کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

آزادی و مسئولیت :

آزادی : به معنای رهایی، ضد بردگی، رها از قید و بند، رها شده از گرفتاری، رها شده از تعلقت دنیوی یا شرایط محدود کننده بوده و انسان آزاده دارای اختیار، شرافت، وارستگی، بلند نظری، آزاد منشی و آزاد اندیشی بدون تعصب است.

مسئولیت : به معنای پاسخگویی، تعهد، وظیفه، تصمیمی گیری و پذیرش عواقب رفتار است.

هدف از تربیت برمبنای آزادی و مسئولیت این است که فرد بتواند آگاهان و از روی اختیار تصمیم گیری نموده و انتخابگر باشد و خود را پاسخگو و مسئول نگرش ها، واکنش ها واعمال خود بداند و عواقب و پیامدهای آن را بپذیرد.

در خصوص آزادی می توان از منظرهای گوناگون مانند: آژدی و عقیده و اندیشه، آزادی بیان، آزدی (حق) مالیکت، آزادی مشارکت در حیات سیاسی و … نیز سخن گفت.

آسیب شناسی (( آزادی و مسئولیت)) در نهادهای تربیتی:

شاید مهمترین مساله در این موضوع آن باشد که نهاد های آموزشی و تربیتی، به خصوص نهاد خانواده ، همراه با تحولات شتابان و پیچیده عصر حاضر از دانش و علوم و مهارت های لازم برخوردار نگردیده و تلاش و کوشش کافی انجام نمی شود که آن علوم و مهارت ها را متناسب با روحیه نسل جوان کسب و یا ارئه دهند.

به تعبیری روش های تربیتی ما همواره از تحولات پرشتاب زمانه عقب تر است و موجب آن می شود که غالبا نسخه های تربیتی نادرست و حتی آسیب زا برای تربیت نسل پیچیده شود.

الف) نهاد خانواده 

ب) نهادهای آموزشی

ج) نهادهای رسانه ای

د) نهادهای دینی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *