کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

طلب :

به معنی خواستن، قصد و کوشش برای به دست آوردن چیزی و یا رسیدن به هدفی است.در اصطلاح اهل طریقت جست و جو کردن از مراد و مقصود حقیقی است.

کارکرد های آموزشی ((طلب)) :

در یادگیری و پیشرف تحصیلی داشتن انگیزه درونی (طلب) از مهم ترین عوامل محسوب می شود. در کتابی هم که در سال 2007 میلادی در آمریکا تحت عنوان productive learning ( یادگیری مولد ) انتشار یافته است، بعضی از مولفه های یادگیری به قرار زیر آمده است:

  1. انگیزه : نحستین عامل در یادگیری مولد انگیزه یاددهی-یادگیری است یعنی فرد بایستی خود در مقام ((طلب)) برآِید.
  2. علاقه دانش آموزان: معلم خود را به جای دانش آموزان بگذارد و از دریچه ذهن او به مسئله نگاه کند و از خود بپرسید اگر او جای دانش آموزان بود به چه چیزی علاقه داشت؟و از همان جا که آن ها دوست دارند آموزش را شروع کند.
  3. جذابیت :هرچه مطلب آموزشی برای دانش آموزان جذاب و لذت بخش تر باشد آموزش پایدارتر است.
  4. زحمت : به دست آوردن چیزی که طلب کرده ایم اگر با زحمت و رنج همراه باشد لذت بخش تر است مثلا ما از شنیدن قطعه ای موسیقی لذت می بریم ولی سازندگان و نوازندگان آن جون برای آن زحمت کشیده اند و بیشتر می برند .
  5. رابطه معلم و شاگرد :از مهم ترین مولفه های یادگیری،رویایی چهره به چهره معلم و شاگرد است که در عصر حاضر با رونق آموزش مجازی و یا تدریس با (( پاورپوینت)) در کلاس تاریک شدیدا به این رابطه خلل وارده آمده و طالب از رسیدن به مطلوب باز می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *