کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

به نظر شما اگر به کودکی گفته شود:( دست مرا ول نکن ؟)چه پیغامی به مغزاو مخابره می‌شود؟ بله درست است؟ مغز او این پیغام منفی را این گونه برداشت می‌کند که :(دستم را ول کن .)یا هنگامی که به کودکی گفته شود:( به فلان چیز دست نزن) یا (امروز با بچه ها در مهددعوا نکن )و….
همه ی این جملات در ذهن او مثبت برداشت شده و گویی که به او دستور داده اید که این کار را انجام دهد. در فرمان دادن جملات منفی به کار برده نشود .
در واقع در فرمان دادن باید به کودک گفته شود که( چه کاری باید انجام دهد) نه اینکه چه کاری نباید انجام دهد).
جملات باید به اینگونه بیان شوند :(دستم را محکم بگیر)،( امروز برای اینکه حسابی توی مهد لذت ببری ،با بچه هایی که دوستشون داری بازی کن)،( برای دست زدن به این باید از من اجازه بگیری).
بنابراین با کودک خود اینگونه سخن بگویید:
به جای (مخالفت نکن) بگویید:( کاری که گفتم را انجام بده )به جای (فحش نده )بگویید :(حرف خوب بزن )به جای (به خاطر یک اسباب‌بازی دعوا نکن) بگویید :(با هم شریک شوید )به جای (دستم رو ول نکن) بگوید:( دستم را محکم بگیر) به جای( نق نزن) بگویید:( با آرامش صحبت کن )به جای (ندو) بگویید :(آرام راه برو) به جای (به تلویزیون دست نزن) بگویید :(اجازه نداری کانال تلویزیون را عوض کنی برو با وسایل بازی خودت بازی کن) به جای( تو چه دختر خوبی هستی که اتاقت رو تمیز می کنی) بگویید :(آفرین اتاق چقدر قشنگ شده ،کار خیلی خوبی کردی که تمیزش کردی.) هنگامی که فرمان داده شد توسط کودک اجرا شد، والدین باید بلافاصله او را تشویق کنند و به او پاداش بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *