کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

حتما شما نیز با سوالاتی نظیر: مشاور کودک و نوجوان خوب در تهران کجاست؟ آیا مرکز مشاوره کودک و نوجوان در کرج وجود دارد؟ آیا مشاور کودک و نوجوان در تهران می شناسید؟ مشاوره کودک و نوجوان در تهران حتما به صورت حضوری است؟ و… مواجه شده اید.

کدام گروه های سنی بیشتر به مشاوره نیاز دارند؟

بیایید در ابتدا با تعریف مشاوره مبحث خود را آغاز کنیم. مشاوره به چه معناست؟

«فرآیند کمک و راهنمایی مراجعان، به ویژه توسط یک فرد آموزش دیده به صورت حرفه ای، برای حل مشکلات، به ویژه مسائل شخصی، اجتماعی یا روانی» مشاوره نامیده می شود. خدمات مشاوره به شکل های گوناگونی نظیر: مشاوره کودک و نوجوان آنلاین، مشاوره کودک و نوجوان تلفنی، مشاوره بزرگسالان و… وجود دارد.

اهمیت مشاوره برای تمامی گروه های سنی

در تمام سال های زندگی، به خصوص در طول سال های نوجوانی، جوانان در سفر به بزرگسالی با تغییرات جسمی، روانی، هویتی و روابط زیادی مواجه می شوند. در حالی که نوجوانی اغلب به عنوان دورانی دشوار و پرفراز و نشیب تصور می شود، مهم است که به یاد داشته باشیم که بسیاری از نوجوانان این مرحله رشدی، زندگی را با احترام و آرامش طی می کنند.

خدمات مشاوره، به افراد و خانواده‌هایشان کمک می‌کند تا راه‌هایی را برای نزدیک شدن به این زمان به گونه‌ای که رشد روانی-اجتماعی آنها را تشویق می‌کند، شناسایی کنند.

تمرکز ما در این محتوا، بر روی این موضوع است که مشاوره کودک و نوجوان چیست؟ این نوع مشاوره کمک می کند که کودکان و نوجوانان ایمن باشند، احساس خوبی نسبت به خود داشته و در روابط اجتماعی محترمانه شرکت کنند.

اهمیت مشاوره برای تمامی گروه های سنی

مشکلات کودکان و خردسالان که باید مشاور حل کند

سال‌های نوجوانی باید زمانی برای استقلال جدید و کاوش همراه با عزت و اعتماد و به نفس باشد. با این حال برای بسیاری از نوجوانان، تجربه بزرگ شدن مرحله گیج‌کننده‌ای از انزوا، نگرانی و ترس است.

در عین حال، یک پایه شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد مشاوره مداخله زودهنگام در دوران نوجوانی می تواند بهزیستی روانی، عزت نفس و تاب آوری اجتماعی را حمایت و افزایش دهد. آموزش راهبردهای مقابله ای (مانند تغییر رفتار و تکنیک های تمرکز حواس) به نوجوانان، آنها را به مجموعه ای از مهارت ها مجهز می کند که به اندازه کافی قوی هستند تا در طول عمر در برابر چالش های شخصی مقاومت کنند. مشاوره تخصصی نوجوانان می تواند به اطمینان حاصل شود که سفر نوجوان شما به بزرگسالی یک تجربه ایمن، محترمانه و ارزشمند است.

یک مرکز مشاوره کودک و نوجوان خوب، باید خدمات زیر را ارائه دهد:

 

بیشتر بخوانید:

کودکان ۲ تا ۶ سال بیشترین نیاز به مشاوره را دارند

 

مشاوره استعدادیابی نوجوانان چگونه است؟

مشاوره های مرکز استعدادیابی نوجوانان بر این تمرکز دارد که جوانان نقاط قوت، مهارت ها و استعدادهای خود را بشناسند و درک کنند. در این نوع مشاوره، مسیر توسعه شخصی برای جوانان، همراه و با کمک والدین، سازمان و مدارس و موسسات آموزشی زیر نظر گرفته شده و برنامه ای بسیار موثر ارائه می شود. تاکید بر روی مهارت های آنها، افزایش اعتماد به نفس و ارزش خود و همچنین ایجاد بینش در مورد نوع شغل آنها، نکاتی است که در مشاوره نوجوانان مهم تلقی می شود.

برخی چیزها ممکن است به راحتی برای کودک با استعداد و با استعداد شما پیش بیاید، اما ممکن است بسته به توانایی ها و شخصیت های خاص خود، در زمینه های دیگر به حمایت نیاز داشته باشند.

به عنوان مثال، فرزند شما ممکن است:

مشاوره استعدادیابی نوجوانان چگونه است؟

مشاور استعدادیابی کودکان و نوجوانان، تمام موارد ذکر شده و بسیاری دیگر را طی جلساتی مورد بررسی قرار میدهد. در ادامه همراهی با مشاور کودک و نوجوان، می توانید با حمایت از یادگیری فرزندتان همراه با رشد اجتماعی و عاطفی، به او کمک کنید تا از پتانسیل خود نهایت استفاده را ببرد.

مشاور استعدادیابی کودکان و نوجوانان

مشاوره خانواده و تربیت فرزند از بدو تولد

مشاوره خانواده و تربیت کودک از بدو تولد برای تربیت کودک از بدو تولد تا بزرگسالی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه تربیت کودک تا حد زیادی به تأثیرات فرهنگی و نحوه تصمیم گیری والدین در مورد مسائل پیچیده و انواع نظم و انضباط مناسب برای کودک و نوجوان بستگی دارد.

در انتها باید بدانید که مشاوره خانواده، کودک و نوجوان مسئله ای است که باید به طور جدی به آن نگاه کنید. چرا که هدف آن، ارائه استراتژی مناسب، ابزار، راهنمایی، دانش، آگاهی و حمایت مورد نیاز به والدین و فرزندان بدون نگرانی از قضاوت شدن، به شیوه ای بی طرفانه و سالم است. مشاوره خانواده و مشاوره کودک و نوجوان، خدمت ارزشمندی است که راهنمایی و پشتیبانی بی طرفانه را به شما ارائه می دهد. کمک به شما در درک و شناسایی نیازهای هر فرد در خانواده و مراقبت بهتر از رفاه واحد خانواده خود از اهداف این مشاوره است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *