کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

علت بد دهنی زن و شوهر عصبی و بددهن هر چه باشد، قابل قبول نیست. زن بد دهن و عصبی و مرد فحاش، می تواند هم شخصیت و آبروی خودش را ببرد و هم خانواده و زندگی اش را نابود کند. روانشناسی زنان بد دهن و مردان پرخاشگر، به شما کمک می کند تا این ماجرا را ریشه یابی کنید و به فکر درمان آن باشید. در این مطلب از بلاگ مرکز مشاوره بینش نوین، به بررسی این می پردازیم که با همسر بد دهن چگونه رفتار کنیم و راه درمان بد دهنی را یاد بگیریم. 

درمان بد دهنی همسر

برای آگاهی یافتن از راه‌های درمان بد دهنی همسر، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. خشونت کلامی یکی از انواع خشونت خانگی و بسیار آزار دهنده است که امروزه خیلی از خانواده‌ها را درگیر کرده. بیشتر افرادی که بددهنی کرده و با فحاشی و ناسزا به دیگران حمله می‌کنند، سعی می‌کنند قربانی خشونت را مقصر جلوه بدهند و طوری وانمود می‌کنند که رفتار دیگران آن‌ها را عصبی یا خشمگین کرده است. اما حتی درست بودن این ادعا هم نمی‌تواند مجوز بددهنی و فحاشی در محیط خانواده باشد. بددهنی و فحاشی به مرور زمان باعث بروز سردی در روابط زناشویی شده و نیاز به مشاوره جنسی پیدا کنید. 

بسیاری از افراد شکایت می‌کنند که همسرشان، چه شوخی یا چه جدی، بی‌ادبی و بددهنی می‌کند و با این رفتار اعضای خانواده را آزار می‌دهد. خیلی از خانم‌ها نیز گزارش کرده‌اند که همسرم فحش می‌دهد و احترامی برایم قائل نیست. برای کنترل این مسئله و مقابله صحیح با آن، لازم است اقداماتی درست و اصولی با کمک مرکز مشاوره و مشاور خانواده صورت بگیرد تا ضمن حفظ ارکان خانواده، مشکل بددهنی همسرتان نیز برطرف شود.

درمان بد دهنی همسر

اهمیت احترام به همسر

برای موفقیت یا عدم موفقیت یک رابطه زناشویی دلایل زیادی می‌توان برشمرد که میزان احترام زوجین در خانواده یکی از اصلی‌ترین دلیل آن‌ها است. احترامی که شما برای همسرتان قائل هستید می‌تواند تضمین کننده قوت رابطه شما باشد یا بالعکس، پایه‌های رابطه شما را تضعیف کند. اگر در حریم خانواده و خارج از آن با احترام با همسرتان برخورد کنید، روز به روز رابطه‌یتان پیشرفت خواهد کرد. اما اگر حریم بین شما شکسته شود، نمی‌توانید رابطه موفقی را تجریه کنید. علت بد دهنی زن و شوهر عصبی و بددهن، هر چیزی می تواند باشد. اما نباید این موضوعات باعث این شود که اهمیت احترام به همسر را در خلوت و جمع، فراموش کنید. 

با مشاوره پیش از ازدواج می توانید شوهر عصبی و بددهن یا زن بد دهن و عصبی را بشناسید و به فکر چاره باشید. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنید و در اتخاب تان موفق تر باشید. 

اهمیت احترام به همسر

با همسری که فحش می دهد چه کنیم؟

خشم و ناراحتی احساسی است که در همه افراد بروز پیدا می‌کند اما نحوه ابراز آن در بین افراد متفاوت است. برخی افراد در کنترل کردن خشم و عصبانیت خود بسیار خوب عمل می‌کنند، هیجانات خود را کنترل کرده و سعی می‌کنند مسائل را منطقی حل کنند. اما برخی افراد نیز توانایی کنترل هیجانات منفی خود را ندارند و خشم خود را با فحاشی، ناسزا، فریاد و کتک زدن دیگران ابراز می‌کنند. این دسته از افراد مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند و می‌توانند محیط امن خانواده را به سمت ناامنی پیش ببرند.

برای کنترل و درمان این عادات راه‌های زیادی وجود دارد اما پیش از هرچیز باید بدانید که درواقع دارید برای ترک یک عادت بد اقدام می‌کنید؛ ترک کردن یک عادت سخت و دشوار است و علاوه بر ممارست و تمرین، به صبوری، تحمل و مقاومت طرفین احتیاج دارد. بنابرین قبل از هرگونه اقدامی، بهتر است تحمل و صبر خود را افزایش داده و برای به ثمر رسیدن تلاش‌هایتان، مقاومت کنید.

با همسر بد دهن چگونه رفتار کنیم؟

روانشناسی زنان بد دهن و مردان فحاش را یاد بگیرید. براساس آموزه‌های روانشناسی و دینی، راه‌های زیادی برای کنترل و درمان بد دهنی همسر وجود دارد که می‌توانید بسته به شرایط زندگی خانوادگی خود، هر یک از آن‌ها را اجرا و عملی کنید. در ادامه هریک از این راه‌ حل‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و یاد می میگیریم که با همسر بد دهن چگونه رفتار کنیم.

برخورد با همسر بددهن چگونه است؟

پیش از انجام هرگونه اقدام درمانی، لازم است علت رفتارهای پرخاشگرانه و توهین آمیز همسرتان را کشف کنید. خیلی از خانم‌ها با برخی رفتارها، موجب تحریک بیشتر اقدامات توهین آمیز در شوهر بد دهن و عصبی خود می‌شوند؛ بنابراین باید در اعمال خود نیز تجدید نظر کنید تا به نوعی بهانه‌ رفتارهای بد را از همسر خود بگیرید.

اگر به دنبال درمان بد دهنی و پرخاشگری خودتان هستید، باید بدانید که یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع این رفتار، همنشینی با افراد بد دهن و پرخاشگر است. توصیه می‌کنیم رفت و آمد خود را با این گونه افراد محدود کنید. درمجموع، اولین اقدام برای درمان بد دهنی همسر، رفع علت بددهنی و پرخاشگری است.

قطعا شنیدن فحش و ناسزا از سوی همسر بسیار سنگین است و تحمل آن بسیار دشوار. اما برای درمان و ترک این عادت ناپسند، لازم است تا تحمل و صبر خود را بالا ببرید و در برابر الفاظ زشتی که همسرتان استفاده می‌کند، سکوت کرده یا از کلمات مثبت استفاده کنید. بهتر است برخوردتان در این جور مواقع آرام اما قاطعانه باشد. به هیچ وجه در این موقعیت‌ها مقابله به مثل نکنید.

برای درمان بد دهنی همسر خود صبور باشید و به هیچ وجه مقابله به مثل نکنید

ادامه دادن بددهنی و ناسزا دادن از سوی شما می‌تواند هردویتان را بیشتر عصبانی و ناراحت کند. اگر قادر به کنترل موقعیت نبودید، بهتر است بحث را رها کرده و خود را کار دیگری مشغول کنید تا خشم در همسرتان فروکش کند.

طبیعی است که اکثر افراد بددهن در تمام موقعیت‌ها از الفاظ بد استفاده نمی‌کنند. برای درمان بد دهنی همسر خود، بهتر است در موقعیت‌هایی که از الفاظ مثبت و محترمانه استفاده می‌کند به او پاداش بدهید و از شیوه‌های مختلف برای تشویق او استفاده کنید. به کار بردن جملات کنایه آمیز در اینطور مواقع هیچ کمکی به ترک عادت بددهنی همسرتان نمی‌کند، حتی می‌تواند اوضاع را بدتر هم بکند.

عموما انجام رفتارهای توأم با بی‌احترامی و بددهنی با هدف خاصی صورت می‌گیرند. بسیاری از افراد برای این که دیگران را به انجام خواسته‌هایشان وادار کنند، شروع به فحش دادن و ناسزا گفتن می‌کنند. برخی دیگر نیز برای ترساندن دیگران از این مدل رفتارها استفاده می‌کنند. رفتار با مرد بد دهن یا زن فحاش را بر اساس نکاتی که مشاور به شما می گوید یاد بگیرید و از همان ها در ارتباط با او، استفاده کنید. 

همچنین ممکن است همسرتان برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتش از پرخاشگری‌های این چنینی استفاده کند. در هر صورت، یکی از اقدامات جدی برای درمان بد دهنی همسر این است که دلیل و مزیت این رفتارها را از او بگیرید تا دیگر هدفی نداشته باشد.

به دنبال علت بد دهنی زن یا مرد باشید. در مواقع مناسب، یعنی زمانی که همسرتان خلق و خوی خوبی دارد و برای گفت و گو آماده است، در مورد احساستان نسبت به رفتارهای توهین آمیز او صحبت کنید. اما فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید او را مستقیما متهم کنید‌، بلکه تلاش کنید برای رفع این مشکل از او نظرخواهی کنید. این هم در نظر بگیرید که اگر بددهنی به مکان های عمومی و همگانی وارد شود و احترام شما به عنوان یک شخصیت زیر سوال برود، شاید نیاز باشد تا با مشاوره طلاق، به جدایی فکر کنید ( به عنوان آخرین راه حل).

هر مشکلی که موجب ایجاد بحث و دعوا شده است را پس از فروکش کردن خشم و عصبانیت همسرتان، حل کنید. باید علت به وجود آمدن این مشکل را پیدا کنید و سعی کنید راه حلی برای رفع آن بیابید. بدین ترتیب با رفع این مشکل، یکی از علت‌های ایجاد پرخاشگری و بددهنی همسرتان از بین می‌رود. ضمن اینکه همسرتان می‌آموزد که می‌تواند با راه‌های ارام‌تر و محترمانه‌تری نیز برای حل مسائل زندگی اقدام کند.

همان طور که گفتیم، شوهر بددهن یا زنان بد دهن، سعی می‌کنند برای توجیه رفتارهای ناشایست خود، قربانی را مقصر جلوه بدهند. اما برای درمان بددهنی همسر خود لازم است تا از جایگاه قربانی بودن خارج شوید. اگر از رفتارهای او خسته شده‌اید، برای حل مشکلاتتان تلاش کنید و برای بازیابی آرامش خود کمک بگیرید. انفعال شما در مقام یک قربانی، به همسرتان جرات بیشتری برای خونت کلامی خواهد داد.

برخلاف تصور، بددهنی و از بین بردن شخصیت همسر در ملا عام و جلوی دیگران (بدون حضور او یا با حضور او) هم می تواند یک مرحله از خیانت باشد که در آن صورت باید به مشاوره خانواده یا مشاوره خیانت همسر مراجعه کنید. 

از جایگاه قربانی خارج شوید و برای حفظ خانواده خود تلاش کنید

سخن آخر

در این مقاله عنوان کردیم که خشونت کلامی (بر اساس رفتار با مرد بد دهن یا زن بد دهن و عصبی) یکی از مصادیق بارز خشونت‌های خانگی است که نمی‌توان با هیچ دلیلی آن را توجیه کرد. اما این مشکل نیز مانند خیلی از عادات بد و زننده قابل کنترل و درمان است. به همین خاطر راه‌هایی را برای درمان شوهر بددهن و زن بد دهن و عصبی به شما آموزش دادیم تا با کمک آن‌ها بتوانید تا حدی برای رفع مشکلات خود اقدام کنید. فراموش نکنید که همکاری طرفین برای حل این مشکل الزامی است، اما اگر همسرتان با شما همکاری نمی‌کند، توصیه می‌کنیم از یک روانشناس یا یک مشاور و زوج درمانگر کمک بگیرید.

13 پاسخ

  1. سلام همسر منم خیلی بد دهنه خیلی منو جلو همه خراب میکنه. طوری شده که بعد 18سال زندگی با وجود 3تا بچه زندگی برام جهنم شده بیشتر موقع هادوست دارم خودم رو بگشم ولی دلم به حالبچه هام میسوزه خیلی ازار روحیم میده خسته شدم. خدایا خودت هر جور صلاح میدونی برا من رقم زدی. ولی خدا وکیلی حقم نبود این جوری با من رفتار بشه

  2. با سلام خانواده ایی که ادب نداشت هیچی نداره پول ادب شخصیت شرف و کرامت نمیاره آدم های با ادب بی پول نزد خدا و عوام محترم ترند پس اول ادب را درست کنیم آداب پول بدست آوردن و خرج کردن را میفهمیم خداوندا صبر شکیبایی و ادب عنایت فرما الهی آمین

  3. من سالها پيش ی مورد از نظرات و داستان‌های پندآموز از بزرگمهر در کتابی میخوندم ایشان بصراحت گفته بودن زنهای دزد (از خانه) و فاسد و هرزه و…. قابل درست شدن هستن! ولی بدهن و فحاش هرگز!!!!!!!!

  4. رو زن اگه تورو شوهر باز شد. حیا ریخت دیگه خطوط قرمز وجودندارد وهمه چیز را برعکس بیان میکنه. پنهان کار میشه دروغ میگه منکر همه چیز میشه. وحتی بچه را در برابر پدر قرارمی ه. بچه‌ ها حالا کوچکن بزرگ شدن متوجه میشید بازنده اید. چون وقتی توهین مطرح شد یعنی. طرفش بی‌ارزش شده براش.

  5. شوهر من به مادرم خواهرم برادرم دامادمون فحشای رکیک میده با من دعواش میشه فحش میده به مادرم
    من همیشه سکوت میکنم ولی دیگه دارم روانی میشم و به فکر طلاق افتادم اونا چه گناهی کردن بی خبر تو خونه هاشون فحش خاهر مادر میخورن. خیلی از لحاظ روحی داغونم

  6. من هم دقیقا همین وضعیت شمارو دارم با این تفاوت که دو تا بچه هم داریم و من هرچه بیشتر صبر میکنم که درست بشه روزبروز بدتر میشه . نمیدونم چکار کنم با دوتا بچه کوچیک .

    1. من شوهرم فحشای زشت نمیده ولی همش سرکوب میشم داد میزنه سرزنشم میکنه خیلی زیاد تا گریه مو در نیاره آروم نمیشه منت میذاره و فک نمیکنه این چیزا که به دست آورده منم توش شریکم اگه مثلا بگم چرا اینو خریدی میگه پول خودمه به تو چه
      خیلی داغونم حس میکنم هیچ جای دنیا مال منه
      همیشه بهم میگه بزن برو از خونم به بعد چند ساعتتم سریع میاد معذرت خواهی ولی من تو دلم اتیشه

  7. من هم دقیقا همین وضعیت شمارو دارم با این تفاوت که دو تا بچه هم داریم و من هرچه بیشتر صبر میکنم که درست بشه روزبروز بدتر میشه . نمیدونم چکار کنم با دوتا بچه کوچیک .

  8. سلام همیشه دور بر آدم هستند افراد بددهن که از زندگی خود ناراض و ناشکر هستند و شروع به فحاشی می‌کنند و بسته به خانواده ایی که در آن بزرگ شده اند چنین رفتار می‌کنند و همیشه سعی در برهم زدن زندگی زوج ها دارند و می‌خواهند زندگی ها را از هم بپاشند و به عواقب کارهایی که انجام می‌دهند فکر نمی‌کنند هیچکی که ندونه خداوند می‌بیند و ناظر اعمالشان هستند و حس مظلوم نمایی کاذب را پیش می‌گیرند و به فکر داشته هایشان نیستند و همیشه می نالند و ناامید هستند خداوند مشکلات را رفع نماید آمین

  9. سلام
    ۱۱ ساله با خانمی رابطه دارم .۲ سال اول تمام مخارج زندگی من ذا ایشان دادن و ۹سال بقیه را هم بنده وضعیتم بهتر شد و خودم تمام مخارج را دادم تا الان حتی کمک کردم گواهینامه گرفت وبراش ماشین خریدم و ماهیانه بین ۶تا ۱۲میلیون پول بهش میدم
    متاسفانه مدتی هستش که به من خیلی فحاشی میکنه
    بی ارزش و بی احترامم میکنه و درماه ۲ بار و هر بار دو سه ساعت بیشتر پیش من نمیاد .
    توی همه مسائل خودش رو درجه یک و من رو یه ادم هرزه و بی ارزش میدونه و منت اون ۲ سال اول رو هر روز سر من میذاره.
    و اگر من یک کلمه بهش بگم خوب منم فلان کار را برات کردم شدیدا فحاشی وقهر و….
    میخام کات کنم و نمیتونم چون هیچ کسی را ندارم نه پدر ومادر نه خاهر و برادر وتنهام
    وقتی قهر میکنه تا روزی که اشتی کنه حتی سرکار هم نمیتونم برم غذا نمیتونم بخورم و…..چکار باید بکنم دارم به انتحار خودکشی فکر میکنم .حتی این اواخر براش پول که میریختم بجای تشکر بهم فحش میداد میگفت پولت تو‌سرت بخوره تو گدایی فکر میکنی ۱۰ میلیون پول هستش که برای من میریزی و…

    1. این چیزی که شما تعریف کردین اگر واقعیت داشته باشه شما با یه آدم بیمار و سواستفاده گر طرف هستین ، هر چه زودتر از این خانم جدا بشید مطمئن باشید شرایط براتون بهتر میشه ….

    2. سلام درزندگی خواه ناخواه مشکلات وکم وکاستی وجوددارد پس مجوزی برای بددهنی دیگران نمی باشد پس باچنین افرادی چه باید کرد باید تاکی گذشت کرد ومقابل به مثل انجام نداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *