کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟ مشاوره ازدواج با توجه به پیچیدگی شرایط زندگی امروز، تبدیل به امری غیرقابل اجتناب شده است. ما باید بدانیم که مشاوره می‌تواند بسیار بیشتر از آن چه ما فکر می‌کنیم تأثیرگذار باشد و جلوی بسیار از مشکلاتی که در آینده امکان دارد اتفاق بیافتند را بگیرد. یادمان باشد که بهتر است برای پیشگیری اتفاقات آینده از مشاوره  استفاده کینم تا بعداً بخواهیم در صورت بروز مشکل به سراغ مشاوره خانواده برویم. بنابراین مشاوره  یک ابزار مهم است که می‌توان برای رشد و عمیق‌تر شدن رابطه زناشویی، از آن استفاده کنید.

مشاوره ازدواج کمک بزرگی برای حل اختلافات اجتمالی زوجین است

آیا واقعاً مشاوره ازدواج تأثیرگذار است؟

گاهی اوقات از ما پرسیده می‌شود که واقعاً شرکت در جلسات مشاوره تأثیرگذار است یا آن‌قدر که بر روی آن تاکید می‌شود نمی‌تواند مشکلی را حل کند. برای پاسخ به این سؤال باید به سراغ تحقیقات انجام‌شده برویم.

نکته بسیار جالب است که تحقیقات گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان در مورد مشاوره انجام شده است و تمام اطلاعات به ما نشان می‌دهد که مشاوره به میزان قابل‌توجهی، می‌تواند از طلاق جلوگیری کند. بنابراین می‌توانیم مشاوره را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جلوگیری از جدایی و آسیب‌های مربوط به آن در نظر بگیریم.

 

مرکز مشاوره ازدواج معتبر را از کجا می‌توانیم بشناسیم؟

همانطور که می‌دانیم، مراکز مشاوره و روانشناسی باید مجوز خود را از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت کنند. برخی از مراکز مشاوره معتبر می‌توانند برای دریافت مجوز مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده، از وزارت ورزش و جوانان نیز مجوزی را در خصوص خدمات ذکرشده دریافت کنند. بنابراین مراکز مشاوره‌ای که این دو مجوز را دارند، در حوزه مشاوره به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

مورد دیگر حضور متخصصین مشاوره و روانشناسی در یک مرکز مشاوره است که می‌تواند اعتبار مرکز را افزایش دهد. برای مشاوره حتماً باید به مراکز معتبر مراجعه کنید وگرنه آسیب‌های شدیدی در راه است.

مشاوره ازدواج چگونه به شما کمک می‌کند تا در مقابل مشکلات بایستید؟

مشاوره  این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید قبل از اینکه اختلاف نظرهایتان با یکدیگر به جاهای باریک کشیده شود، مشکلات را حل کنید.

مشاوره به ما نشان می‌دهد که چگونه باید به حرف‌های طرف مقابل گوش داد و چگونه با احترام نیازهای خود را مطرح کرد. این آموزش‌های مشاوره به افراد کمک می‌کند تا جایی که امکان دارد رابطه خود را عمق ببخشند. یادمان باشد که همیشه مشکلات کوچک می‌توانند تبدیل به چالش‌های بزرگ بشوند، بنابراین پرداختن به آن‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. مشاوره می‌تواند رابطه شما را قدرتمندتر سازد.  

 

از مشاوره ازدواج چه چیزهایی می‌توانیم یاد بگیریم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به مشاوره این است که متخصص باید دانش و تجربه زیادی در حوزه زناشویی داشته باشد. مشاوره ازدواج که این شرایط را دارا باشد می‌توانند با کمک دانش خود، تجربه‌ای که دارد را به صورت نکات آموزشی در اختیار مراجعین خود قرار دهد.

مراجعین می‌توانند با یادگیری نکات آموزشی، رابطه خود را تقویت کنند. بخش مهمی از مشاوره، آموزش برقراری ارتباط عمیق احساسی و عاطفی با یکدیگر است که مشاوره باید این آموزه‌ها را برای مراجع خود فراهم کند.

 

مشاوره ازدواج کمک می‌کند تا بر روی زوج‌های دیگر نیز تأثیر مثبت بگذارید

کاملاً طبیعی است که وقتی اطرافیان شما ببینند که با کمک مشاوره توانسته‌اید رابطه خوبی را با همسر خود آغاز کنید، برای راهنمایی و کمک پیش شما بیایند و ما بارها و بارها دیده‌ایم که پیوند خانواده با کمک مشاوره تقویت می‌شود و این پیوند قدرتمند می‌تواند تأثیرات زیبایی بر روی زندگی دیگران داشته باشد.

یادمان باشد که چیزی به اسم بدون شکست وجود ندارد و هر رابطه‌ای بالأخره به لحظات پرتلاطم خواهد رسید، اما مشاوره به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از این تلاطم‌ها به سلامت عبور کنیم و در زندگی دیگران هم تأثیرگذار باشیم.

 

چگونه مشاوره ازدواج به ما می‌آموزد تا ارتباط تأثیرگذار برقرار کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل هر رابطه زناشویی، داشتن ارتباط قوی میان زوجین است. مشاوره به ما نشان می‌دهد که مفهوم رابطه چیست و چگونه باید ارتباط برقرار کرد. همه ما به خوبی میدانیم که وقتی گفتگو و ارتباط میان زن و شوهر قطع می‌شود، چه آسیب‌هایی ممکن است اتفاق بیافتد. بنابراین شما قبل از اینکه وارد زندگی مشترک بشوید، می‌توانید در جلسات مشاوره این مسئله مهم را یاد بگیرید.

مشاوره به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر در مورد افکار و احساساتمان صحبت کنیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم. مشاوره کلید طلایی رابطه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چرا در مشاوره ازدواج مسائل مالی طرفین باید بررسی شود

مسائل مالی به راحتی می‌توانند تبدیل به پاشنه آشیل زوج جوان بشوند. ما می‌دانیم که بسیار از اطرافیان ما با کلی قرض ازدواج خود را شروع می‌کنند چون بهر حال تأمین هزینه‌های زندگی مشترک کار سختی است. مشاوره به شما آموزش می‌دهد که چگونه بخش مالی ازدواج خود را مدیریت کنید تا تبدیل به چالشی بزرگ نشود. مشاوره می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه ارتباط خوبی میان قرض و هزینه‌های زندگی ایجاد کنید تا آسیبی به شما وارد نشود. این مفهوم در مشاوره از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که از همان اول شما می‌توانید برای رسیدن به اهداف مالی خود گام بردارید.

نقش روانشناس در مشاوره ازدواج چیست

مشاوره ازدواج کمک می‌کند تا همدیگر را بهتر بشناسیم

شناخت انسان کار بسیار سختی است زیرا در وجود هر انسانی چیزهایی وجود دارد که شاید او تمایل به بیان آن‌ها را نداشته باشد.

مشاوره ، دو نفر را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی می‌کند و آن‌ها را در شرایط همدلانه قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر در مورد خود صحبت کنند. این گفتگوها در جلسات مشاوره به طرفین کمک می‌کند تا شناخت مناسب‌تری از یکدیگر پیدا کنند. یادمان باشد که با شناختی که از جلسات مشاوره پیدا می‌کنیم، راحت‌تر می‌توانیم به نیازهای یکدیگر پاسخ دهیم. مشاوره این فرصت طلایی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا از خودمان بگوییم.

 

آیا واقعاً مشاوره ازدواج می‌تواند از طلاق جلوگیری کند؟

تحقیقات به ما نشان داده که زوج‌هایی که از خدمات مشاوره استفاده می‌کنند، 30% کمتر از دیگران در ریسک آسیب‌های رابطه زناشویی قرار دارند. مشاوره به افراد کمک می‌کند تا رابطه شادتری را تجربه کنند و طبیعی است که در یک رابطه شاد معمولاً آسیب‌ها کمتر خواهد بود. تحقیقات دیگری به ما نشان داد که برخلاف اظهارات زوجین که دلیل جدایی خود را مشکلات مالی عنوان می‌کنند، مشکل اصلی عدم وجود یک رابطه قوی میان آن‌ها بوده است. بنابراین می‌توانیم به خوبی نقش مشاوره را در تحکیم خانواده و پیوند زناشویی ببینیم.

مشاوره کمک بزرگی برای مقابله با طوفان‌های زندگی است. علاوه بر این شما می‌توانید با انجام مشاوره پیش از ازدواج هم از بسیاری طوفان‌های زندگی پیشگیری کنید.

روانشناسی و انواع مشاوره

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *