کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

پدر و مادر ناآگاه با کنترل های بی مورد باعث می‌شوند کودک فکر کند احساس و تصمیمش بد است در نتیجه جهانی که در آن خواسته کودک احساس و تصمیمش بد و غلط است و با مخالفت پدر و مادر روبه‌روست برای او نا شناخته است. ارمغان چنین جهانی برای کودک به جای استقلال و آزادی شک و تردید است.واین شک و تردید باعث می‌شود که از موضوع تازه‌ای وحشت کند و بترسد.
چنین کودکی کوشش می‌کند اشتباه نکند شکست برای او غیر قابل تحمل است و تنها نظر و قضاوت دیگران اهمیت فوق العاده ای پیدا می کنند. از من و شماصاحب فرزندی هستیم که از چیز جدید به خاطر اینکه آن را نمی شناسند و یا به خاطر خطر اشتباه و یا شکستی که در کمین هرکاری می بیند می ترسند و آرام آرام از کار می افتد و تصمیم می گیرد با کارهای تکراری پذیرفته شده عادی و معمولی که برای هیچکس مسئله و مشکلی به وجود نمی آورد. زندگی خود را سپری کند و همانگونه که گفته شد تنها نگرانی چنین فردی قضاوت و نظر دیگران خواهدبود.

 

.همچنین همراه با این تردیدها اضطراب، نگرانی ،ترس و وحشت سراسر وجودش را در بر میگیرد این وضعیت کودک را معمولا به دو مرحله افراطی می کشاند در مرحله اول باانزوا و کناره گیری و هیچ کاری نکردن هیچ خطری را متوجه خودش نمی‌کند و در مرحله بعد با کمال گرایی دهان همه را به جهت هرگونه اعتراض و سرزنش می بندد حال این انسان کمال گرا که در کودکی چنین آموخته است دست به تعارف و تظاهر می زند و پنهان‌کار، دروغگو و فریبکار خواهد شد به بیان دیگر برای رسیدن به آنچه که برایش مهم ترین است یعنی آرامش امنیت و درآمدن از این همه شک و تردید چاره ای جز بازی و فریب نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *