کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

بر اساس مبانی شناخت درمانی، الگوهای بیمارگونه افکار، رفتارها و هیجانات ناخوشایند در واقع محصول نگرش‌های ناکارآمد است. بر همین اساس شناسایی و اصلاح این نگرش‌ها یکی از مهمترین اهداف شناخت‌درمانی محسوب می‌شود.

بر اساس نظریه بک طرحواره‌های افسردگی زا به عنوان مهمترین عامل در نشانه‌شناسی افسردگی در نظر گرفته می‌شود.

انواع تحریف‌هایی که در سطوح مختلف شناخت افراد افسرده در هنگام مواجه آنها با عوامل فشارزا رخ می‌دهد در واقع محصول عملکرد این طرحواره‌ها تلقی می‌شود.

طرحواره‌های افسردگی‌زا به شکل نگرش‌های ناکارآمد نمایان می‌شود و در تمامی مراحل و فرآیند پردازش اطلاعات شامل دریافت، رمزگردانی و بازیابی اطلاعات از حافظه و محیط اطراف اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: طرحواره درمانی چیست؟

پردازش اطلاعات مبتنی بر طرحواره‌های افسردگی‌زا امکان توجه و بهره‌گیری بهینه از انواع امکانات، توانمندی‌ها و گزینه‌های موثر و مفید را از فرد سلب می‌کند.

بررسی مبانی نظری و تبیین‌های ارایه شده از سوی بک نشان می‌دهد که این طرحواره‌ها به عنوان مبداً اثر و هسته آغاز فرآیند ناکارآمد افسردگی و نیز به جهت گستره اثرگذاری آنها که از افکار خودآیند منفی تا پیش‌ فرض‌ها و قواعد ضمنی ناکارآمد و یا حتی باورهای اساسی را در بر می‌گیرد، مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین، این فرآیند از آن جهت مهم تلقی شده است که می‌تواند نگاه منفی فرد در مورد خود او، دنیای پیرامون و آینده او را رقم بزند.

برای انجام تست نگرش ناکار آمد در کودکان لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید:
02122915807
09301364031

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *