کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

امروزه باورهای مخرب در مورد رابطه زناشویی تاثیر مستقیم در عملکرد زوجین در ازدواج دارد. اختلاف بین زوجین یکی از شایع ترین علل دعواهای زناشویی است. مهارت های ارتباطی ناکافی، فقدان گفتگو، ناتوانی در کنترل خشم، باورهای مخرب در رابطه جنسی و بسیاری موارد دیگر باعث شعله ور شدن درگیری ها می شود.

بسیاری از درگیری های بین زن و شوهر در اثر فقدان اعتقاد و باور نسبت به مسئله و یا افراط در قبولاندن باور خاصی به یکی از زوجین است. این اختلافات باعث بر هم خوردن آرامش و در نتیجه منجر به مشاوره طلاق و شکست یک رابطه زناشویی می شود.

باورهای مخرب در رابطه جنسی و رابطه زناشویی

باور های مخرب ازدواج در ارتباط با همسر

در جامعه ما، باورهای مخرب در مورد ازدواج فراروان است. به عنوان مثال این باور عمومی وجود دارد که تمایلات جنسی فقط برای مردان است و مردان حق دارند که تمایل داشته باشند و از آن لذت ببرند. بر اساس این باور، تمایلات جنسی برای زنان وسیله «لذت» و «رضایت» نیست، بلکه زمینه «وظیفه» است.

رابطه جنسی برای رضایت مرد، اتحاد و آرامش خانواده و تداوم نسل «ضروری» است. با این حال، لذت بردن از آن برای یک زن سخت است و انتظار نمی رود این اتفاق بیفتد. در جامعه ما این باور رایج است که زنانی که رابطه جنسی می‌خواهند، به دنبال آن هستند، شروع می‌کنند، از رابطه جنسی لذت می‌برند، ارگاسم می‌کنند و فعالانه در رابطه جنسی شرکت می‌کنند، مورد توجه قرار نخواهند گرفت. موارد دیگری نیز وجود دارد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست؟ مواردی که به سکس تراپی نیاز دارند

باور های مخرب ازدواج در ارتباط با همسر

موارد زیر موضوع اختلاف زوجین است که در بحث ازدواج حرف اول را می زند:

 

بیشتر بخوانید: چه زمانی باید به روانشناس خانواده مراجعه کرد؟

موارد زیر موضوع اختلاف زوجین است که در بحث ازدواج حرف اول را می زند

باور های مخرب ازدواج در رابطه جنسی

رابطه جنسی یک عملکرد طبیعی است، درست مانند خوردن و هضم. ما می دانیم که اگر غذای خود را به طور عادی و راحت بخوریم، سیستم گوارشی ما به طور طبیعی عملکرد خوبی دارد و از چیزی که می خوریم لذت می بریم. این نکته را تمام زوج درمانان، مشاوران و رواشناسان بیان می کنند. باورهای مخرب در مورد سکس و همینطور باورهای مخرب در رابطه جنسی از ترکیبی از علل مختلف ناشی می شود. مشاوره خانواده و زوج درمانی، اصلی ترین و مهم ترین مشاوره هایی است که زن و شوهر بعد از بروز چنین مشکلاتی باید در پیش بگیرند. اصلی ترین آنها عبارتند از:

 

بیشتر بخوانید: چرا فرد توهم خیانت همسر پیدا می کند؟

 

سایز آلت تناسلی در رسیدن به ارگاسم نقش دارد

یکی از باورهای مخرب در رابطه جنسی اندازه آلت تناسلی در مردان است. به طور خلاصه، اگر آلت تناسلی از نظر عملکرد طبیعی است، نگرانی در مورد اندازه آن را نداشته باشید. آلت تناسلی بزرگتر به معنای لذت بیشتر برای شما و همسرتان نیست.

برای رسیدن به اوج لذت فیزیولوژیکی و جنسی در مدت زمان کوتاه، رضایت روانی از اندازه آلت تناسلی مهم است و آلت ضخیم تر این لذت را افزایش می دهد نه آلت بلندتر.

اما بدانید که در رابطه جنسی، عملکرد مهمتر از اندازه آلت تناسلی است. به عبارت دیگر، مردی که اتحاد عاطفی ندارد و نمی تواند به نعوظ کامل برسد، نمی تواند شریک زندگی خود را خوشحال کند، حتی اگر اندازه آلت تناسلی او طبیعی و یا بزرگتر باشد. در تحلیل نهایی؛ آلت های بیش از 18 سانتی متر معمولاً به جای لذت در حین مقاربت باعث درد می شوند. بنابراین اندازه آلت تناسلی در رابطه در درجه اهمیت و اولویت قرار ندارد.

سایز آلت تناسلی در رسیدن به ارگاسم نقش دارد

مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی تاثیری در رابطه جنسی ندارد

اگر الکل یا مواد مخدر مصرف می کنید، ممکن است بخواهید بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و کمتر احساس محدودیت کنید.

نوشیدن قبل از رابطه جنسی نیز می تواند اثرات منفی داشته باشد. هرچه الکل بیشتری بنوشید، اثرات آن قوی تر می شود. هنگام مصرف الکل کمتر به خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی، ابتلا به HIV یا بارداری ناخواسته فکر می کنید. ممکن است رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید. کنترل کمتری روی ذهن و بدن خود دارید و ممکن است چیزهایی را تجربه کنید که ممکن است نخواهید یا نپذیرید. برای داشتن ارگاسم به زمان بیشتری نیاز دارید و ارگاسم قدرت کمتری دارد. میل جنسی و برانگیختگی شما نیز ممکن است کاهش یابد. این اغلب در مورد زنان اتفاق می افتد. نعوظ برای مرد سخت تر است. گاهی ممکن است اصلا نعوظ وجود نداشته باشد. برای اینکه دریافت اطلاعات بیشتر مقاله نعوط چیست را بخوانید.

از جمله باورهای مخرب در رابطه جنسی این است که مصرف مواد مخدر لذت جنسی را چند برابر می کند. مصرف مواد مخدر بر تجربه جنسی شما تأثیر می گذارد. اما این یک تاثیر مخرب است. وقتی مواد تزریقی را به اشتراک می گذارید، ممکن است به HIV مبتلا شوید. مصرف مواد مخدر شما را از حالت طبیعی خارج می کند. در هنگامی که خارج از حالت طبیعی هستید، نمی توانید از بدن و عملکرد خود انتظار رفتار طبیعی داشته باشید. همچنین اگر به طور منظم یا برای مدت طولانی مواد مخدر یا الکل مصرف می کنید، ممکن است باروری کمتری داشته باشید.

رابطه جنسی و مواد مخدر

همچنین مصرف الکل و مواد مخدر بر بی میلی جنسی تاثیر مستقیم دارند. تمام مواردی مانند کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی، عدم فعالیت جنسی تحت عنوان بی میلی جنسی بررسی می شود. بی میلی جنسی، یکی از اختلالات جنسی، هم در مردان و هم در زنان دیده می شود. شایع ترین علت این عارضه که در زنان بیشتر از مردان است، استرس است. وقتی از افراد سوال می کنیم که چرا مواد مخدر و الکل مصرف می کنند، در پاسخ می گویند که به دلیل کاهش استرس. غافل از اینکه بدانند مصرف اینها باعث بروز اختلالات اضظراب و استرس در افراد می شود.

 

رابطه جنسی زیاد باعث تغییر شکل واژن می شود

به گفته متخصصان، رابطه جنسی در دراز مدت نمی تواند بر ساختار واژن تأثیر بگذارد. داشتن رابطه جنسی بیش از حد یا داشتن شرکای جنسی زیاد بر ظاهر یا اندازه قسمت های لب واژن تأثیر نمی گذارد.

النور گاردنر، متخصص مراقبت های بهداشتی و مدیر فروش پزشکی در شرکت YES، می گوید که واژن ساختاری قابل گسترش برای زایمان است و مهم نیست که آلت تناسلی شریک زندگی شما چقدر بزرگ باشد، واژن شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

وقتی از نظر جنسی تحریک می‌شوید، گردش خون در واژن، فرج و کلیتوریس افزایش می‌یابد، ممکن است رنگ کمی تیره شود. در قسمت داخلی بدن، بالای واژن بزرگتر می شود. اما هیچ یک از اینها نمی تواند تغییرات طولانی مدت باشد. اگر تفاوت های طولانی مدت را مشاهده کردید، ممکن است نشان دهنده یک مشکل سلامتی باشد.

 

جمع بندی

در نهایت باید بگوییم که بهتر است از خدمات مرکز مشاوره بینش نوین برای رفع سوتفاهم ها و مشکلات خود در رابطه زناشویی و رابطه جنسی کمک بگیرید. متخصصان زوج درمانی بینش نوین، به شما برای رفع تمامی مشکلات راهنمایی لازم را می دهند. در صورتی که این مشکلات و ناهماهنگی ها باقی بماند می تواند منجر به جدایی عاطفی و در نهایت طلاق دو طرف شود. قبل از هر چیزی باید تمامی این مشکلات را پیدا کرده و حل کنید. در رابطه زناشویی باید سطح توقعات خودتان را متناسب با ویژگی ها و تناسبات دو طرف نگه دارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *