاوت سکس هیجانی با سکس خشن با همسر 

سکس هیجانی می تواند باعث ایجاد رابطه عاطفی پایدار بین زن و شوهر شود. سکس هیجانی، همان چیزی است که می تواند باعث تحریک بیشتر زوجین شود و آن ها را برای رابطه طولانی تر و جذاب تر، ترغیب کند. اما سکس خشن با همسر، اگه ممکن است ناشی از تجریک دو طرف باشد و حتی به خواست طرفین باشد، اما لزوما رضایت جنسی را افزایش نمی دهد. در مطلب عوارض اعتیاد به فیلم های پورن و پورنوگرافی به آن اشاره کردیم که سکس خشن و انواع مخرب رابطه جنسی، می تواند ناشی از فیلم هایی باشد که هر یک از زوجین در فضای وب می بیند. اثری که فیلم های جنسی رو رابطه زناشویی شما می گذارد، در 99% از مواقع مخرب و جبران ناپذیر است. حتی آمار خیانت زناشویی در بین این افراد هم بالاتر از زوجین دیگر است (دریافت نوبت مشاوره خیانت همسر). 

بنابراین نباید سکس هیجانی را با سکس خشن با همسر اشتباه گرفت و آن ها را یکی دانست. داشتن رابطه خشن حتی می تواند نوعی از تجاوز هم محسوب شود و باعث شود که حتی به شکل قانونی هم مجازات شوید. در صورتی که به جای سکس هیجانی، با درخواست سکس خشن با همسر روبرو شدید، باید مهارت نه گفتن را بلد باشید و از آن دوری کنید.

رضایت جنسی کمتر

مهم ترین نکته ها برای افزایش رضایت جنسی

عواملی مانند سن، میل جنسی بالا یا پایین و رضایت از کار و رابطه عاشقانه به صورت کلی باعث افزایش نشانه های رضایت مرد از زن می شود. افرادی که از نظر جنسی راضی هستند، تمایل به سطوحی از میل جنسی دارند که با همسرشان مطابقت دارد.

ارتباط بر قرار کردن با شریک زندگی و همسر، چه به طور کلی و چه در مورد نیازهای جنسی؛ قوی ترین عامل در افزایش میزان تمایل به روابط جنسی است. هر چه زوج ‌ها بیشتر تمایل داشته باشند که چه از نظر جنسی و چه از نظر دیگر با یکدیگر مهربان باشند و مکالمات مفید و دو طرفه ای داشته باشند؛ رضایت آنها بیشتر می‌ شود.

با توجه به اهمیت رضایت جنسی در حفظ سلامتی و شادکامی و همچنین در زندگی زناشویی، به افراد و همسران  آن ها توصیه می شود که از سلامت عاطفی و جسمی خود محافظت کنند، در تمام جنبه های رابطه خود محبت داشته باشند، نیازهای جنسی خود را به خوبی بشناسند و آن نیازها را آشکارا و با مهربانی با شریک زندگی خود در میان بگذارند تا میزان رضایت جنسی خود را بالا ببرند. می توانید برای حل مشکلات روحی و زوجی خود، روی کمک مشاوره خانواده هم حساب باز کنید. به یاد داشته باشید که نشانه های رضایت مرد از زن قطعا همه چیز یک رابطه را نمی سازد اما نقش مهمی در ایجاد محبت و ارتباط نزدیک زن و شوهر با هم ایفا می کند. به همین دلیل مهم است که تمامی نشانه های کمبود عاطفی جنسی را به سرعت درمان کنید. 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *