کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

ازدواج رویایی است که جوانان زیادی در سر می‌پرورانند. اهمیت مشاوره پیش از ازدواج به دلیل بالاتر رفتن پیچیدگی‌های زندگی انسان در طول سال‌های گذشته اهمیت به میزان زیادی افزایش یافته است. خبر خوب این است که بسیاری از زوج‌های جوان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مشاور پیش از ازدواج بخشی از روانشناسی است که به زوج کمک می‌کند تا خود را برای ازدواج و البته چالش‌های مربوط به آن آماده کنند. شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به شما و نامزدتان کمک می‌کند تا بتوانید یکی رابطه سالم، قدرتمند و بدون آسیب با یکدیگر برقرار کنید، که نتیجه آن یک ازدواج باثبات و رضایت‌بخش خواهد بود. همچنین مشاور، به شما کمک می‌کند ضعف‌های شخصی خود را ببینید و برای آن‌ها راه‌حل مناسبی انتخاب کنید تا بعداً تبدیل به مانعی آسیب‌رسان برای رابطه صمیمانه شما نباشد. فراموش نکنید که هدف مشاور یا روانشناس پیدا کردن نقطه‌ضعف در شما نیست، بلکه در کنار شما قرار می‌گیرد تا بتواند راه‌حل خوبی را پیداکرده و آن را عملی کنید.

به یاد داشته باشیم که مشاوره پیش از ازدواج بخشی از فعالیت روانشناس و مشاور است و متخصصین این امر حتماً باید مشاوره خانواده و ازدواج تسلط کافی داشته باشند. ما اعتقادداریم که مشاور پیش از ازدواج امتیاز ارزشمندی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که در آرزوی داشتن یک رابطه عمیق، طولانی و متعهدانه هستند.

مشاوره پیش از ازدواج قبل از اقدام به ازدواج

امتیازات مشاوره پیش از ازدواج

 

 به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی خوبی برای آینده داشته باشید

مشاوره شما قرار است کاری بیش از گفتگو در مورد شرایط فعلی شما انجام دهد و آن نگاهی است به آینده. یکی از بخش‌های مهم این کار، کمک برای برنامه‌ریزی آینده است. ما در اینجا در مورد برنامه‌ریزی‌های مالی، خانوادگی و غیره صحبت می‌کنیم و مطمئن باشید مشاور شما پیشنهادات خوبی برای کمک به شما در اختیار دارد.

ما می‌دانیم که بسیاری از زوج‌های جوان زندگی خود را با کلی قرض و بدهی آغاز می‌کنند و چون آماده کردن چیزهایی نظیر مراسم عروسی یا وسایل خانه و خود خانه، بسیار پرهزینه است. مشاوره می‌تواند برای حل مسائل این‌چنینی توصیه‌های خوبی برای شما داشته باشد.

 

 شناخت بیشتر نسبت به یکدیگر

جلسات مشاوره پیش از ازدواج فرصتی فوق‌العاده‌ای است تا به مسائلی بپردازید که به‌صورت عادی بیان نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال امکان دارد یکی از زوجین رازی داشته باشد که نیاز به بازگو کردن آن هست یا تجربه دردناک و آسیب‌رسانی مربوط به گذشته که کامل شفا نیافته است. شاید شما هم فکر کنید که هیچ‌کس به‌خوبی شما نامزدتان را نمی‌شناسد اما هر انسانی ممکن است بخش‌های آسیب‌دیده خود را پنهان کند.

 

نقش مشاوره پیش از ازدواج در ازدواج موفق

مشاور اطلاعات ارزشمندی دارد که می‌تواند آن‌ها را در اختیار شما قرار دهد

حالا برویم سراغ ساده‌ترین بخش ماجرا، گفتگو با فردی که خود سال‌ها متأهل است، قطعاً می‌تواند تجربه ارزشمندی برای شما به همراه داشته باشد. زمانی که با یک مشاور ازدواج صحبت می‌کنید، اطلاعات بسیار گران‌قیمتی که ریشه در تجربیات واقعی دارد بین شما ردوبدل می‌شود، او به شما خواهد گفت برای اینکه بتواند ازدواج خود را در یک سطح سالم نگه دارد، چه میزان ایثار و فداکاری انجام داده است.

 

مشاور به شما کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

هیچ رابطه‌ای بدون ارتباط و گفتگو معنا ندارد. احتمالاً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک ازدواج موفق، داشتن یک ارتباط یا توانایی برای گفتگو به‌صورت مؤثر است. زمانی که یک زوج، دیگر به هم اهمیت نمی‌دهند و گفتگو بین آن‌ها متوقف می‌شود، ریسک جدایی و طلاق در بین آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. مشاور می‌تواند به شما آموزش دهد که چگونه یک شنونده خوب باشید و بتوانید در مورد مسائل خود نظیر افکار و احساسات با همسر خود حرف بزنید. به یاد داشته باشید که گفتگو همیشه باعث نزدیکی بیشتر می‌شود هرچند که ممکن است همیشه نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد. بخش مهمی از این گفت‌وشنود به شما کمک می‌کند تا از نیازهای یکدیگر آگاه بشوید.

 

مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند از طلاق احتمالی جلوگیری کند

و در نهایت، آخرین بخش مقاله ما اشاره دارد به این موضوع که مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند مانع آسیب‌های بسیاری شود که قطعاً مهم‌ترین آن‌ها طلاق است. دو عامل مهم طلاق بی تعهدی زوجین یا مشکل مالی در نظر گرفته می‌شود اما، تحقیقات نشان داده که مهم‌ترین عامل جدایی، ارتباط و نحوه گفتگو ضعیف زوجین با هم است. مشاوره به شما کمک می‌کند تا به هم اعتماد کنید و اجازه دهید که گفتگو و تکنیک‌های ارتباطی برای رشد و پیشرفت بیشتر به شما کمک کنند.

پرسش هایی که در جلسه مشاوره پیش از ازدواج مطرح می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *