کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن اغلب برای والدینی که به تازگی بچه دار شده اند، سخت است. زمان کمتر، خستگی، تغییرات هورمونی و نگرانی در مورد پیشگیری از بارداری می تواند آن را دشوار تر هم کند. اگر شما و شریک زندگیتان هر دو در رابطه جنسی کمی سرد هستید، مشکلی نیست. اما اگر میل جنسی شما و شریک زندگیتان متفاوت است، این می تواند به رابطه شما صدمه وارد کند. درباره میل جنسی دو طرف می توان در مشاوره پیش از ازدواج، حرف زد. بعد از ازدواج، باید به فکر ایجاد رضایت در زندگی زناشویی باشید؛ حتی بعد از بچه دار شدن. با مرکز مشاوره بینش نوین، همراه باشید. 

نکات مهم درباره رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن

البته جای نگرانی وجود ندارد و در بیشتر روابط، همه چیز به روال خود بازمی گردد، اما مهم است که صبور باشید. اگر نگران این هستید که زندگی جنسی شما از مسیر درست خارج شده است، ما اینجا هستیم تا در این مطلب شما را با چالش رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن بیشتر آشنا کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

احساسات جنسی زنان پس از بچه دار شدن

پس از زایمان، ممکن است احساس کنید که دیگر هرگز رابطه جنسی نخواهید داشت. اما شما بهبود خواهید یافت و علاقه شما به رابطه جنسی باز خواهد گشت. رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن شاید مشکل باشد اما ناممکن نیست. برای بسیاری از زنان، این اتفاق در عرض 1 تا 3 ماه پس از تولد نوزاد رخ می دهد، اما طبیعی است که بیشتر طول بکشد. برخی از مادران در هنگام شیر دادن به نوزاد خود احساس حسی و جنسی دارند و این تا حدی به دلیل هورمون اکسی توسین است که در کاهش شیر و همچنین برانگیختگی جنسی نقش دارد و کاملا طبیعی است. همچنین ین موضوع هم بسیار طبیعی است که مادران شیرده هنگام شیردهی متوجه شوند که علاقه کمتری به رابطه جنسی دارند.

بیشتر بخوانید: علائم افسردگی در بارداری چیست؟

 

چه زمانی بعد از بچه دار شدن می توان رابطه جنسی داشت؟

زمان رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن، بیشتر مربوط به زمانی است که احساس آمادگی برای افزایش صمیمیت و رابطه جنسی را داشته باشند، مگر اینکه پزشک توصیه دیگری کرده باشد. اگر زایمان یا بخیه های سختی داشته اید، بدن شما به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. بسیاری از مادران تازه وارد هنگام رابطه جنسی احساس درد یا ناراحتی می کنند، اما این درد و ناراحتی معمولاً با گذشت زمان بهبود می یابد. همچنین گاهی اوقات ناراحتی می تواند به دلیل اسپاسم عضلانی یا اضطراب باشد.

از سوی دیگر، رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن می تواند کاملا متفاوت و تازه باشد. برخی از مادران و همسرانشان که به تازگی بچه دار شدن و زایمان را تجربه کرده اند، متوجه می‌ شوند که رضایت جنسی، بیشتر است.

چه زمانی بعد از بچه دار شدن می توان رابطه جنسی داشت؟

نکته دیگر در مورد رابطه جنسی بعد از زایمان و رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن، این است که شیردهی می تواند باعث خشکی واژن شود، اما استفاده از روان کننده می تواند به این امر کمک کند. همچنین اگر هنوز به کودک خود شیر می دهید، ممکن است متوجه شوید که در حین رابطه جنسی، شیر از سینه شما نشت می کند، بنابراین سعی کنید قبل از برقراری رابطه جنسی به کودک خود غذا بدهید یا ابراز نظر کنید.

بدن شما بعد از بارداری و تولد ممکن است مانند قبل نباشد. ممکن است قسمت هایی از بدن شما نیز تغییر کرده باشد، مانند سینه ها، شکم یا پاها. این تغییرات می تواند بر احساس شما نسبت به خودتان تأثیر بگذارد. اگر پذیرش تغییرات برایتان سخت است، می توانید با یک پزشک عمومی یا مشاوره کودک و خانواده صحبت کنید.

احساسات شما و شریک زندگیتان در مورد رابطه جنسی

اگر در ماه‌ های بعد از تولد فرزندتان به رابطه جنسی علاقه ندارید، ممکن است احساس سردرگمی یا نگرانی کنید و ممکن است شریک زندگی شما هم احساس طرد شدن یا ناخواسته بودن کند. این احساسات مختلط و گیج کننده برای رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن چندان جالب نیستند، اما بسیار طبیعی هستند. افراد زیادی در روز های اولیه، ماه ‌ها و سال‌ های بعد از بچه دار شدن این احساسات متناقض را تجربه می کنند بنابراین شما تنها نیستید. با کمک یک مشاور یا درمانگر خانواده می توانید این مرحله سخت و پیچیده را هم پشت سر بگذارید.

رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟

تمایلات و تجربیات جنسی شما ممکن است با آنچه که از گذشته به یاد دارید متفاوت باشد. این موضوع در رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن بسیار طبیعی است. بنابراین برای بازگشت به رابطه جنسی معمولی که تا پیش از بچه دار شدن داشتید، باید ارتباط باز با شریک زندگی خود را تمرین کنید.

ارتباط باز به این معنی است که با همسر خود صادق باشید و اگر چیزی شما را ناراحت می کند به راحتی با او در میان بگذارید. رابطه جنسی دقیق و صحیح و ارتباط خوب بین شما و شریک زندگیتان در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست، به خصوص در چند بار اول که سعی می کنید، برای تجربه شما و احتمالا او نیز مهم است.

رابطه جنسی پس از زایمان چگونه است؟

راه هایی برای بازگشت به رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن

راه‌ های زیادی برای حفظ ارتباط با شریک زندگی‌ تان بعد از بچه دار شدن، رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن و سخت شدن شرایط هنگام رابطه جنسی وجود دارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

ممکن است زوجین برای ایجاد تمایل به رابطه جنسی و لذت بخش تر کردن رابطه به سراغ دیدن فیلم های جنسی و پورنوگرافی بروند. اما دیدن فیلم های هرزنگاری، می تواند خیانت زناشویی را بیشتر کند و رابطه زوجین را سرد نماید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *