کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

در بخش‌های اول و دوم از این سری از مزایای مراجعه به روانشناس گفتیم و حالا در این مطلب می‌خواهیم بیشتر درباره روانشناس و زمان مراجعه به مشاوره روانشناسی بگوییم.

روانشناس کیست؟

روانشناسی را علم مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی می‌دانند. روانشناس کسی است که با گذراندن دوره‌های تخصصی و آموزشی و البته دریافت مجوز فعالیت، می‌تواند در مطب خود یا یک مرکز مشاوره مراجع ببینید. روانشناسان باید در یک یا چند رویکرد درمانی تخصص داشته باشند تا بتوانند به نیاز مراجعین خود پاسخ بدهند. روانشناس باید بتوانند درک مناسبی از وضعیت و حالات روانی مراجع خود داشته باشد تا راه‌حل مناسب بتواند ارائه کند. روانشناسان هر کدام فقط باید در حوزه تخصصی خود نظیر خانواده، کودک، درمان فردی یا مشاوره پیش از ازدواج فعالیت کنند.

مراجعه به روانشناس برای خانواده درمانی می‌تواند مفید باشد

چرا باید به روانشناس مراجعه کرد؟

همه ما باید بپذیریم که با توجه به افزایش مشکلات زندگی، برای مراقبت از روان و سلامت خود، نیازمند مراجعه به متخصص سلامت روان هستیم. روانشناس به عنوان یک متخصص در کنار ما قرار می‌گرد و کمک می‌کند تا از چالش و استرس های روزانه خود عبور کنیم. بنابراین حضور او می تواند در کار ما بسیار ارزشمند باشد. به صورت کلی روانشناسان در حوزه‌های مختلفی نظیر خانواده، اختلالات افسردگی و استرس و کودکان فعالیت می‌کنند. این نکته را مد نظر داشته باشید که قبله مراجعه به متخصص، حتماً باید در مورد مدرک تحصیلی و مجوز فعالیت او مطمئن بشوید.

 

روانشناسان چه کمکی می‌توانند به ما بکنند؟

می‌دانیم که همه ما نیازمند مشاوره و مشورت هستیم و این موضوع الزاماً به معنای ضعف ما به حساب نمی‌آید. مشاورین به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم از شکست‌های گذشته خود عبور کنیم و زندگی جدید را تجربه کنیم. افزایش سرعت زندگی ماشینی و بالا رفتن دغدغه های ما سبب شده که تجربه استرس نیز در درون ما افزایش پیدا کند. حضور یک روانشناس و مشاور در کنار شما می‌تواند به حل مشکلات و چالش‌های زندگی کمک کند. البته فراموش نکنیم که قرار نیست او چالش‌های ما را حل کند بلکه او فقط به عنوان یک متخصص، قرار است در کنار شما قرار بگیرد.

 

جه کسانی باید به روانشناس مراجعه کنند؟

برای اینکه بتوانیم توضیح دهیم چه افرادی نیازمند استفاده از خدمات روانشناسی و مرکز مشاوره هستند، ابتدا باید بگوییم مفهوم اختلال در روانشناسی چیست. اختلال یعنی نوعی کارکرد غیر سازنده در رفتار، افکار و احساسات که زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

 افرادی که از مسائل این‌چنینی نظیر استرس و افسردگی رنج می‌برند، بهتر است به روانشناس مراجعه کنند. او به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجربیات ناخوشایند روانی خود را راحت‌تر کنار بزنید. بنابراین می‌توانم نقش روانشناسان را در کمک به بهبود اختلالات روانی انسان، به خوبی ببینیم.

 

جه زمانی می‌توانیم به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

همه ما میدانیم که هیچ زوجی وجود ندارد که با هم دچار اختلاف نشوند. اما گاهی هست که این اختلافات جریان طبیعی زناشویی را با مشکل مواجه می‌کند. روانشناس یا مشاور خانواده فردی است که وظیفه او انجام یک سری مداخلات درمانی است تا به دو نفر کمک کند، مشکلاتشان را حل کنند. مشاورین خانواده باید در حوزه مسائل و مشکلات زناشویی، تجربه و تخصص داشته باشد. او به شما کمک می‌کند تا بتوانید شیوه‌های مناسب‌تری را در ارتباط با همسر خود یاد بگیرید تا بتوانید راحت‌تر در مورد نیازها و احساسات خود گفتگو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *