کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

اعتماد به نفس جنسی، به معنای احساس راحتی و امنیت کافی در بیان تمایلات جنسی است. درواقع این احساس با داشتن اعتماد به نفس کافی در بیان خواسته‌ها، اولویت‌ها و توانایی‌های جنسی خود، نمایان می‌شود. اعتماد به نفس جنسی، اهمیت ویژه‌ای در تجربه زیست جنسی سالم و مطلوب دارد. این احساس موجب می‌شود تا افراد نیازها و تمایلات خود را بدون خجالت یا ترس به شریک جنسی خود بگویند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد اعتماد به نفس جنسی و بهبود آن، بحث کنیم. پس تا پایان این مطلب، با مرکز مشاوره بینش نوین همراه باشید.

عوامل مهم در دستیابی به اعتماد به نفس جنسی

عوامل زیادی مانند تجربه‌های تلخ گذشته ناشی از ضربات روحی یا سوءاستفاده جنسی، داشتن تصویر نامطلوب از بدن در ذهن خود، باورهای مذهبی و فرهنگی و فقدان آموزش جنسی صحیح وجود دارند که موجب کمبود اعتماد به نفس جنسی فرد می‌شوند. بااین‌حال، راه‌های زیادی جهت بهبود اعتماد به نفس جنسی و احساس راحتی و اطمینان بیشتر هنگام بیان تمایلات جنسی وجود دارند. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از:

شما با مراقبت از سلامت فیزیکی و عاطفی خود در تمامی حیطه‌های زندگی‌تان می‌توانید به اعتماد به نفس بالایی برسید که اعتماد به نفس جنسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما باید به خواب کافی و باکیفیت، داشتن رژیم غذایی سالم، تمرین و ورزش منظم و فعالیت‌های کم استرس مانند مدیتیشن یا یوگا فکر کنید.

 افزایش اعتماد به نفس جنسی با خود مراقبتی
افزایش اعتماد به نفس جنسی با خود مراقبتی

شما با یادگیری بیشتر در مورد تمایلات جنسی و سلامت جنسی، می‌توانید شاهد افزایش اعتماد به نفس جنسی خود باشید و خواسته‌های جنسی خود را به شکل بهتری ابراز کنید. روش‌های زیادی جهت کسب آموزش بیشتر برای بهبود اعتماد به نفس جنسی وجود دارند که برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

مقالات و کتاب‌های متعددی در مورد چگونگی راه های افزایش اعتماد به نفس جنسی و جنبه‌های مختلف بیان تمایلات جنسی ازجمله بیان خواسته‌ها و محدودیت‌های خود در طی ارتباط جنسی با شریک خود، وجود دارند.

بسیاری از سازمان‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های مفیدی را در مورد اعتماد به نفس جنسی و موضوعاتی مانند ارتباط، رضایت جنسی و لذت جنسی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید با شرکت در این جلسات، مطالب دقیقی را از متخصصان بیاموزید و اعتماد به نفس جنسی خود را بهبود بخشید.

ویدئوهای آموزشی فراوانی در اینترنت وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود اعتماد به نفس جنسی خود استفاده کنید. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و آپارات و سخنرانی‌های TED، انواع ویدئوها را در مورد موضوعات متفاوت، عرضه می‌کنند.

یک تراپیست یا مشاوره جنسی می‌تواند به شما جهت کشف استعدادها و باورهای خود در مورد تمایلات جنسیتان کمک کند و راهنمایی مناسب را در مورد چگونگی بهبود اعتماد به نفس جنسی، ارائه کند.

بهبود اعتماد به نفس جنسی با کمک مشاور
بهبود اعتماد به نفس جنسی با کمک مشاور

داشتن رابطه‌ای آزاد و شفاف با شریک جنسی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود اعتماد به نفس جنسی شما داشته باشد. در مورد محدودیت‌ها و خواسته‌های خود با شریک جنسیتان صحبت کنید و به خواسته‌های او نیز گوش کنید. بدین ترتیب، شما می‌توانید احساس بهتری از بیان تمایلات جنسی خود داشته باشید و زیست جنسی تازه‌ای را با شریک جنسی خود، تجربه کنید.

توجه داشته باشید که شما در طی ارتباط مؤثر با شریک جنسی خود، باید به‌صورت فعال به او گوش کنید، احساس همدردی کنید و به او احترام بگذارید. شما باید پذیرای نیازها و تمایلات جنسی شریک خود باشید. سعی کنید تا از انتقاد رک و بی‌پرده یا شکایت‌های بی‌مورد، پرهیز کنید.

همچنین می‌توانید زمان مشخصی را جهت ارتباط درباره خواسته‌های جنسی خود تدارک ببینید. سعی کنید سعی کنید در طول ارتباط خود، از تمامی عواملی که می‌توانند باعث حواس‌پرتی شما شوند، دوری کنید و علاوه براین، در طول ارتباط خود، زبان مثبتی داشته باشید. در حین ارتباط خود، عجله‌ای برای بیان خواسته‌های خود نداشته باشید و بدانید که افزایش اعتماد به نفس جنسی، در گرو بهره‌گیری از روش‌های مناسب ارتباطی با شریک جنسی خودتان است.

در این بین لازم است تا باورهای مخرب در رابطه جنسی مانند اعتیاد به پورنوگرافی و تمایلات جنسی دیگر مانند فوت فتیش را جدی بگیرید و در صورتی که حس کردید رابطه‌تان در حال فروپاشی است، سریعا با مشاوره جنسی یا مشاوره خانواده ارتباط بگیرید.

 

تلاش کنید تا روش‌های تازه‌ای را هنگام برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی خود، امتحان کنید. در این صورت، می‌توانید لذت‌های خود را کشف کرده و اعتماد به نفس جنسی بیشتری پیرامون توانایی‌های جنسی خود داشته باشید. می‌توانید از لباس یا عطر موردعلاقه شریک خود استفاده کنید و یا روش‌های مختلف معاشقه را امتحان کنید.

سعی کنید تا رابطه جنسی ایمنی را تجربه کنید. همچنین تلاش کنید تا تکنیک‌های تازه‌ای را امتحان کنید و با شریک جنسی خود، در مورد آن‌ها صحبت کنید. سعی کنید تا زمان کافی را صرف کاوش و کشف تمایلات جنسی خود و شریک جنسیتان کنید.

اگر ظاهر و تمایلات جنسی کنونی خودتان را بپذیرید و از وجود آن‌ها احساس شرمساری نکنید، مطمئن باشید که اعتماد به نفس بالایی در تمامی شئون زندگی ازجمله در زیست جنسی خود، خواهید داشت. می‌توانید جملات مثبتی را در مورد خودتان بیان کنید، در فعالیت‌های خود مراقبتی شرکت کنید و تمام و کمال، اولویت‌ها و هویت جنسی منحصربه‌فرد خودتان را داشته باشید.

افزایش اعتماد به نفس جنسی با پذیرش خود
افزایش اعتماد به نفس جنسی با پذیرش خود

می‌توانید از روش‌های کاربردی دیگری جهت بالابردن عزت‌نفس خود استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

توجه کنید که بهبود عزت‌نفس، نیازمند صرف زمان کافی و ممارست در انجام تمرینات و مراقبت از خود است. صبور باشید و با هر پیشرفتی که در این عرصه به دست می‌آورید، از خودتان قدردانی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا اعتماد به نفس جنسی و جنبه‌های مختلف بهبود آن را بیان کنیم. قطعاً شما می‌توانید با تلاش و صرف زمان کافی، به خواسته‌ها و تمایلات جنسی خود در حین رابطه با شریک جنسیتان دست پیدا کنید. البته این ارتباط دوطرفه است و شما نیز باید به علایق جنسی شریک جنسی خود، احترام بگذارید. برای رسیدن به اهداف جنسی خود، عجله نکنید و تلاش کنید تا شفاف و روراست، با شریک جنسی خود صحبت کنید. بسیاری از افراد آموزش‌های لازم را در زمینه بهبود اعتماد به نفس جنسی، ندیده‌اند. (تربیت جنسی کودکان را از چه سنی آغاز کنیم؟) امروزه با گسترش اینترنت، می‌توان از بسیاری از مقالات، کتاب‌ها و ویدئوهای متخصصین پیرامون داشتن زیست جنسی سالم با اعتماد به نفس کافی در طول رابطه جنسی با شریک خود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *