کلینیک مشاوره و روانشناسی بینش نوین

ساعت کاری مرکز: شنبه تا پنج شنبه، 10 تا 21

کلینیک روانشناسی و مشاوره بینش نوین

ساعت کاری مرکز:

شنبه تا پنج شنبه : 10 – 21

در ادامه از مطلب بخش اول این موضوع به ویژگی های دیگر مهم در رابطه زناشویی می‌پردازیم

صداقت اصل مهمی در رابطه زناشویی است

حتی زمانی که به خاطر اتفاق که افتاده احساس خجالت می‌کنید هم باید صادقانه همه چیز را توضیح دهید. صداقت یکی از مهم‌ترین اصول یک رابطه است. بدون صداقت رابطه به سرعت تبدیل می‌شود به جهنمی از بی‌اعتمادی و بدگمانی. اتفاقاً با بیان چیزی که از آن شرم دارید می‌توانید به همسرتان نشان دهید که چقدر اعتماد او و این رابطه برایتان مهم است. زمانی که او از شما دروغی بشنود دیگر ایجاد فضای اعتماد کار سختی است. بنابراین با صداقت بنیان‌های رابطه خود را محکم‌تر کنید.

 

در رابطه زناشویی ظاهر شما هم بسیار مهم است

بارها و بارها دیده‌ایم که زن و شوهر بعد از گذشت چند سال یا حتی چند ماه از آغاز رابطه می‌گذرد، دیگر ظاهر خود را رها می‌کنند. باور کنید این مسئله مانند سمی است که ریشه‌ای یک درخت قدرتمند را آرام‌آرام خشک می‌کند. بنابراین برخلاف آن چیزی که فکر می‌کنیم یا دوست داریم باور کنیم، ظاهر اهمیت زیادی در رابطه دارد. یادمان باشد که ما نباید برای همسرمان تبدیل به یک فرد عادی و تکراری شویم، او وارد رابطه با شما شده است که باهم زندگی شاد و هیجان‌انگیزی داشته باشید.

 

رابطه زناشویی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟/بخش دوم

هرگونه رابطه موازی در کنار رابطه زناشویی باید قطع شود

تحت هیچ شرایطی شما حق ندارید در خارج از رابطه زناشویی، رابطه موازی ایجاد کنید. در مورد مشکلات روابط این‌چنینی واقعاً می‌شود ساعت‌ها حرف زد اما مهم‌ترین بخش آن این است که تعهد عمیقی که در رابطه وجود دارد، به صورت کامل آسیب می‌بیند. بنابراین شما فقط باید درگیر رابطه خود باشید و تمام توجهات را هم کنار بگذارید. اگر از رابطه خود راضی نیستید از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا شرایط به حالت قبلی خود بازگردد، داشتن رابطه خارج از رابطه تحت هر شرایطی ممنوع است.

مراقب کلمات خود باشید

گاهی اوقات کلمات می‌توانند چنان ساختار روانی یک انسان را ویران که سال‌ها تأثیر آن باقی بماند. کلمات تحقیر و توهین‌آمیز زمان می‌تواند آسیب‌رسان تر باشد که در رابطه‌ای عمیقی مانند فرزند والدی یا رابطه بیان شود. بنابراین حواستان باشد که مثلاً زمانی که دارید با قاطعیت در مورد موضوعی صحبت می‌کنید، چقدر در مورد آن مطمئن هستید. رابطه ارتباطی است که دو طرف باید از یکدیگر حمایت کنند. یادمان باشد که کلمات معانی زیادی دارند و باید قبل از حرف زدن حواسمان را جمع کنیم.

 

رابطه زناشویی موفق سرشار از صمیمیت است

بعضی اوقات باید برای حفظ رابطه زناشویی همسر خود را ببخشیم

بخشیدن دیگران واقعاً کار سختی است. انجام این کار زمانی سخت‌تر هم می‌شوند که صحبت از یک رابطه در میان است و بخشیدن همسر خود. ما باید یاد بگیریم که وقتی طرف مقابل صادقانه عذرخواهی کرد و به اطمینان داد که دیگر قرار نیست مشکل تکرار شود، برای حفظ رابطه خود او را ببخشیم. ما باید یاد بگیریم که گاهی برخی مسائل را در یک جا به پایان برسانیم و پرونده آن‌ها را ببندیم. حفظ رابطه به نوعی احترام به خود شما است، بنابراین برای حفظ آن تلاش کنید.

 

رابطه زناشویی ممکن است بالا و پایین زیادی داشته باشد

رابطه زناشویی مانند یک خط صاف، یکنواخت و قابل پیش‌بینی نیست. بالا و پایین‌های خود را دارد. شما باید بدانید که این مسئله در کنترل شما نیست و ممکن است برای هر رابطه ایجاد بشود. بنابراین بجای سرزنش کردن خود و ناامید شدن این واقعیت را بپذیرید و خود را برای تغییرات آماده کنید. رابطه پتانسیل زیادی برای تغییرات دارد و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. یادمان باشد که نمی‌شود آینده را پیش‌بینی کرد و تنها کاری که می‌توان انجام داد، ایجاد یک رابطه محکم، برای مواجهه با طوفان‌های سهمگین است.

 

مهربانی را در رابطه زناشویی خود به وجود بیاورید

گاهی اوقات ما از کسانی که دوستشان داریم سوءاستفاده می‌کنیم زیرا خیالمان راحت است آن‌ها ما ترک نمی‌کنند. ممکن یک روز بد در محل کار داشته باشید و هنگامی‌که خانه رسیدید همه چیز را سر همسر خود خالی کنید. باید یادمان باشد که رابطه همیشه برای شاد کردن یکدیگر تلاش کنیم. باید با قلبی مهربان، آسیب و اندوه همسر خود را در آغوش بکشیم. هیچ‌وقت نباید او را جوری تنبیه کنیم که انگار مسبب مشکلات ما است. رابطه باید کانون مهربانی باشد تا مکانی پر تنش و آسیب‌رسان.

 

صمیمت در رابطه زناشویی باید حرف اول را بزند

صمیمیت را میتوانیم بالاترین رکن هر رابطه در نظر بگیریم. صمیمیت یعنی دو طرف بتوانند در رابطه خود، راحت و بدون مشکل با یکدیگر گفتگو کنند و احساساتشان را در میان بگذارند. هدف مهم این است که در رابطه زوجین احساس تنهایی نکنند و بتوانند دائم از همدیگر حمایت کنند. قضاوت و سرزنش، دو سد بزرگ برای جلوگیری از ایجاد صمیمت در رابطه است. بنابراین باید بتوانیم راحت حرف بزنیم و شنیده بشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *