کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

آموزش سکس برای زوجین به فرآیند درک و یادگیری مهارت‌های جنسی اطلاق می‌شود که برای حفظ یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش ضروری است. این آموزش‌ها شامل درک درست از نیازها و تمایلات جنسی شریک زندگی، برقراری ارتباط موثر در مورد ترجیحات جنسی، بررسی تکنیک‌های مختلف جنسی و رسیدگی به هرگونه نگرانی جنسی که ممکن است در رابطه ایجاد شود. آموزش روابط جنسی به زوج‌ها یکی از مهم‌ترین مولفه‌های داشتن یک رابطه سالم و رضایت بخش است. وقتی دو طرف درک کاملی از سلامت جنسی، صمیمیت و لذت داشته باشند، برای لذت بردن از رابطه، آمادگی بیشتری خواهند داشت. این امر می‌تواند منجر به کاهش اضطراب جنسی، ایجاد اعتماد و صمیمیت و تقویت پیوند عاطفی بین زوجین شود.

آموزش سکس چه تاثیری بر روابط زوجین دارد؟

تاثیراتی که آموزش سکس می‌تواند روی روابط زوجین بر جا بگذارد بسیار زیاد بوده و برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

تاثیر آموزش سکس بر روابط زوجین
تاثیر آموزش سکس بر روابط زوجین

نکاتی که قبل از سکس باید در نظر گرفت

آماده شدن برای داشتن رابطه جنسی با همسرتان، از یک طرف شما را هیجان‌زده و مشتاق می‌کند، اما از طرف دیگر عصبی و مضطرب شدن شما را به دنبال دارد. شریک زندگی شما در رختخواب چه دوست دارد، آیا شما قادر خواهید بود او را راضی کنید یا نه او از شما انتظار دارد که چگونه باشید – همه این‌ها سوالات رایجی هستند که در ذهنتان ایجاد می‌شود. چند راهکار وجود دارد که همیشه باید قبل از برقراری رابطه جنسی انجام دهید در ادامه به 6 مورد از آن‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

به رابطه جنسی‌ اشاره کنید

ایجاد مقداری تنش جنسی قبل از ورود به اتاق خواب می‌تواند برخورد هیجان‌انگیزتری را ایجاد کند. برخی از سیگنال‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها به سکس اشاره کنید عبارت‌اند از داشتن یک بوسه طولانی در صبح، یک پیام عاشقانه در طول روز یا یک چشمک اغوا کننده. هنگام ورود از در همه این موارد به شما زمان می‌دهند تا تخیلتان سرگردان شده و بدنتان گرم شود.

از قبل کاندوم را آماده کنید

در رابطه جنسی امن واقعا مهم است کاندوم را از قبل آماده داشته باشید تا نیازی نباشد برای خرید آن از خانه بیرون بروید یا بین یک شروع عاشقانه به دنبال آن بگردید.

فضا را آماده کنید

آماده‌سازی فضا در طول روز به ایجاد روحیه برای داشتن یک شب عالی کمک می‌کند. این آماده‌سازی می‌تواند شامل پخش آهنگ‌های مورد علاقه همسرتان، نور کم، شمع یا عطر باشد همه این‌ها می‌توانند به بهبود تجربه کلی کمک کنند.

مغزتان را تحریک کنید

رابطه جنسی از ذهن شروع می‌شود؛ بنابراین در طول روز و در ساعات قبل از شروع، رابطه را در ذهنتان تصور کنید.

احساسات شهوانی داشته باشید

داشتن احساسات شهوانی و سکسی، یکی از مهم‌ترین مولفه هایی است که می‌تواند منجر به لذت جنسی شود. قبل از رابطه جنسی، کاری را انجام دهید که به شما احساس جذابیت و اعتماد به نفس بیشتری بدهد. این می‌تواند هر چیزی باشد که به شما احساس جذابیت بیشتری داده و شما را در فضای جنسی بیشتر قرار دهد.

نفس عمیق بکشید

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ذهن آگاهی می‌تواند به افزایش توجه و تمرکز ما بر احساسات لذت‌بخش جنسی کمک کند و منجر به رابطه جنسی بهتر و رضایت بخش تر شود؛ بنابراین، قبل از اینکه ذهنتان را از زندگی کاری پرمشغله خود به رابطه جنسی تغییر دهید، چند لحظه را به دم و بازدم اختصاص دهید تا آرام شوید.

رابطه جنسی سالم و امن چیست؟

رابطه جنسی سالم و امن هر گونه تماس جنسی است که از شما و شریک جنسی شما در برابر عفونت‌های مقاربتی (STIs) و بارداری ناخواسته محافظت می‌کند. این رابطه شامل تبادل مایعات بدن مانند مایع منی، مایعات واژن یا خون با شریک جنسیتان نمی‌شود. برای اگاهی بیشتر بهتر است در مورد انحراف و انواع اختلالات جنسی بیشتر بدانید.

مراحل شروع سکس

مراحل شروع سکس ارتباط مستقیمی با خلقیات همسرتان دارد. برای برخی از زوجین، شام خوردن در یک فضای رمانتیک، خوب جواب می‌دهد. برخی دیگر ترجیح می‌دهند ساعت‌ها در آغوش هم باشند و بعد از اینکه خستگی‌شان برطرف شد، رابطه جنسی را شروع کنند. به طور کلی در آموزش سکس، مراحل قبل از شروع رابطه جنسی شامل موارد زیر می‌شوند:

 

آموزش روابط جنسی سالم و امن
آموزش روابط جنسی سالم و امن

حین سکس چه کارهایی انجام دهیم تا رابطه بهتری را تجربه کنیم؟

در ادامه مطلب آموزش سکس در مورد راهکارهایی صحبت خواهیم کرد که می‌توانید حین سکس آن‌ها را انجام دهید تا رابطه بهتر و لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

رابطه جنسی را طولانی کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حین سکس به آن توجه داشته باشید این است که با در نظر گرفتن تمایل هر دویتان تا جایی که می‌شود رابطه را به آرامی و با لذت از زمان حال طولانی‌تر کنید.

هر بار از یک حالت برای رابطه استفاده کنید

حالت‌های برقراری رابطه جنسی شما نباید تکراری باشد. هر بار سعی کنید از حالات و پوزیشن های جدیدی استفاده کنید. علاوه بر این، در موقعیت‌های مختلف با هم رابطه داشته باشید. همیشه که نباید این کار را در اتاق خواب انجام دهید. قطعا منزل شما اتاق‌ها و قسمت‌های دیگری هم دارد. حتی می‌توانید برای تنوع، اتاقی را در یک هتل رزرو کرده و برای یک روز آنجا با هم وقت بگذرانید.

با دهان یا دست، نقطه کلیتوریس همسرتان را تحریک کنید

این قسمت از واژن خانم‌ها برایشان با لذت زیادی همراه است و لمس یا تحریک آن، اشتیاق جنسی آن‌ها را بالا می‌برد.

حین رابطه مدام با همسرتان صحبت کنید

حین رابطه به همسرتان بگویید که چقدر جذاب است و چقدر برای برقراری رابطه با او لحظه شماری می‌کردید. بگویید سکس با او بی‌نظیر و هیجان‌انگیز است. در مورد بدنش صحبت کنید و بگویید چه پوست صاف و نرمی دارد یا حالت چشم‌هایش چه قشنگ است. حرف‌هایی بزنید که او را به هیجان بیاورد و اشتیاقش را بیشتر کند. با این تکنیک، علاوه بر اینکه سکس را برای او لذت‌بخش‌تر می‌کنید، بلکه حرف‌هایتان هم در ذهنش می‌ماند و در آینده بیشتر برای رابطه با شما ترغیب می‌شود.

از روغن‌ها و روان کننده‌ها استفاده کنید

در صورت نیاز می‌توانید از روغن‌ها یا روان کننده‌ها استفاده کنید تا رابطه جنسی شما لذت‌بخش‌تر شود و همچنین اگر واژن همسرتان دچار خشکی است، این مشکل برطرف شود.

همسرتان را راهنمایی کنید

هر کدام از طرفین رابطه ممکن است از روش خاصی بیشتر لذت ببرند. می‌توانید با حرکات، دست‌ها یا حتی صحبت کردن، او را راهنمایی کنید کاری را انجام دهد که بیشتر لذت می‌برید. به عنوان مثال اگر دوست دارید شوهرتان سینه‌های شما را نوازش کند، دستش را آرام بگیرید و روی سینه قرار دهید با این کار او می‌فهمد باید چکار کند.

انواع حالت‌های رابطه

پوزیشن های سکسی به شما کمک می‌کنند حالت‌های جدیدی را تجربه کنید و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرید. برخی از رایج‌ترین پوزیشن های جنسی شامل موارد زیر می‌شوند:

پوزیشن داگی یا استایل سگی

در این استایل شما چهار دست و پا می‌شوید و همسرتان در پشت و بین پاهای شما قرار می‌گیرد. این پوزیشن یکی از بهترین‌ها برای تحریک نقطه جی است.

پوزیشن رو در رو

در این روش، زن روی زمین یا روی تختخواب به پشت دراز می‌کشد و پاهایش را بالا آورده و از هم باز می‌کند. سپس مرد بین پاهای زن قرار می‌گیرد. این پوزیشن برای آقایانی که دچار زود انزالی هستند و خانم‌هایی که دیر به ارگاسم می‌رسند مناسب نیست؛ زیرا برای مردان تحریک زیادی ایجاد می‌کند.

پوزیشن 90 درجه

در این حالت از آموزش روابط جنسی، زن باید به پشت دراز بکشد و زانوهایش را 90 درجه خم کند. مرد هم باید به پهلو قرار بگیرد و زانوهای زن به عنوان تکیه‌گاه برایش باشد. این پوزیشن در واقع مانند حرف T انگلیسی است. در این حالت آقایان می‌توانند همزمان با دخول، کلیتوریس زن را نیز تحریک کنند.

پوزیشن لوتوس

در این پوزیشن مرد باید به حالت چهار زانو بنشیند و زن از روبرو روی ران‌های مرد بنشیند. به این صورت که زن با پاها و بازوهایش، مرد را کامل در بربگیرد. بعد از اینکه آلت تناسلی وارد واژن شد، مرد باید محکم زن را در آغوش بگیرد. لوتوس پوزیشن بسیار لذت‌بخشی است که باعث تنگ‌تر شدن واژن زن هم می‌شود.

پوزیشن خرچنگی

در این پوزیشن مرد باید به پشت بخوابد و زن هم به پشت روی آلت زن بنشیند و ران‌هایش را به گونه‌ای قرار دهد که روی ران‌های مرد قرار بگیرد. در پوزیشن خرچنگی مرد می‌تواند سینه‌ها و کلیتوریس زن را ماساژ دهد.

پوزیشن قاشقی

در این پوزیشن از آموزش سکس، بدن‌های زوجین یکدیگر را لمس می‌کند. در پوزیشن قاشقی مرد باید به پهلو بخوابد و زن هم در جلوی او به همان پهلو بخوابد و دخول از پشت باشد (منظور دخول مقعدی نیست). در این پوزیشن با قفل شدن پاها به کلیتوریس فشار وارد شده و زن هیجان‌زده می‌شود. علاوه بر این، سر آلت تناسلی نقطه جی را نوازش می‌کند که برای رسیدن به ارگاسم بسیار مهم است.

پوزیشن دختر گاوچران

در این پوزیشن مرد باید به پشت دراز بکشد و زن روی او قرار بگیرد. در این حالت زن می‌تواند کنترل کاملی روی ریتم، عمق و زاویه دخول داشته باشد و روی پیدا کردن نقطه جی تمرکز کند. نحوه صحیح انجام پوزیشن دختر گاوچران به این صورت است که حرکات زن رو به جلو و عقب باشد تا نقطه جی در دیواره داخلی واژن تحریک شود.

پوزیشن مار

از دیگر پوزیشن های تحریک کننده نقطه جی می‌توان به پوزیشن حالت مار اشاره کرد. این پوزیشن بسیار شبیه به پوزیشن داگی استایل است. با این تفاوت که زن باید تقریبا در حالت درازکش قرار بگیرد و شانه‌ها و شکمش روی تخت باشد. در این حالت به دلیل زاویه دخول، تماس کامل و تحریک نقطه جی به خوبی انجام می‌شود.

پوزیشن استفاده از بالش

در این پوزیشن زن به پشت می‌خوابد و یک بالش زیر باسنش قرار می‌دهد. سپس مرد آلت تناسلی را بین پاهای زن قرار داده و از بالا داخل واژن می‌کند. در این حالت هر دو بدن موازی هم قرار گرفته و هر دو نفر تحریک می‌شوند.

پوزیشن گاوآهن

در این پوزیشن زن پاهایش را بالا آورده و روی شانه‌های مرد قرار می‌دهد. سپس مرد عمل دخول را انجام می‌دهد.

نکات مهم در اولین رابطه جنسی

برخی از نکات مهم و اقدامات احتیاطی که باید در اولین رابطه جنسی مورد توجه قرار بگیرند و تجربه را برای فرد امن و لذت‌بخش کنند شامل موارد زیر می‌شوند:

لذت جنسی و ارگاسم

ارگاسم زمانی است که انسان به اوج لذت می‌رسد. در چنین حالتی بدن تنش را آزاد کرده و ماهیچه‌های پرینه، اسفنکتر مقعد و اندام‌های تناسلی به طور ریتمیک منقبض می‌شوند. آقایان معمولا هنگام رسیدن به ارگاسم انزال می‌کنند و خانم‌ها، انقباضات دیواره واژن را تجربه می‌کنند. خانم‌ها همچنین ممکن است حین فعالیت جنسی یا هنگام ارگاسم، انزال کنند.

ارگاسم می‌تواند به افراد کمک کند تا بهتر بخوابند. بدن در طول ارگاسم هورمونی به نام اکسی توسین ترشح می‌کند. اکسی توسین با مزایای زیادی برای سلامتی همراه است؛ ازجمله:

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انزال مکرر در مردان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه مقاله نشانه های رضایت جنسی در همسر چیست؟ را بخوانید. 

چه موقع باید کاندوم را قرار دهیم؟

بهترین زمان قرار دادن کاندوم روی آلت تناسلی، بعد از نعوظ تناسلی و قبل از هرگونه تماس دهانی، واژینال یا مقعدی با شریک زندگی است. اگر فرد بخواهد درست قبل از انزال از کاندوم استفاده کند، ممکن است پیشابش حاوی اسپرم یا عوامل عفونی باشد و زن را درگیر کند.

آموزش روابط جنسی
آموزش روابط جنسی

چه نوع روابط جنسی سالم هستند؟

برای داشتن روابط جنسی سالم توجه به نکات زیر ضروری است:

خط قرمزهای یک رابطه جنسی درست

نبود آموزش سکس صحیح می‌تواند با اشتباهات مختلفی همراه شود. این اشتباهات در برخی از مواقع می‌توانند کیفیت رابطه عاطفی را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از رایج‌ترین این اشتباهات شامل موارد زیر می‌شوند:

داشتن رابطه جنسی مقعدی برای جلوگیری از بارداری

شانس بارداری از رابطه مقعدی کم است، اما غیرممکن نیست. دلیلش هم این است که مایع منی می‌تواند از ناحیه مقعد به سمت واژن حرکت کند. با این حال، بیماری‌های مقاربتی نگرانی اصلی هستند. بافت رکتوم نازک است و می‌تواند به راحتی پاره شده و باعث ورود عفونت شود. هر بار که رابطه مقعدی دارید از کاندوم و روغن زیاد استفاده کنید.

احساس شرم و خجالت

هنوز رابطه جنسی در بسیاری از فرهنگ‌ها جا نیافته است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در چنین جوامعی زندگی می‌کنند، از برقراری رابطه احساس خجالت دارند؛ اما توجه به این نکته ضروری است که خجالت باعث می‌شود کیفیت رابطه جنسی شما افت کند. پس بهتر است شرم و خجالتتان را کنار گذاشته و در طول رابطه، به خواسته‌های خودتان و همچنین طرف مقابل اهمیت بدهید.

دروغ گفتن در مورد ارگاسم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها حین رابطه انجام می‌دهند این است که به دروغ میگویند که به ارگاسم و اوج لذت جنسی رسیده‌اند. دلیل این موضوع ممکن است خستگی باشد یا اینکه می‌خواهند احساس خوبی به شریک جنسیشان منتقل کنند؛ اما انجام چنین کاری با گذشت زمان منجر به آسیب رسیدن به رابطه خواهد شد. اگر همسرتان متوجه دروغ شما شود، اعتماد به نفس جنسی‌اش را از دست می‌دهد. از طرف دیگر با ادامه دادن به این دروغ، خودتان هم شانس داشتن یک رابطه سالم و لذت‌بخش را از دست خواهید داد.

 

از چه سنی می‌توان رابطه برقرار کرد؟

به گفته متخصصان، 18 سالگی سن مناسبی برای شروع کردن رابطه جنسی مردان و زنان است. در حالی که نظریه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند خلاف این را نشان دهد، ما یک دلیل بسیار منطقی پیدا کرده‌ایم که چرا کارشناسان معتقدند 18 سالگی سن مناسبی برای شروع این کار است. این دلیل منطقی ربطی به جامعه ما و هنجارهای آن ندارد.

آقایان تقریبا همزمان با همتایان خانم خود به بلوغ می‌رسند. بدن آن‌ها دچار تغییراتی می‌شود که بسیار متفاوت از خانم‌ها است. وقتی پسرها به بلوغ می‌رسند، سطح تستوسترون آن‌ها افزایش می‌یابد و تغییراتی را در بدن خود احساس می‌کنند. حدود سن 18 سالگی است که آن‌ها شروع به درک چیستی نعوظ می‌کنند.

از طرف دیگر، رشد خانم‌ها بسیار متفاوت از آقایان است. بدن آن‌ها تغییرات مختلفی را تجربه می‌کند که گاهی اوقات می‌تواند خلق‌وخوی آن‌ها را مختل کند. برای خانم‌ها، بعد از ۱۸ سالگی، بهترین تصمیم و سن مناسب است، زیرا قبل از این، بدن آن‌ها توسعه نیافته است و هنوز آماده تغییرات هورمونی بزرگ نیست. مطالعه‌ای نشان داده خانم‌هایی که قبل از 17 سالگی رابطه جنسی دارند، بیشتر از کسانی که بعد از 17 سالگی رابطه جنسی دارند، در معرض افسردگی هستند.

در سنین پایینتر به لحاظ هیجان و کنجکاوی افراد بسایر جوان ممکن است تمایل داشته باشند انواع مختلفی از رابطه را تجربه کنند؛ اگر می‌خواهید درباره رابطه بی دی اس ام بیشتر بدانید، مطالب بلاگ مرکز مشاوره بینش نوین را دنبال کنید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، آموزش سکس و رابطه جنسی با نکات زیادی همراه است که هر یک از آن‌ها تعیین می‌کنند، ارتباط باکیفیتی را تجربه می‌کنید یا خیر. با دنبال کردن این آموزش‌ها می‌توانید زندگی جنسی باکیفیتی داشته و از آن لذت ببرید. در صورتیکه که احساس می‌کنید با شریک جنسی خودتان در پیدا کردن راهکارهایی برای لذت بردن بیشتر به چالش برمیخورید، می توانید برای داشتن یک رابطه عالی به مشاوره جنسی مراجعه نمایید.

یک پاسخ

  1. اره این واقعا خوبه دستتون درد نکنه من دوست پسرم درخواست کرد ومن نمی‌دونستم چیکار باید بکنم پس الان قبول میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *