کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

اهمیت ظاهر پسر در ازدواج تا جایی است که بسیاری از ما دخترانی را می شناسیم که یک پسر را فقط به خاطر قدش انتخاب می کنند، یا پسرانی را که به دلیل وزن یا ظاهر بدنی به یک دختر بی اعتنایی می کنند. ما نمی‌توانیم انکار کنیم که ظاهر زیبا همیشه به یک برداشت اولیه مثبت کمک می‌کند، که این مسئله اولین تعامل را برای شروع مکالمه با یک نفر و شناختن او ایجاد می‌کند. آگاه باشید که چیزهای بسیار بیشتری برای یک فرد از ظاهر فیزیکی آنها وجود دارد. با این مطلب از بلاگ مرکز مشاوره بینش نوین، همراه باشید.

اهمیت ظاهر در ازدواج چقدر است؟

 

با این حال، اهمیت ظاهر در ازدواج و جذب فیزیکی برای صمیمیت مورد بحث است. در مشاوره جنسی زوجین به شما گفته می شود که داشتن یک زندگی جنسی سالم زمانی که جذب شریک زندگی خود نمی شوید می تواند بسیار دشوار شود. وقتی یکی از طرفین به هر دلیلی رابطه جنسی را رد می کند، در نهایت بر سلامت جسمی و روحی طرف مقابل تأثیر می گذارد. اگر این موضوع به خیانت منتهی شود، باید از مشاوره خیانت همسر برای حل آن کمک بگیرید.

اهمیت ظاهر در ازدواج و رابطه

مردم دوست دارند باور کنند که سطحی نیستند و “شخصیت” مهمترین بخش در یک رابطه است و ظاهر فقط یک مزیت است. همان‌قدر که نمی‌خواهیم اعتراف کنیم، همه ما سطحی‌هایی در خود داریم که باعث می‌شود در انتخاب همسر به ظاهر به‌عنوان ویژگی مهمی نگاه کنیم. ظاهر می تواند در میزان رضایت جنسی و لذت زن و شوهر از رابطه هم تاثیرگذار باشد.

جذابیت فیزیکی مهم است و افراد جذاب دیدنی هستند، اما ظاهر فراتر از جذابیت یک فرد است. چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ظاهر با آنها مرتبط است، مانند ظاهر رفتار که نشان دهنده چیزهای خوب در مورد یک شخص است. زیرا افراد زیادی در این دنیا با ظاهری زیبا وجود دارند که بدترین شخصیت ها را دارند، اما مردم ممکن است به طور خودکار فکر کنند که اگر فردی خوب به نظر می رسد باید ویژگی های خوبی داشته باشد. ظاهر افراد به دلایل دیگری غیر از ظاهر فیزیکی جذاب است که از جمله آنها می توان به رفتار و شخصیت فرد اشاره کرد.

اهمیت ظاهر در ازدواج چقدر است؟

آیا افراد خوش‌چهره، خودشیفته هستند؟

تحقیقات نشان داده است که افراد خودشیفته برای قرار ملاقات بیشتر از افراد غیر خودشیفته جذاب هستند. زیرا افراد خودشیفته اغلب خوش چهره نیز هستند. آنها معتقدند که بسیار جذاب هستند که این یکی از علائم کلیدی شخصیت آنها است. دوطرف باید آگاهی های قبل از ازدواج نسبت به هم داشته باشند. شناخت شخصیت، یکی از اینهاست. 

اما خودشیفته‌ها اغلب با عزت نفس بسیار پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها به دلیل ناتوانی در ایجاد ارتباطات عاطفی واقعی با افراد دیگر فلج شده اند. آنها فاقد همدلی هستند. آنها در جذب شرکا عالی هستند، اما در حفظ روابط سالم وحشتناک هستند. با این حال آنها واقعاً کاریزماتیک هستند و به این ویژگی ظاهری خود می بالند. آنها عمیقاً به جذابیت خود اعتقاد دارند. همچنین پادشاهان چاپلوسی هستند.

زیبایی ظاهری با گذشت زمان از بین می رود

با محو شدن ظاهرتان کنار بیایید. شکسپیر می‌نویسد: «زیبایی فقط یک خیر بیهوده و مشکوک است، درخشندگی درخشانی که ناگهان محو می‌شود.» و تحمل این محو شدن ناگهانی می تواند دشوار باشد. در واقع، در برخی موارد می تواند عزت نفس را از بین ببرد و حتی باعث افسردگی شود. این یکی از باورهای غلط در ازدواج است که تنها به ظاهر افراد و قیافه توجه کنید. 

اما زیبایی از درون می آید. هر چند کلیشه ای، اما «شخصیت است که اهمیت دارد» و «زیبایی از درون سرچشمه می‌گیرد». حقیقت زیادی در این جمله ها وجود دارد. بیشتر مردم با فردی خیره‌کننده ملاقات کرده‌اند که تنها زمانی متوجه می‌شوند که ظاهر آن‌ها با پیدایش شخصیت بد، مبتذل و متکبر خود تغییر می‌کند؛ عکس این قضیه صادق است. فردی مهربان و شیرین، یا باوقار و شجاع، می تواند بسیار جذاب تر از آنچه واقعا هست به نظر برسد. بدیهی است که در این مورد نباید اغراق شود، اما جذابیت به ترکیبی از ظاهر فیزیکی، نگرش، اعتماد به نفس و شخصیت بستگی دارد.

زیبایی ظاهری با گذشت زمان از بین می رود

اهمیت به ظاهر هنگام ازدواج طبیعی است؟

آیا ظاهر فیزیکی در ازدواج واقعاً همسرتان را به سمت شما می کشاند؟ پاسخ یک بله بزرگ است. ظاهر خوب در ازدواج، همسرتان را به سمت شما جذب می کند. اما در واقع عشق پایه و اساس ازدواج شماست. ظاهر فیزیکی در ازدواج، هرگز نمی تواند جایگزین آن شود.

در جلسات مشاوره خانواده، درباره اهمیت زیبایی در ازدواج حرف زده می‌شود. اهمیت این موضوع هم بر کسی پوشیده نیست. فقط ظاهر فیزیکی خوب می تواند برای شما جادو کند. ظاهر خوب شما مانند آهنربا همسرتان را به سمت شما می کشاند.

اهمیت ظاهر مرد در ازدواج با قدرت جذب همسر رابطه مستقیم دارد. وقتی خوب آراسته شدید، همسرتان متوجه شما می شود. او به شما جذب می شود. وقتی ظاهرخوبی دارید، تأثیر غیرمستقیم اما بسیار مثبتی در ازدواج شما دارد. همه از ظاهر خوب با معیارهایی مانند نسبت عدد طلایی برخوردار نیستند. ظاهر زیبا را با ظاهر جذاب اشتباه نگیرید. ظاهر فیزیکی در ازدواج ربطی به زیبایی ندارد. این به بدن، ظاهر آراسته و بهداشت شخصی شما مربوط می شود.

نکات مهم هنگام بررسی ویژگی های ظاهری همسر قبل از ازدواج

اهمیت زیبایی ظاهری در ازدواج همیشه مورد بحث بود است. ظاهر فیزیکی شما به اندازه کافی مهم است که تغییرات قابل توجهی در زندگی حرفه ای و شخصی شما ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است که مردان تمایل دارند به طور متوسط جذابیت فیزیکی را در زنان ارزیابی کنند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زنان تمایل دارند بگویند که برای ویژگی‌هایی مانند جاه‌طلبی، سخت‌کوشی، دوستی و مهربانی بیشتر از ظاهر فیزیکی ارزش قائل هستند.

نکات مهم هنگام بررسی ویژگی های ظاهری همسر قبل از ازدواجر

میزان اهمیت ظاهر در ازدواج تا جایی است که گاهی ممکن است باعث نگرش منفی در انتخاب همسر شود. مثلا اینکه چگونه یک تصویر منفی از بدن می تواند بر روابط ما تأثیر بگذارد؟ ناراحتی با بدن شما به راحتی می تواند به ناراحتی ناشی از روابط صمیمی با شریک زندگی شما تبدیل شود، عمدتاً از این ایده شروع می شود که شما نمی خواهید توسط شریک زندگی خود برهنه دیده شوید.

به نوبه خود، شریک زندگی شما ممکن است از نحوه صمیمیت شما چندان خوشحال نباشد یا فکر کند که شما از صمیمیت اجتناب می کنید. زیرا به طور کلی از رابطه راضی نیستید. همه این افکار یک دور باطل ایجاد می کند که به طور اجتناب ناپذیری بر رابطه تأثیر می گذارد. از بین رفتن اعتماد و به وجود آمدن شک و تردید در ازدواج، می تواند از همینجا، آغاز شود. گاهی رابطه با مرد متاهل یا زن متاهل، به دلیل عدم رضایت در ازدواج فعلی است و قطعا، مشکلاتی را برای دو طرف، به همراه خواهد داشت. 

جمع بندی

محققان تصویر بدن و اهمیت ظاهر در ازدواج را با احساسات کلی هویت مرتبط می دانند. همه چیز به این است که احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، اما این می تواند به شدت تحت تاثیر عدم دوست داشتن ظاهر بدن شما باشد. و اشتباه نکنید، دوست داشتن ظاهرتان تنها به این معنا نیست که وقتی لباس پوشیده اید احساس اعتماد به نفس داشته باشید. زیرا، اگر اینطور باشد، مشکلات صمیمیت در رابطه ایجاد می شود.

دقت کنید! در ابتدا باید از خودتان و ظاهرتان راضی باشید. اهمیت ظاهر در ازدواج ابتدا در شما شروع می شود. اگر این نارضایتی در شخصیت شما ریشه دوانده باشد باعث می شود تا از شریک زندگی خود نیز ایراد بگیرید. این رفتار باعث می شود تا برای انتخاب شریک زندگیتان سرسختی به خرج دهید. در ادامه تاکید بی از حد بر ظاهر طرف مقابلتان باعث می شود که نتوانید زیبایی های واقعی شخصت او را ببینید.

البته که ویژگی های ظاهری در ازدواج و شروع رابطه اهمیت دارد. اما اگر در طول مسیر با هم بودن منش و شخصیت خوبی از طرف مقابلتان دیدید، ناخوداگاه از حساسیت شما نسبت به ظاهر فیزیکی کاسته می شود و بیشتر بر روی رفتار و عکس العمل های شریک آینده زندگیتان متمرکز می شوید. به یاد داشته باشید که ظاهر زیبا گذراست. چیزی که برای شما و شریک زندگیتان در آینده باقی می ماند حس اعتماد، همدلی، با هم بودن و درک متقابل است.

5 پاسخ

  1. سلام و‌درود .هر کسی یه چیزی واسش اولویت هست .شما دوست عزیز که متن رو‌میخونی اول بشین اولویت هاتو مشخص کن تکلیفت با خودت مشخص بشه ، بعد به ازدواج فکر کن .مثلا یه آقایی دیدم میگه من پول واسم مهمه بابای دختره پولدار باشه دختر میخاد زشت باشه میخاد بی اخلاق باشه هر چی بود عب نداره . یه دختری میگه فقط باسواد باشه پول نداشت خودم کار میکنم . حالا شما مخاطب عزیز ، چه دختری چه پسر اگر ظاهر واست مهمه حتما با ظاهر مورد پسندت ازدواج کن .فردا روز ازدواج کردی چشمت دنبال جنس مخالف نباشه . و این رو هم بدون از لحاظ ظاهری باید هم کفو همسرت باشی و گرنه مردم همسرتو از راه بدر میکنن .دیدم که میگم.

  2. ظاهر خیلی خیلی مهمه.وقتی می خواهیم لباسی بخریم اول ظاهرش رو می پسندیم بعد می ریم سراغ خصوصیات فیزیکی مثل جنس و دوام و….البته خصوصیات اخلاقی مهم هست اما پسند ظاهر از جانب دو طرف هم به همون اندازه مهمه.

  3. این روزها که خیلی از آدما دو رو شدن، اخلاق خوبشون فقط در دوران آشنایی اولیه و نامزدی دوام داره و بعد از ازدواج تبدیل به یه هیولا میشن.
    پس اتفاقا ظاهر جذاب خیلی هم مهمه چون سالها همونجوری باقی میمونه و لااقل آدم دلش رو به یه نکته مثبت طرف مقابلش خوش میکنه.
    اخلاق که نداره حداقل ظاهر داره 🙂

    1. خب ظاهر داره به چه دردت میخوره هم؟
      وقتی تو هر جمعی ادم حسابت نمیکنه و اخلاقش گنده مثلن ظاهرش خوبه دوسش داری؟
      بنظرم عاشق باشی هم کوری هم کر اگه دو نفر عاشق هم باشن یکیشون زشت باشه صدرصد با هم خوشکل ترین زوجن پس ظاهر براتون مهم نباشه مهم اینکه وفاداره به عشقتون و عاشقتونه و در هر شرایطی با همین و تو جمعی جوری باشین که همه حصرت عشق شمارو بخورن

      1. مرسی خیلی بهم تاثیر گذاشت
        🌸 واقعا به این چیز فکر نمیکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *