کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

زندگی‌ای که امروزه در جامعه وجود دارد دارای مشکلات متعددی است. این مشکلات در بین اعضای خانواده تنش‌های فراوانی را می‌تواند به وجود بیاورد. مشاوره حقوقی خانواده امروزه امر بسیار مهمی است که در جهت رفع مشکلات خانوادگی کمک شایان توجهی می‌کند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ابعاد مختلف این نوع از مشاوره بپردازیم. در این جا به بیان مطالب و نکات مهمی در رابطه‌ با مشاوره حقوقی خواهیم پرداخت. چنانچه شما نیز در این مورد با سؤالاتی روبرو هستید تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.

مشاوره حقوقی خانواده چیست؟

مشاوره حقوقی خانواده به راهنمایی‌های ارائه شده توسط وکیل و یا شرکت حقوقی درباره مسائلی مانند طلاق، حضانت فرزند، حمایت از کودکان و فرزندخواندگی و خشونت خانگی گفته می‌شود. زندگی خانوادگی می‌تواند دارای جنبه‌های مختلفی مانند مسئله رهایی، فرزندخواندگی و پدری باشد. این موارد به طلاق زیاد مرتبط نیستند.

مشاوره حقوقی می‌تواند در برطرف‌کردن این نوع مشکلات نیز به شما کمک کند.

مشاوره حقوقی خانواده کیست؟

مشاور حقوقی می‌تواند در زمینه‌های بالا که ذکر شد به شما کمک کند. این مشاور حقوقی در یکی از این زمینه‌ها دارای تخصص کافی هستند. همچنین این افراد می‌توانند به‌صورت تعمیم‌یافته نیز مسائل را حل کنند. این مشاوران می‌توانند به نمایندگی از طرف شما در دادگاه و در طول مذاکرات خارج از دادگاه شرکت کنند و مسائل را حل‌وفصل نمایند.

تهیه اسناد حقوقی برای دفاع از حق شما نیز از جمله وظایف این افراد است. اغلب افراد برای حل مشکلات مربوط به طلاق از مشاور حقوقی خانواده استفاده می‌کنند. اما این افراد می‌توانند در زمینه مسائل بسیار گسترده‌تری نیز به شما کمک کنند.

علاوه بر توانایی حل‌وفصل اختلافات حقوقی خانواده، وکلای خانواده در میانجیگری در تعارضات بین‌فردی که مشخصه سناریوهای طلاق است نیز مهارت دارند. این مشاوران استراتژی‌های بسیار مناسبی برای جلوگیری و رفع نزاع به شما ارائه می‌دهند.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

در هنگام ایجاد مشکلات خانوادگی زمانی که افراد در حل این نوع مشکلات دچار تعارضات فراوان می‌شوند به کمک یک مشاور حقوقی می‌توانند مشکلات را رفع نمایند. در این حالت وکلای دو طرف با ارائه راه‌حل‌های مناسب به فروکش‌کردن نزاع کمک می‌کنند.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده
اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

این مشاوران در طول انجام کار خود تمام سعی خود را می‌کنند تا مشکلات را بدون دردسر زیاد و با توافق طرفین به اتمام برسانند. در طول فرایند حل مشکل هیچ یک از مشاوران حقوقی اجازه توهین ندارند، مگر زمانی که طرف مقابل به سمت توهین و پرخاش برود. در این مورد یکی از وکلای طرفین باید رویکرد تهاجمی‌تری را در پیش بگیرد تا مسئله حل شود.

حقوق خانواده چیست؟

یکی از حوزه‌های مهم حقوقی حقوق خانواده است. این حوزه ازاین‌جهت مهم است که شامل طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با خانواده می‌شود. این موضوعات کاملاً بر زندگی افراد خانواده تأثیرگذار هستند. حقوق خانواده به شما کمک می‌کند که حقوق و منافع قانونی اعضای خانواده کاملاً محافظت شود. در این صورت اختلافات به شیوه‌ای کاملاً منصفانه و قانونی بررسی و حل می‌شوند.

تعدادی از دلایلی که نشان‌دهنده اهمیت حقوق خانواده است را در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.

انواع حقوق خانواده

یک خانواده به جز مسئله طلاق دارای مسائل مهم مختلفی است که مشاور حقوقی خانواده در این زمینه‌ها بهترین راه‌حل را ارائه می‌دهند. در زیر به بررسی انواع این حقوق می‌پردازیم.

مشاوره خانواده

بررسی مشکلات افراد خانواده از مهم‌ترین کارهایی است که برای برطرف‌کردن مشکلات خانوادگی باید انجام داد. خانواده‌ها دارای استرس و درگیری‌هایی هستند که می‌توانند بر روی اعضای خانواده تأثیرات منفی فراوانی داشته باشند. مهم‌ترین نکته در نگه‌داشتن روابط خانوادگی بررسی این نوع از مشکلات و اقدام برای حل نمودن مشکلات است.

تصمیم برای استفاده از مشاوره خانواده و کمک از بیرون برای رفع مشکلات نشان‌دهنده پختگی زیاد افراد است. اگر با گذراندن جلسات با مشاورن و یا خود به این نتیجه رسیده اید که مشکلات شما، ناشی از خلاهای ارتباطی بین زوجین است، می توانید از طریق مشاوره جنسی با متخصصان از نظر و راهکارهای ایشان بهره مند شوید.

مشاوره پیش از ازدواج

ازدواج سرآغاز شروع و داشتن یک خانواده سالم و باثبات است که در این خانواده فرزندانی رشد می‌کنند که در جهان در حال حرکت هستند. مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند یک راه بسیار مناسب و مفید برای شروع یک زندگی قوی باشد. در این حالت می‌توانید مسائل را با رویکردی پیشگیرانه‌تر و اساسی‌تر بررسی کنید.

مشاوران در این راه به شما کمک می‌کنند تا برای مسائلی مانند دعواهای زوجین، فرزندپروری، ساختن زندگی مستحکم و مقاومت در برابر مشکلات پیش رو آماده باشید. آنها فنون بسیار خوبی را برای گذر از هرکدام از بحران‌های زندگی‌تان پیش روی شما قرار می‌دهند و از ایجاد مشکلاتی مانند طلاق تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج به شما در شناخت بهتر طرف مقابل بسیار کمک می‌کند. ازدواج یعنی اتحاد بین دو نفر که قبول کرده‌اند که زندگی بدون طرف مقابل دارای تناقض و کمبود است با این‌حال داشتن یک رابطه زناشویی موفق نیازمند توجه و تلاش مداوم طرفین است.

مشاوره طلاق

نسبت به مشاوره ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج افراد اطلاعات کمتری راجع به مشاوره طلاق دارند. مشاوره طلاق به افراد کمک می‌کند تا احساسات پیچیده خود را درباره ازدواج و طلاق به روشی محترمانه و سازنده مدیریت کنند. در این راه مشاوره حقوقی خانواده به افراد کمک می‌کند و با ارائه بینش عینی و ابزارهایی که به آنها در انتخاب درست کمک می‌کند، قبل از تصمیم به طلاق به آنها کمک کند.


بیشتر بخوانید:طلاق عاطفی چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟


در این نوع از مشاوره به افراد در طی روند طلاق و نهایی‌شدن آن و حتی ادامه درمان افراد پس از طلاق نیز کمک می‌کند. زوجینی که به تصمیم طلاق رسیده‌اند و یا احساس می‌کنند مشکلات آن‌ها فقط از طریق طلاق حل می‌شود، می‌توانند با استفاده از مشاوره طلاق با شرایط پیش رو بهتر کنار بیایند.

مشاوره خانواده
مشاوره خانواده

مشاوره دادگاه خانواده برای طلاق

این نوع از مشاوره به والدین و فرزندان کمک می‌کند تا با چالش‌های عاطفی و عملی مرتبط با طلاق کنار بیایند. در این حالت دادگاه به والدین برای داشتن برنامه‌ای درست برای حضانت و ملاقات و حمایت از فرزندان کمک می‌کند. مشاوران دادگاه خانواده فرزندانی را می‌بینند که از مشکلات مربوط به طلاق والدینشان به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

تأثیر روی آنها به مرحله رشد و موقعیت آنها در سیستم خانواده بستگی دارد و ممکن است در رفتار پرخاشگرانه، اضطراب عمومی، علائم روان‌تنی یا درستکاری و «عمل‌کردن» آشکار شود. برای دستیابی به این هدف که تمرکز مشکلات از روی فرزندان کمتر شود، همکاری نزدیک همه متخصصان کار با خانواده ضروری است.

مشاوره حضانت و سلب حضانت فرزند

مشاوره حضانت فرزند فرایندی است که در آن به کمک یک مشاور حقوقی خانواده والدین به حل و رفع مشکلات مربوط به حضانت و سلب حضانت فرزند می‌پردازند. در این مورد والدین می‌توانند باتوجه‌به حکم دادگاه و یا به‌صورت کاملاً داوطلبانه این موضوع را پیگیری کنند.

در این نوع مشاوره هدف مشاوران کمک به فرزندان و حفظ منافع آن‌ها و همچنین کمک به والدین برای دستیابی به بهترین تصمیم است. سلب حضانت فرزند زمانی اتفاق می‌افتد که دادگاه تشخیص دهد یکی از والدین توانایی نگهداری از فرزند و ایجاد محیطی امن در خانه را ندارد.

در این مورد حق حضانت از یکی از والدین گرفته می‌شود و به دیگری حضانت داده می‌شود.

مشاوره نفقه زن

نفقه یکی از موارد مهمی است که در حمایت از زن در هنگام طلاق در نظر گرفته می‌شود. نفقه پرداختی است که مرد در هنگام طلاق باید به زن پرداخت نماید. در برخی موارد، نفقه در تمام مراحل جدایی موقت است، درحالی‌که افراد دیگر بسته به قوانین نفقه واجد شرایط نفقه دائمی خواهند بود.

اگر یکی از زوجین با فرزندان در خانه می‌ماند، یا یکی از زوجین سه برابر درآمد دیگری دریافت می‌کرد، ممکن است نفقه به همسر بدون درآمد یا کمتر پرداخت شود تا به او کمک کند وضعیت مالی خود را حفظ کند. در این باره مشاوره حقوقی خانواده برای بررسی نحوه پرداخت نفقه می‌تواند کمک کند.

مشاوره نفقه فرزند

نفقه فرزند میزان پرداختی است که توسط دادگاه معلوم می‌شود و یکی از والدین برای تأمین این پرداختی انتخاب می‌شود. میزان نفقه فرزند معمولاً بر اساس عواملی مانند درآمد هر دو والدین، تعداد فرزندان و ترتیب حضانت محاسبه می‌شود.

مشاوره حسن معاشرت زوجین

معاشرت نوعی عمل دوسویه است که یعنی باید رفتار خوب و مناسب باید دوطرفه باشد. یعنی هم احترام طرفینی باشد و هم اظهار مهر و محبت، این امر در سایه تعهداتی که هر کدام ضمن عقد، عهده‌دار می‌شوند به وجود می‌آید. این حسن معاشرت شامل موارد زیر است:

مشاوره شروط ضمن عقد

در ازدواج نیز به دلیل اینکه یک امر توافقی بین زن و شوهر است شرایطی باید برقرار شود و در صورت رعایت‌نکردن این شرایط توسط هریک از زوجین طرف مقابل می‌تواند شکایت کند. این شروط ضمن عقد به دلیل اینکه عروس و داماد اطلاعات زیادی درباره آن ندارند و یا از سر خجالت آن را بررسی نمی‌کنند می‌تواند بعدها برای آنها مشکلاتی ایجاد کند.

توصیه ما به شما این است که قبل از امضای شروط ضمن عقد با یک مشاور حقوقی خانواده موارد را بررسی کنید. در این حال شما می‌توانید بر اساس تصمیمات مشترک خود و همسرتان شرایط را تعیین و امضا کنید.

انواع روش های دریافت مشاوره حقوقی خانواده

در این قسمت به بررسی انواع روش‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام به دریافت مشاوره حقوقی خانواده کرد می‌پردازیم.

مشاوره حقوقی خانواده رایگان

این نوع مشاوره در ایران از طریق سازمان بهزیستی کشور ارائه می‌شود. در این مشاوره هدف کمک به خانواده‌ها درباره مشکلات حقوقی است. برای دسترسی به این خدمات، افراد می‌توانند با دفتر محلی سازمان بهزیستی کشور تماس بگیرند یا به وب‌سایت سازمان مراجعه کنند. همچنین سازمان‌های خصوصی بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

مشاوره حقوقی خانواده تلفنی

در این نوع مشاوره از طریق تماس تلفنی با مشاوران حقوقی می‌توانید در زمینه مسائل حقوقی خانواده راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. این روش برای افرادی که در مناطق دور هستند و یا امکان مراجعه حضوری را ندارند بسیار خوب است. اغلب این مشاوره‌ها به‌صورت رایگان نیز انجام می‌شود.

در این زمینه مؤسسات بسیار زیادی برای انجام مشاوره تلفنی آماده خدمت هستند.

مشاوره حقوقی خانواده در واتساپ

افراد می‌توانند مشکلات حقوقی خود را با گرفتن وقت قبلی از مشاوران حقوقی در واتساپ و به‌صورت چت آنلاین مطرح کنند. این امر به شما کمک می‌کند تا در هرجا و هر زمان و موقعیتی هستید بتوانید مشکلات حقوقی خود را با افراد متخصص در میان بگذارید.

مشاوره حقوقی خانواده به صورت حضوری

برای برطرف نمودن مشکلات حقوقی خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر وکیل و مؤسسات حقوقی از خدمات مشاوره و راهنمایی‌های لازم برخوردار شوند و بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

مشاوره حقوقی خانواده به صورت حضوری
مشاوره حقوقی خانواده به صورت حضوری

هزینه مشاوره حقوقی خانواده به چه عواملی بستگی دارد؟

در مشاوره حقوقی خانواده هزینه‌ها می‌توانند به صورت توافقی بین وکیل و مشتری باشند. تعرفه‌ مشاوره حقوقی وکیل در سال ۱۴۰۲ معمولاً بر اساس عوامل مختلفی مانند سطح تجربه و تخصص وکیل، زمان صرف شده برای مشاوره، نوع پرونده و مشکل قانونی، میزان پیچیدگی موضوع و سایر عوامل مشخص می‌شود. در مشاوره‌های تلفنی بر اساس زمانی که صرف می‌شود هزینه‌ها نیز متفاوت است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت مشاوره حقوقی:

مزایای استفاده از مشاوران حقوقی خانواده

شما در طول انجام یک پرونده حقوقی نمی‌توانید به‌طرف مقابل اعتماد کنید که صادقانه با شما برخورد کند. در این صورت به کمک یک مشاور و یا وکیل حقوقی می‌توانید از منافعتان به نحو احسن محافظت کنید. یک وکیل می‌تواند به دلیل داشتن دیدگاه بی‌طرفانه بهترین راه‌حل را در اختیار شما قرار دهد.

در طول پرونده قوانین بسیار زیاد و پیچیده‌ای وجود دارد که شاید شما را سردرگم کنند. کمک از یک مشاور حقوقی می‌تواند طی‌کردن این راه را برای شما آسان‌تر نماید. استخدام وکیل می‌تواند شانس شما را برای دستیابی به راه‌حل بهتر از طریق دانش پیشرفته در مورد سیستم حقوقی و نحوه رسیدگی به پرونده‌های پیچیده افزایش دهد. این مشاور حقوقی می‌تواند از طرف شما در جلسات دادگاه و مذاکرات شرکت کند و همچنین اسناد موردنیاز را برای پرونده آماده کند.

مشکلات حقوقی می‌تواند از نظر عاطفی بسیار تأثیرگذار باشد. با داشتن یک مشاور حقوقی می‌توانید راحت‌تر از این مرحله عبور کنید و برای رسیدن به هدف موردنظرتان شما را راهنمایی کند.

مراحل دریافت مشاوره حقوقی خانواده در بینش نوین

برای دریافت و بهره‌مندی از مشاوره مشاوران باتجربه بینش نوین شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی و یا با دریافت نوبت از طریق واتساپ به دریافت وقت مشاوره اقدام نمایید. همچنین در سایت از طریق اعلام شماره تماس و نام و نام خانوادگی وقت مشاوره برای شما رزرو می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان برای نوبت‌دهی با شما تماس می‌گیرند.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی مشاوره حقوقی خانواده و معرفی انواع راه‌های ارتباطی پرداختیم. امیدواریم به کمک مطالب بالا به سؤالات شما پاسخ داده باشیم و به شما در امر تصمیم‌گیری برای انتخاب مشاور حقوقی کمک کرده باشیم. در این مورد به کمک یک مشاور حقوقی قابل‌اعتماد می‌توانید به حقوق خود آگاه شوید و آن را حفظ کنید. در این راه می‌توانید از کمک مشاوران باتجربه بینش نوین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *