کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

یک مرکز مشاوره چه خدماتی ارائه می‌کند؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی یا کلینیک روانشناسی به جایی گفته می‌شود که متخصصین مشاوره و روانشناسی در حوزه‌های مختلف در آنجا مشغول به کار هستند. نکته مهم در مورد مرکز این است که حتماً باید مجوز فعالیت از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی را داشته باشند وگرنه فعالیت آن‌ها غیرقانونی است. معمولاً در یک کلینیک بین 20 تا 30 روانشناس و مشاور در حوزه‌های مختلف تخصصی خود مشغول به کار هستند. یکی دیگر از خدمات کلینیک، انجام آزمون‌های روانی و روان‌سنجی است که می‌تواند در ارزیابی مسائلی نظیر اختلالات روانی و هوش کودکان موثر باشد.

 

مرکز روانشناسی معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی هم مانند هر سازمان یا واحد صنفی دیگر نیاز به دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت در کشور است. در سال‌های گذشته مراکز متعددی با سوءاستفاده از نام روانشناسی و مشاوره اقدام به ایجاد مکانی بدون داشتن مجوز کرده‌اند که متأسفانه آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیاری به همراه داشته است. خوشبختانه با پیگیری مسئولین سازمان نظام روانشناسی، مراکز فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره مجبور به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت شده‌اند که خوشبختانه تأثیراتی خوبی در فعالیت‌های حرفه‌ای روانشناسی و مشاوره داشته است.

 

چرا به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنیم؟

 بنابراین یک کلینیک مشاوره و روانشناسی معتبر باید مجوز لازم از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را اخذ کند. گاهی اوقات این سؤال پیش می‌آید که چرا به جای مراجعه به مطب روانشناس یا مشاوره بهتر است به کلینیک مشاوره مراجعه کنیم. کلینیک مشاوره مانند یک درمانگاه تخصصی کوچک، انواع خدمات مشاوره و روانشناسی را در دسترس مراجعین قرار می‌دهد. یک فرد می‌تواند برای جلسات فردی خود به روانشناس مراجع کند و همزمان برای فرزند خود نیز از مشاور کودک وقت بگیرد.

 دسترسی به حجم گسترده‌ای از خدمات و امکانات، ما را مجاب می‌کند که کلینیک مشاوره را به عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر به افراد معرفی کنیم. نکته مهم دیگر یک کلینیک مشاوره این است که سازمان‌های نظارتی نظیر، سازمان نظام روانشناسی، نظارت قدرتمندتری بر روی مراکز دارند.

خدماتی که مراکز روانشناسی و مشاوران ارائه می‌دهند

مجوز کار وزارت ورزش و جوانان برای مراکز مشاوره چه معنایی دارد؟

این مجوز با توجه به تاکید مسئولان کشور جهت تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده، به کلینیک مشاوره معتبر اعطا می‌شود.  این مجوز به کلینیک مشاوره این اجازه را می‌دهد که به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حوزه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده و زوج درمانگری (مشاوره جنسی)، فعالیت کنند. این مجوز فقط به مراکزی اعطا می‌شود که مجوز فعالیت از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را دریافت کرده‌اند. 

در بینش نوین می توانید از خدمات دیگری مانند مشاوره خیانت همسر، مشاوره طلاق و مشاوره تحصیلی هم استفاده کنید. 

چه زمانی باید سراغ آزمون‌های روانشناسی برویم؟

پارامترهایی آسیب‌رسان به بنیان خانواده را کنار بزنند. آزمون‌های روانشناسی مانند آزمایش‌های پزشکی به روانشناس و مشاور کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری از مراجع خود به دست بیاورند. روانشناس و مشاور با کمک اطلاعاتی که از آزمون‌های روانی به دست می‌آورد، می‌تواند مسیر جلسات را به شیوه مناسب و تأثیرگذارتری هدایت کند. کلینیک مشاوره و روانشناسی، مجموعه‌ای از آزمون‌های روانی و تست روانشناسی را در اختیار دارد که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. البته بسیار از آزمون‌های روانی هم وجود دارند که می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد خود فرد به او ارائه دهند و الزاما نیاز به تحلیل روانشناس نیست.

خدماتی که مراکز روانشناسی و مشاوران ارائه می‌دهند

چگونه می‌توانیم از مرکز وقت مشاوره بگیریم؟

یک کلینیک مشاوره و روانشناسی هم مانند هر سازمان دیگری یک سیستم پاسخگویی دقیق برای مراجعین خود دارد. بعد از تماس با مرکز می‌توانید با معرفی روانشناس مد نظر خود از منشی بخواهید سریع‌ترین وقت را برای شما تنظیم کند.

 اما گاهی اوقات فرد نمی‌داند باید با کدام روانشناس وقت بگیرد، در این زمان مدیر یا مسئول دفتر کلینیک مشاوره و روانشناسی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید. یکی از نکات مثبت تماس با یک کلینیک مشاوره و روانشناسی این است که کادر اجرایی کلینیک تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا شما بهترین امکانات را دریافت کنید.

 

چرا بینش نوین در حوزه تخصصی خود به عنوان یکی از بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شود؟

برای تشخیص کیفیت یک کلینیک مشاوره و روانشناسی، چند پارامتر وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. در قدم اول باید بگوییم که کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین بالاترین سطح مجوز فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده است. اعضا این کلینیک از زبده‌ترین و کار آموخته‌ترین متخصصین حوزه روانشناسی و مشاوره هستند. در کنار تمام این‌ها، این مرکز وارد چهاردهمین سال فعالیت خود شده است که نشان‌دهنده کیفیت کار بالا و با ثبات بودن آن است. در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین فضای فیزیکی بسیار مناسبی هم در اختیار دارد.

 

خصوصیات یک کلینیک روانشناسی خوب چیست؟

کلینیک مشاوره و روانشناسی برای اینکه بتواند بهترین تأثیرات را بر روی مخاطب خود داشته باشد باید یک سری از استانداردهای حرفه‌ای را رعایت کند. در قدم اول یک کلینیک مشاوره و روانشناسی باید مجوز لازم را از نهاد نظارتی خود دریافت کند. حضور یک تیم متخصص که همگی مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه‌ای را دارا باشند. فضای فیزیکال درمانی یک کلینیک مشاوره و روانشناسی یکدیگر از فاکتورهای مهم در ارائه خدمات حرفه‌ای است. اتاق‌ها باید به گونه‌ای باشد که سکوت رعایت شود و صدا وارد یا خارج نشود. در نهایت اخلاق نامه یک کلینیک مشاوره و روانشناسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند و تمام اعضا باید به آن احترام بگذارند.

خدماتی که مراکز روانشناسی و مشاوران ارائه می‌دهند

چرا حضور روان‌پزشک در یک مرکز تخصصی مشاوره مهم است؟

همان طور که میدانید، روان‌پزشک متخصصی است که با دارودرمانی به رفع اختلالات روانی کمک می‌کند. از آنجایی که یک کلینیک مشاوره و روانشناسی انواع خدمات درمانی را ارائه می‌دهد، حضور یک روان‌پزشک در این تیم می‌تواند کیفیت کار را بالا برده و خدمات را تکمیل کند. روانشناسان در طول روند درمانی و مشاوره خود بارها این موضوع را می‌بینند که مراجع آن‌ها به دارو نیاز دارد. به همین دلیل حضور یک روان‌پزشک در یک کلینیک مشاوره می‌تواند این امکان را تسهیل کند. کلینیک مشاوره و روانشناسی برای فعالیت قدرتمند خود نیاز به یک تیم کامل دارد.

نقش روان سنج در مرکز روانشناسی چیست؟

آزمون‌های روانی بخش جدایی‌ناپذیری از فعالیت درمان روانشناسی و مشاوره است. روان سنج فردی است که در زمینه آزمون گیری و تفسیر آزمون آموزش دیده است و مهارت دارد. کلینیک مشاوره و روانشناسی باید وظیفه گرفتن آزمون و تفسیر آن را بر عهده روان سنج قرار دهد تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.

 کلینیک مشاوره و روانشناسی معمولاً بخشی از فضای کاری خود را اختصاص می‌دهد به دریافت آزمون‌های روانی برای تسهیل یافتن کار و افزایش دقت، بنابراین به کلینیک مشاوره و روانشناسی توصیه می‌شود تا با حضور یک روان سنج حرفه‌ای کیفیت کار خود را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: مراجعه به روانشناس می‌تواند مفید باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *