کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

آیا می دانید ساعت مطالعه پشت کنکوری ها چقدر است؟ آیا معلمان و مسئولان مدرسه به شما یاد می دهند که چگونه مطالعه کنید؟ جای تعجب است که در تمام دوران مدرسه، هرگز به ما یاد نمی دهند که چگونه به طور مؤثر «یاد بگیریم».

   ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور

تحقیقات جدیدی در زمینه آموزش، مهارت‌های تدریس و روش‌های یادگیری در حال انجام است که می‌توانیم از آنها برای یادگیری روش‌های علمی یادداشت‌برداری، خواندن کتاب‌های درسی، حفظ و مرور مؤثر استفاده کنیم که برای شکست کنکورهای رقابتی مفید خواهد بود.

ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی چقدر است؟

تحقیقی بر روی ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور نشان داد که، دانشجویان پزشکی به طور متوسط ​​10.6 ساعت در روز مطالعه می کردند. همچنین توجه داشته باشید اکثر این نظر سنجی ها، خود ارزیابی هستند. بنابراین، دانشجویان پزشکی باید خودشان قضاوت کنند که چقدر مطالعه کرده‌اند، که به طور بالقوه منجر به طولانی‌تر شدن زمان مطالعه از آنچه در واقع بوده‌اند، می‌شود. بنابراین ساعت مطالعه دانشجویان پزشکی 10.6 ساعت در روز است. برخی از دانشجویان پزشکی کمتر از 3 ساعت و برخی دیگر بیش از 16 ساعت مطالعه دارند.

مطالعات بر روی نفرات برتر کنکور 10 سال اخیر نشان می دهد که اکثر دانش آموزان 8 تا 11 ساعت در روز مطالعه داشته اند. این نشان می دهد که اکثریت دانشجویان پزشکی 3-5 ساعت در روز مطالعه می کنند و موفق ترین دانشجویان (ساعت مطالعه رتبه 1 کنکور) حداقل روزی 8 ساعت مطالعه را در برنامه ی خود گنجانده اند.

تست های روانشناسی تحصیلی را در بینش نوین انجام دهید. 

ساعت مطالعه المپیادهای کشوری و جهانی

مطالعه برای المپیادهای سخت می تواند خسته کننده، طاقت فرسا و مهمتر از همه، بسیار کسل کننده باشد. با این حال، با دقت، تلاش و یک برنامه زمانی مناسب، می توان به راحتی هر تستی را حل کرد.

ابتدا بدانید که باید ذهن خود را آماده کنید. اگر فرض کنیم که شما حدود 2 یا 4 هفته تا المپیاد فرصت دارید، باید آماده باشید که سخت کار کنید و همه موضوعات را در بازه زمانی محدودی که در اختیار دارید پوشش دهید.

ساعت مطالعه المپیادهای کشوری و جهانی

بریا اینکه به دام تنبلی درسی نیفتید، باید یک برنامه زمانی ایجاد کنید و مشاوره کنکور را در کنار تمام کارهای خود داشته باشید. یک برنامه معمولی دارای 5 روز مطالعه است که پس از آن یک روز برای آزمایش خود و یک روز برای استراحت و جمع بندی مجدد است. با این حال، می توانید آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

حداقل 85% از موضوعات مورد نیاز را پوشش دهید. لیست اولویت شما باید به گونه ای باشد که ابتدا مباحث سنگین را مطالعه کنید و سپس مواردی که سبک ترند. بنابراین واضح است که در یک المپیاد، مثلا ساعت مطالعه یازدهم تجربی کمتر از ریاضیات است. پس ابتدا باید توانایی ذهنی و سپس ریاضیات را به پایان برسانید و در نهایت به علوم و زبان رسیدگی کنید.

برای اینکه بتوانید خوب کار کنید، نیازی به مطالعه در اواخر شب ندارید. خوابیدن به مغز کمک می کند تا اطلاعات جدید را حفظ کند (حافظه را تقویت می کند) و همچنین به تعادل استرس کمک می کند.

هفته ی قبل از آزمون؛ سه مبحث ساده را در روزهای 1 تا 3 به پایان برسانید. این کار را در اولویت قرار دهید. به حل نمونه تست ها ادامه دهید و فقط در روزهای 4 و 5 به طور منظم استراحت کنید. در روزهای 6 و 7 مثبت فکر کنید. تا می توانید نمونه تست حل کنید. بازبینی دوره‌ای نیز بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند اطلاعات را سریع‌تر به خاطر بیاورید.

چطور ساعت مطالعه خودم را بهینه تر کنم؟

چطور ساعت مطالعه خودم را بهینه تر کنم؟

تاثیر مشاوره بر پیشرفت تحصیلی با بهینه کردن ساعات مطالعه درسی بر کسی پوشیده نیست. هدف دانش آموزان دبیرستانی، باید استفاده از تک تک لحظات و موقعیت ها برای رسیدن به موفقیت باشد. در اینجا 23 مهارت مطالعه علمی (ساعت مطالعه تراز 7000) آورده شده است که نفرات برتر کنکور ۱۴۰۰ از آنها استفاده کرده اند:

  1. با کمک آزمایش ایوان پاولوف فیزیولوژیست روسی، حال و هوای مناسبی پیدا کنید
  2. جدول زمانی مدرسه و برنامه مطالعه خانه خود را همگام کنید
  3. جلسات مطالعه کوتاهتر بهتر از جلسات طولانی و سخت است
  4. زمانی که خواب آلود هستید مطالعه نکنید
  5. کار هوشمندانه بهتر از کار سخت است
  6. موضوعات مشابه را یکی پس از دیگری برنامه ریزی نکنید
  7. روش خواندن کتاب درسی OK4R را امتحان کنید
  8. ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور را بپرسید
  9. زمان مطالعه خود را برنامه ریزی کنید
  10. استراحت های کوچک داشته باشید
  11. ۱۱. در ساعات اولیه روز مطالعه کنید
  12. در طول امتحانات رقابتی خود را از عوامل حواس پرتی دور نگه دارید
  13. سخت تلاش کنید
  14. کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید
  15. متن را به طور کامل بخوانید
  16. رژیم غذایی مناسب داشته باشید
  17. در زمان کافی برای بازبینی صرفه جویی کنید
  18. از رنگ برای کتاب ها استفاده کنید
  19. موضوعات سخت را یکی پس از دیگری مطالعه نکنید
  20. ورزش کافی داشته باشید
  21. در این دوران خیلی اجتماعی نباشید
  22. هنگام مطالعه گوشی خود را خاموش کنید
  23. در طول کنکور رقابتی دچار استرس نشوید

ساعت مطالعه مفید را چطور محاسبه کنم؟

زمان توصیه شده برای صرف مطالعه 2-3 ساعت هر واحد در هفته (4 ساعت در هر واحد در هفته برای کلاس های ریاضی)، درست از هفته اول است. به عنوان مثال، برای یک دوره 3 واحدی، یعنی 6- 9 ساعت در هفته به مطالعه اختصاص داده شده است. این شامل زمان صرف شده برای هر چیزی است که در دوره روی آن کار می کنید (مثلاً خواندن، مرور، آماده شدن برای امتحان، کار روی یک تکلیف، نوشتن مقاله و غیره). اما شامل زمان صرف شده در سخنرانی ها، آموزشگاه ها یا آزمایشگاه نمی شود.

ساعت مطالعه مفید را چطور محاسبه کنم؟

در بلوک‌های کوتاه مدت مانند 1 تا 2 ساعت در هر بار مطالعه کنید. (حدود 5 دقیقه هر نیم ساعت یا ده دقیقه در هر ساعت استراحت کنید). زیرا می‌توانید بهتر تمرکز کنید و نسبت بیشتری از آموخته‌های خود را به خاطر بسپارید. همچنین احتمال به تعویق انداختن کار کمتر خواهد بود.

بهترین زمان برای مطالعه دروس مختلف چه وقت است؟

علم نشان داده است که یادگیری بین 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 بعد از ظهر (زمانی که مغز در حالت اکتساب است)، بیشترین تأثیر را دارد. در بین ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور، کمترین اثربخشی زمان یادگیری بین ساعت 4 صبح تا 7 صبح است.

بیایید نگاهی به ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور در صبح و مقایسه آن با ساعات دیگر روز بیندازیم:

مطالعه در صبح

صبح بهترین زمان برای مطالعه و یادگیری است. زیرا مغز ما در صبح بعد از یک خواب شبانه و صبحانه مقوی قوی ترین شده است. نور طبیعی موجود نیز برای چشمان شما مفید است و شما را هوشیار نگه می دارد. این دوره برای باز کردن یک کتاب درسی برای یادگیری یک تئوری جدید، یا صرفا مرور یادداشت‌های روز قبل استادتان عالی است.

مطالعه در بعد از ظهر

در بعد از ظهر، مغز دانش‌آموزان در ادغام اطلاعات جدید با آنچه قبلاً می‌دانند خوب است. در این زمان از روز، دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعاتی را که یاد گرفته‌اند معنادارتر کنند. بنابراین صبح ها و بعدازظهرها برای مطالعه بهتر است.

مطالعه در شب

برخی از دانش آموزان، شب ها انرژی بیشتری دارند. از این رو، عصر یا شب زمان مؤثرتری برای مطالعه آنهاست. مطالعه در این زمان همچنین به بهبود تمرکز و خلاقیت شما کمک می کند. زیرا حواس پرتی کمتری وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، مطمئن شوید که هنوز به طور متوسط ​​8 تا 9 ساعت در شب می خوابید.

در کنار رعایت تمام این موارد، باید از مشاور تحصيلی برای برنامه ریزی دقیق تحصیلی هم کمک بگیرید. مشاوره تحصيلی به شما مسیر درست و صحیح درس خواندن، تست زدن و مدیریت زمان را آموزش می دهد. بیشتر داوطلبان پشت کنکور، از کمبود زمان و وقت در خواندن مطالب باقی مانده درسی گله دارند. در صورتی که می توانید با کمک یک مشاور تحصیلی خوب، این مشکلات را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *